Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام اسدالله جعفری، رئیس کل دادگستری استان اصفهان صبح امروز با حضور در چهلمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با تبریک فرا رسیدن عید سعید فطر اظهار کرد: یک ماه میهمان ویژه پروردگار بودیم، قطعاً اگر با رعایت آداب در این میهمانی بزرگ حضور پیدا کرده باشیم نام ما در طومار روزه‌داران این ماه و طاهرین عید فطر قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اینکه پیام عید فطر، حریت و آزادگی است، افزود: پالایش روح و روان و خدایی شدن وقتی به میدان خدمت می‌آید، مردم حس می‌کنند که تمام هم و غم این مسؤول خدمت صادقانه است، چراکه در مکتب رمضان پرورش پیدا کرده و یاد گرفته است که عبادت جز خدمت به خلق نیست.

جعفری با بیان اینکه طاعات بالاتر از عبادات است، گفت: طاعت خداوند متعال خدمت به خلق خداست، باید مراقب باشیم دستاورد بزرگ ماه رمضان را حفظ کنیم؛ در این ماه خوبی‌ها و فضائل را کاشتیم و مهم‌تر این است که از آن نگهداری کنیم تا بتوانیم در دنیا و آخرت برداشت کنیم.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با اشاره به جایگاه بالای شورای اسلامی شهر مطرح کرد: حاکمیت مردم بر مردم و تحقق مردم‌سالاری دینی از آرمان‌های بلند نظام جمهوری اسلامی است که در قالب شوراها تحقق پیدا کرده است، این شعار فقط یک راهبرد نیست بلکه حقیقتی است که مردم آن را در زندگی خود احساس می‌کنند. 

وی خاطرنشان کرد: خط مقدم تبلور و تجلی مردم‌سالاری حقیقی شوراهای اسلامی است، به همین نسبت این جایگاه حساسیت دارد و مهم است؛ باید توجه کرد که انسان‌های صالح، شایسته و عاشق مردم و خدمت شبانه‌روزی برای رفع حوائج مردم در شوراها حضور داشته باشند.

دستگاه قضایی در مبارزه همه‌جانبه با فساد مصمم است

جعفری تصریح کرد: دستگاه قضایی از مدیران شجاع و خادم به صورت همه‌جانبه حمایت می‌کند؛ دستگاه قضایی در مبارزه همه‌جانبه با فساد مصمم است و از هر نوع و هر میزان از تلاش در هر دستگاه اداری، نهاد و مجموعه‌ای که در راستای خدمت به مردم و مبارزه با فساد و مفسد باشد حمایت می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با تأکید بر ضرورت تعیین اولویت‌ها در خدمت‌رسانی ابراز کرد: اولویت‌ها باید به صورت کارشناسی و واقعی تشخیص داده شوند، چراکه پرداختن به مسائل مردم به علت گستره آن در یک زمان خاص ممکن نیست و مطالبات انباشته شده است و منطقی‌ترین راه این است که ضرورت‌ها و نیازها اولویت‌بندی شوند.

وی بر توجه به محرومیت‌ها تأکید کرد و ادامه داد: انقلاب اسلامی ما انقلاب محرومان و مستضعفان است و بر اساس وعده‌ صریحی که خداوند متعال در قرآن داده است انقلاب ما زمینه‌ساز حکومت محرومان و مستضعفان است؛ باید این اعتقاد وجود داشته باشد که صاحبان اصلی این انقلاب محرومان بوده و سهام‌داران اصلی این نهضت، مردم هستند.

جعفری خاطرنشان کرد: شهرداری در وسط میدان خدمت‌رسانی قرار دارد و مهمترین نکته در این زمینه تحقق عدالت است.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان افزود: براساس بیانات رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب در حوزه پیشرفت و توسعه موفق بوده‌ایم که این هم به واسطه اعتماد به جوانان است، اما در حوزه عدالت باید از مردم عذرخواهی کنیم، عدالت یک مفهوم وسیع و دامنه‌دار بوده که یکی از وجوه آن عدالت قضایی است.

وی اضافه کرد: اگر در حوزه‌های دیگر عدالت اجرا نشد عدالت قضایی باید به آن رسیدگی کند و همه را سر مرز عدالت بیاورد، بنابراین عدالت اجتماعی شامل توزیع خدمات عمومی و ثروت، منابع و سلامت از عدالت قضایی نیز اهمیت بیشتری دارد و ضرورت آن احساس می‌شود.

شهرداری در خط مقدم ایجاد عدالت اجتماعی قرار دارد

جعفری با بیان اینکه شهرداری در خط مقدم ایجاد عدالت اجتماعی قرار دارد، عنوان کرد: شورای اسلامی شهر اتاق فرماندهی شهرداری در زمینه توزیع عادلانه خدمات است، پس باید با موضع عدالت‌خواهانه به میدان بیاید و شهرداری را نیز به میدان آورد.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان در ادامه بر لزوم تکمیل طرح‌های نیمه تمام که بعضاً محدودیت‌هایی برای مردم ایجاد کرده تأکید کرد و گفت: شهرداری میدان وسیع کار و پروژه‌ها است، اما نباید اجازه بدهیم این پروژه‌ها فرسایشی شود، اطاله در هر کاری بد است که در این صورت در خدمت‌رسانی به مردم نمره قبولی نخواهیم گرفت. 

وی ابرچالش دستگاه قضایی را اطاله دادرسی دانست و بیان کرد: اصفهان با توجه به آمار رسمی منتشرشده با مجاهدت کارکنان، بالاترین آمار خدمت قضایی از حیث رسیدگی به پرونده‌های قضایی را دارد؛ میزان رسیدگی به پرونده‌ها در حوزه‌های قضایی اصفهان از ۱۷۵ مورد بالاتر است و حتی گاهی تا بالاتر از ۳۰۰ مورد نیز می‌رسد که قابل توجه است، با این حال هیچ گونه اطاله دادرسی را بر نمی‌تابیم.

جعفری خاطرنشان کرد: در حال حاضر در حال بررسی علل افزایش پرونده‌های وارده به دستگاه قضایی هستیم که برخی به ادارات دولتی برمی‌گردد که به علت عدم دقت، نظارت و اجرای صحیح قوانین خود باعث ایجاد تعداد زیاد پرونده‌های قضایی شده‌اند؛ این موضوع آمار را بالا می‌برد، بنابراین باید در حوزه پیشگیری خود را قوی کنیم که لازمه آن همکاری همه دستگاه‌ها است.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان تأکید کرد: ما معتقد هستیم که در مرحله پیشگیری باید یک سیاست اجتماعی مشارکتی رخ دهد، در اصفهان زمینه‌ها و ظرفیت این کار وجود دارد.

وی با بیان اینکه مدیران باید مدیر قیمتی باشند نه به هر قیمتی مدیر شوند و تأکید کرد: برای حل مشکلات مردم باید در میدان حضور داشته باشیم و دسترسی آن‌ها به مسؤولان آسان باشد.

اولویت اول و مشترک همه ما باید موضوع آب باشد

جعفری تصریح کرد: آمادگی داریم کارگروهی تشکیل دهیم تا مسائل مرتبط با شهرداری در این کارگروه با حضور مسؤولان مرتبط دو مجموعه رسیدگی شود.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با اشاره به مسأله آب اصفهان مطرح کرد: این موضوع دغدغه ماست و نمی‌توان به راحتی از کنار آن گذشت، مسأله اول و اولویت همه دستگاه‌ها در اصفهان باید مسأله آب باشد.

وی خطرنشان کرد: جلسات در این زمینه در حال انجام است و آخرین موضوع طرح بن- بروجن بود که از طریق استاندار و دستگاه‌های نظارتی پیگیری شد، بنده نیز شرح مفصلی از ماوقع نوشتم و نگرانی و دغدغه‌های مردم را به رئیس قوه قضاییه اعلام کردم.

جعفری ادامه داد: رئیس قوه قضائیه به دادستان کل کشور دستور صریح داد و به ما نیز اعلام کرد که باید این موضوع با اولویت پیگیری شود که دادستان هم ورود کرده است.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان در پایان مطرح کرد: این طرح تاکنون اجرایی نشده است که قطعاً این پیگیری‌ها در این زمینه مؤثر بوده است، از طرف دیگر استاندار نیز از طریق دولت پیگیر ماجرا است؛ البته همچنان تأکید می‌کنم اولویت اول و مشترک همه ما باید موضوع آب باشد.

انتهای پیام/۶۳۰۸۸/آ/

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس کل دادگستری استان اصفهان آب اصفهان انتقال آب زاینده رود مبارزه با فساد در شهرداری تحقق عدالت اطاله دادرسی عدالت اجتماعی رئیس کل دادگستری استان اصفهان دستگاه قضایی پرونده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۱۲۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیرو‌های مسلح، پشتوانه امنیت مردم هستند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، حجت الاسلام پورخاقان در آئین تکریم و معارفه رئیس جدید سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان یزد افزود: قوام امنیت و اقتدار هر کشوری بستگی به سلامت نیرو‌های مسلح دارد که استان یزد نیز باتوجه به اینکه استان کم حادثه‌ای است، خوشبختانه نیرو‌های مسلح آن نیز نیرو‌های کم پرونده‌ای هستند.
وی ادامه داد: بر اساس اصل ۱۵۶ قانون اساسی، پیشگیری از وقوع جرم و صیانت و حفظ نیرو‌های مسلح از وظایف سازمان قضایی نیرو‌های مسلح است و اگرچه خدایی ناکرده نیرویی مرتکب جرم شود، در اجرای اصل ۱۷۲ قانون اساسی با آن برخورد خواهد شد.
همچنین در این مراسم غلامعلی دهشیری به عنوان رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان یزد معرفی و از خدمات مهدی تشکری در این سمت قدردانی شد.

دیگر خبرها

  • نیرو‌های مسلح، پشتوانه امنیت مردم هستند
  • وصول عوارض آلایندگی محیط‌زیست در استان سمنان پیگیری شود
  • هشدار نسبت به برخورد قضایی با تخلفات شهری
  • برخورد بدون اغماض دستگاه قضایی با تخلفات شهری
  • پیگیری انتقال مدیریت زندان قزلحصار از تهران به استان البرز
  • لزوم عدالت‌محوری در توسعه شهرها/ شورای اسلامی شهر، صدای مردم است
  • اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی استان کرمانشاه از طرح نور فراجا
  • نگرانی مردم آمریکا از بایدن در دوره دوم ریاست‌جمهوری / او احتمالا می میرد!
  • استقرار شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم
  • رئیس دادگستری مازندران به متعرضین منابع طبیعی هشدار داد