Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-04@23:40:51 GMT

تمديد مهلت شرکت در جشنواره «آيين سخن»

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۱۱۵۴۳

خبرگزاری آریا-فراخوان جشنواره «پاسداشت زبان فارسی» با نام «آیین سخن» در رادیو ایران تا 25 اردیبهشت ماه تمدید شد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از شبکه رادیویی ایران، رادیو ایران چند سالی است اقدام به برگزاری پویش «پاسداشت زبان فارسی» با نام «آیین سخن» کرده است. این پویش در سال 95 از کتاب «امین زبان و ادب فارسی» که در بردارنده دغدغه های مقام معظم رهبری است، رونمایی کرد و بعد از آن هر ساله فعالیتی گسترده را برای این امر اختصاص داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امسال نیز رادیو ایران، شورای پاسداشت زبان فارسی معاونت صدا، جشنواره «آیین سخن» را برگزار می کند.
فراخوان این پویش تا 25 اردیبهشت روز بزرگداشت زبان فارسی و فردوسی تمدید شد.
متن فراخوان این جشنواره به این شرح است:
«هو السمیع العلیم
ای زبان فارسی نامت بلند
در جهان همواره مانی بی گزند
پاسداشت زبان و ادبیات فارسی به تعبیر رهبر معظم انقلاب، از فرائض است و این امر، در رسانه جمهوری اسلامی اهمیتی دوچندان دارد از این رو چند سالی است رادیو ایران و شورای پاسداشت زبان فارسی اقدام به برگزاری جشنواره «آیین سخن» کرده است.
با توجه به اهمیت نگهبانی از زبان و ادبیات فارسی و لزوم تلاش رسانه ای و برنامه سازی ، پویش «آیین سخن» اقدام به فراخوان برنامه های رادیویی می کند.
تمام شبکه های رادیویی ملی، استانی و شهری می توانند آثار خود را در رشته های اعلام شده به دبیرخانه جشنواره «آیین سخن» ارسال کنند.
بخش‌های رادیویی
ترکیبی، گفتگومحور، گفتارمحور، مستند، مسابقه، نمایش، تبلیغی (شامل برنامک، معرفی، نشانه و…)
در هر بخش به دو برنامه جایزه نقدی تعلق خواهد گرفت.
هر شبکه می تواند در هر بخش یک اثر ارسال کند.
برنامه ها حداکثر از یک تا شصت دقیقه بوده و باید در بازه ی زمانی سال 1400 پخش شده باشند.
برنامه های ارسالی گوینده، گزارشگر و نویسنده برتر انتخاب شده و از آنها نیز تجلیل به عمل خواهد آمد.
بخش مردمی
در این بخش هر فرد می تواند دو اثر ارسال کند و در پایان از میان آثار رسیده، هفت اثر برتر (سه اثر صوتی، دو قطعه موسیقی و دو کلیپ یا فرسته فضای مجازی) معرفی و تقدیر خواهند شد.
آثار ارسالی کمتر از ده دقیقه باشد.
بخش فضای مجازی و رادیونما
در این بخش ستاد جشنواره، صفحه ها و فرسته‌های رادیوها را بررسی کرده و دو اثر برتر را در حوزه رادیونما و فضای مجازی معرفی و از آنها تجلیل خواهد کرد.
تمامی آثار از طریق وبگاه رادیو ایران تا 25 اردیبهشت دریافت خواهند شد.
آثار برگزیده در مراسمی که اعلام می شود معرفی و تجلیل خواهند شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: آیین سخن پاسداشت زبان فارسی رادیو ایران آیین سخن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۱۱۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید مهلت تأیید سوابق تحصیلی پشت کنکوری‌ها تا 18 اردیبهشت

مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی پشت کنکوری ها که از ۹ اردیبهشت آغاز و مهلت آن تا امروز (۱۵ اردیبهشت) اعلام شده بود، تا روز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تمدید شد.

به گزارش ایسنا، داوطلبانی که در کنکور سال ۱۴۰۳ ثبت‌نام کرده‌اند از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی my.sanjesh.org می‌توانند وارد فرایند مشاهده سوابق تحصیلی شوند.

همچنین، سایر افراد نیز می‌توانند از طریق پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir سوابق تحصیلی خود را مشاهده و تأیید کنند.

مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی برای همه داوطلبان نوبت‌های اول یا دوم آزمون سراسری سال جاری ضروری و اجباری است، یعنی همه باید سوابق خود را ابتدا تأیید کنند تا نمره کل سابقه تحصیلی برای آن‌ها محاسبه و در زمان مقرر به سازمان سنجش ارسال شود.

به گزارش ایسنا، بنابر آنچه که اعلام شده است، سوابق تحصیلی در فرآیند پذیرش دانشگاه‌ها در سال جاری دارای تأثیر قطعی ۵۰ درصدی است. این سوابق بر اساس نتایج آزمون‌های نهایی در سنوات و دوره‌های قبل و نوبت خرداد سال۱۴۰۲ و سال جاری تولید می‌شود. آزمون‌های نهایی امسال برای پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم در بازه زمانی ۳۰ اردیبهشت تا ۲۹ خردادماه برگزار خواهد شد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تمدید مهلت تأیید سوابق تحصیلی پشت کنکوری‌ها تا 18 اردیبهشت
  • تمدید مهلت تکمیل اظهار نامه مالیاتی
  • آیا حذف زبان فارسی در افغانستان ممکن است؟
  • آموزش زبان فارسی در ارمنستان موجب تقویت تعاملات دو کشور می‌شود
  • مهلت ارسال اثر به رویداد جوانی جمعیت در سمنان تمدید شد
  • توسعه ظرفیتهای آموزش زبان فارسی در جمهوری خودمختارنخجوان
  • ادعای اسرائیل درباره ترور نیروی وابسته به سپاه؛ رامین یکتاپرست کیست؟
  • تمدید مهلت اصلاح و تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده
  • گفت‌وگوی بی‌بی‌سی فارسی با یکی از نویسنده‌های گزارش درباره قتل نیکاشاکرمی و تجاوز به او | بخش فارسی BBC آمد ابرو را درست کند، چشمش را هم کور کرد...
  • گزارش BBC در باره نیکا شاه کرمی تناقض های متعدد دارد