Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی گفت: ساماندهی و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها یکی از محور‌های برنامه عملیاتی ۱۴۰۱ دستگاه قضایی استان آذربایجان غربی است. خبرگزاری میزان - عصر روز شنبه ۱۰ اردیبهشت ماه نشست فصلی منطقه‌ای رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با قضات مرکز استان تشکیل شد.   ناصر عتباتی در این نشست ضمن تقدیر از تلاش‌های جهادگونه کارکنان دستگاه قضایی که حتی شرایط کرونایی کشور نیز نتوانست این خدمات را تحت الشعاع قرار دهد، به جلسه ویدیو کنفرانسی رئیس قوه قضاییه با روساء و دادستان‌های استان‌ها اشاره کرد و گفت: رئیس قوه قضاییه در جلسه ویدیو کنفرانسی با روسا و دادستان‌های استان‌ها سیاست‌ها و برنامه‌های قوه قضاییه را ابلاغ کردند و برنامه عملیاتی سال ۱۴۰۱ دستگاه قضایی استان نیز منطبق بر این سیاست‌ها تدوین شد و در نشست‌های قضات شمال و جنوب و اینک مرکز استان اهداف این برنامه به مدیران و قضات استان تبیین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: اقدامات متعددی در برنامه عملیاتی ۱۴۰۱ در حوزه‌های مختلف پیش بینی شده است که مهمترین آن مدیریت ورود پرونده به دستگاه قضایی است که رئیس قوه قضاییه نیز به آن تاکید داشته و اظهار کرد تدبیری شود تا از ورود بی رویه و بی مورد پرونده به دستگاه قضایی جلوگیری شود.
عتباتی ادامه داد: یکی از روش‌های مهمی که می‌شود ورودی پرونده به دستگاه قضایی را مدیریت کرد و در برنامه عملیاتی نیز پیش بینی شده است، استفاده از برنامه‌های پیشگیرانه و شناسایی کانون‌های پرونده ساز است تا بتوان با اقدامات لازم ورود بی رویه پرونده به دستگاه قضایی را مدیریت کرد که یقیناً کاهش ورودی تحقق اهداف برنامه‌ها را به دنبال خواهد داشت.
رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی در ادامه توجه به ساماندهی و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها را یکی دیگر از محور‌های برنامه عملیاتی ۱۴۰۱ دستگاه قضایی استان را برشمرد و گفت: زندان در بسیاری از موارد اثر بازدارندگی ندارد و خیلی از محکومان را می‌شود با اهرم‌های خیلی قوی‌تر و بازدارنده‌تر از حبس به چرخه جامعه بازگرداند و به همین خاطر از قضات استان درخواست دارم به مجازات جایگزین حبس که در قانون برای جرایم خاصی پیش بینی شده است و در برنامه عملیاتی امسال به آن‌ها تاکید شده، توجه ویژه‌ای داشته باشند.
رئیس دادگستری استان آذربایجان غربی در ادامه به اهمیت صیانت از حقوق عامه و بیت المال نیز اشاره و گفت: در حوزه صیانت از حقوق عامه و حقوق بیت المال چشم امید مردم به قلم دستگاه قضایی استان است و از این لحاظ که جرایم مرتبط با محیط زیست آثار زیانباری دارند می‌بایست ورود به این پرونده‌ها با قاطعیت و جدیت صورت پذیرد و به هیچ عنوان با متخلفین و متصرفین به اراضی ملی و طبیعی مماشاتی صورت نپذیرد.
عتباتی در ادامه حساسیت در مورد پرونده‌های خاص و ویژه را مورد تاکید قرار داد و گفت: پرونده‌های خاص و ویژه که آثار مخربی در سطح استان و کشور دارند و افکار عمومی نسبت به این پرونده‌ها حساس هستند مورد رصد قرار گیرد، اعتقاد ما بر استقلال تشکیلات قضایی است و این خط قرمز ماست، ولی با توجه به حساسیت پرونده‌های خاص و ویژه، وظیفه خود می‌دانیم که بر روند این پرونده‌ها نظارت داشته باشیم و انتظار است همکاران با یک نگاه واقع بینانه این پرونده‌ها را تعیین تکلیف کنند.
عتباتی همچنین به ارتباط وسیع و اعتماد ساز با مردم تاکید کرد و گفت: مردم باید به تشکیلات قضایی خصوصاً مدیران به راحتی دسترسی داشته باشند تا بتوانند مشکلات خود را بیان کنند و این ارتباط باید تقویت شود و پاسخ گویی در مجموعه بیشتر شود.
وی در جمع بندی مطالب خود از تخصیص اعتبار ساخت مجتمع قضایی ارومیه خبر داد و گفت که با احداث این مجتمع مشکل فضای فیزیکی دادگستری مرکز استان بر طرف خواهد شد.
در ادامه این نشست مجیدی دادستان مرکز استان نیز با تقدیر از زحمات دستگاه قضایی خصوصاً دادسرا گفت: دادسرا به عنوان خط مقدم ورود پرونده به محاکم چالش‌های مربوط به خود را دارد.
مجیدی ادامه داد: از اقداماتی که می‌شود در کنترل ورودی پرونده به دستگاه قضایی بهره برد بحث داوری است و آوردن این شرط در قرارداد‌هایی که در مشاورین املاک منعقد می‌شود و این امر را دادستانی به جد پیگیر است.
وی افزود: با توجه به اینکه بسیاری از دعاوی و جرایم در حوزه املاک است، طرح کارشناسی املاک قبل از انعقاد قرار داد با محوریت کانون کارشناسان جهت انجام استعلامات مربوطه مانند وضعیت ملک از لحاظ مالکیت، تغییر کاربری، منابع طبیعی و... ظرف ۲۴ ساعت و انجام کار کارشناسی در این خصوص تا در بحث معامله شهروندان شناخت اجمالی از مورد معامله پیدا کنند و بدین طریق تا حد بسیار زیادی از وقوع جرایم در این حوزه جلوگیری کرد در حال انجام است.
مجیدی همچنین به سازش ۲۳ هزار پرونده در واحد‌های مددکاری کلانتری‌ها در سال گذشته اشاره و گفت: استفاده از واحد‌های مددکاری کلانتری‌ها آثار مثبت زیادی در صلح و سازش پرونده‌ها و کاهش ورودی به دستگاه قضایی داشته از این رو این واحد‌ها در سال جدید تقویت شده و واحد‌های مددکاری تمامی کلانتری‌های شهر ارومیه فعال شده اند.
در ادامه این نشست حجت الاسلام والمسلمین محمدپور معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان نیز با ابراز خرسندی از اینکه در یک جمع فرهیخته، ایثارگر و پرتوان حضور پیدا کرده، مجموعه قوه قضاییه را در کل کشور نمونه بارز انسان‌های تلاشگر و مخلص و انقلابی و با سلامت نفس و پاکدست برشمرد و مطالبی را در خصوص حوزه معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان بیان کرد.
در ادامه زارع معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری استان گزارشی از عملکرد شعب مرکز استان ارائه و سپس پرویز عباسی معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان و حسن ابراهیمی رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب شهرستان ارومیه گزارش از اقدامات و مشکلات حوزه تحت تصدی خود ارائه و در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین رحمتی وند رئیس شعبه ۸ تجدیدنظر استان به عنوان نماینده قضات محاکم تجدیدنظر، مسعود الهامی معاون قضایی رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرستان ارومیه به عنوان نماینده قضات محاکم عمومی و انقلاب ارومیه و حجت خباز خدایی بازپرس شعبه ۲ دادسرای عمومی و انقلاب ارومیه به عنوان نماینده قضات دادسرای عمومی و انقلاب ارومیه به بیان مشکلات و مسائل پیرامون حوزه کاری خود پرداختند و این همایش ۴ ساعته در شامگاه روز شنبه دهم اردیبهشت به کار خود خاتمه داد.   انتهای پیام/ برچسب ها: دادگستری استان آذربایجان غربی عتباتی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادگستری استان آذربایجان غربی عتباتی دادگستری استان آذربایجان غربی پرونده به دستگاه قضایی دستگاه قضایی استان دستگاه قضایی برنامه عملیاتی عمومی و انقلاب پرونده ها مرکز استان قوه قضاییه واحد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۱۲۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل پرونده قضایی برای ضاربان آمر به معروف در کاشمر

آفتاب‌‌نیوز :

دادگستری خراسان رضوی اعلام کرد پرونده قضائی برای ضاربان یک آمر به معروف و ناهی از منکر در کاشمر تشکیل و موضوع به صورت ویژه پیگیری می‌شود.

طبق گزارش دادگستری خراسان رضوی، در پی تذکر یک جوان کاشمری و آمر به معروف و ناهی از منکر به ۲ راکب موتور سیکلت که برای سه دختر نوجوان ایجاد مزاحمت کرده بودند وی از سوی ضاربان با ضربات چاقو مورد حمله قرار گرفت و از ناحیه گردن مجروح شد.

بنا بر این گزارش، پرونده قضائی در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان کاشمر تشکیل و متهمان با صدور قرار بازداشت موقت تحویل زندان شهرستان شدند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • تشکیل پرونده قضایی برای ضاربان آمر به معروف در کاشمر
  • مشکلات و مسائل زندان و زندانیان قابل انفکاک از دستگاه قضائی نیست
  • جمع‌آوری ۵۵۰ میلیارد ریال کمک برای آزادی زندانیان در آذربایجان‌غربی
  • جلوگیری از اطاله دادرسی از اولویت‌های دستگاه قضا در سال جاری
  • رئیس قوه قضائیه به هرمزگان سفر می‌کند
  • سفر رئیس قوه قضائیه به هرمزگان + برنامه‌ها
  • افتتاح دوره دوم کارآموزی قضایی در دادگستری استان آذربایجان غربی با ۳۹ نفر 
  • دیدار چهره به چهره رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با بیش از ۱۳۰نفر 
  • واژگونی یک دستگاه خودروی پرشیا در محور خوی_چایپاره با ۴حادثه دیده و یک مصدوم
  • پایان تدوین برنامه عملیاتی و تحولی رشد اقتصادی آذربایجان‌شرقی