Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-استاندار زنجان گفت: برای ایجاد امنیت شغلی کارگران، بسترها و زیرساخت‌های لازم برای کارفرمایان فراهم شود تا آنها دغدغه کمتری برای تولید داشته باشند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان ،  به مناسب روز جهانی کارگر مراسم دیدار با نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایان و مراسم تجلیل از کارگران نمونه امروز در سالن جلسات پیامبر اعظم (ص) با حضور استاندار و دیگر مسئولان استانی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محسن افشارچی استاندار زنجان با تبریک روز کارگر با اشاره به اینکه کار جوهره وجود انسان است اظهار داشت: نفس کار ارزش دارد و هر چه در کار جدیدی و دقیق‌تر باشید ارزش کار بالا می‌رود.

وی اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری افزود: سال‌های متمادی است که رهبری روی تولید تاکید دارند زیرا باعث ایجاد ارزش افزوده ، اشتغال آفرینی و توسعه و پیشرفت کشورمی‌شود.

استاندار زنجان تصریح کرد: ستون فقرات تولید، کارگران و کارفرمایان هستند و رسیدگی به امور کارگران و جدی بودن نسبت  به مسائل و دغدغه‌های آن‌ها اهمیت بسیاری دارد و در جامعه ما در کنار هم بودن این دو گروه باعث توسعه و پیشرفت خواهد شد.

وی نسبت به حقوق تعیین شده در شورای عالی کار گفت: هیچ کس نمی‌تواند حقوق‌ها را کاهش دهد زیرا این موضوع از طرف دولت تعیین شده و دولت نسبت به پرداخت آن جدیت دارد.

افشارچی با اشاره به اینکه در حوزه کارگری دولت جدیت زیادی برای افزایش حقوق‌ها دارد گفت: با توجه به اینکه بالا رفتن حقوق‌ها سبب افزایش تورم می‌شود و بالعکس تورم موجب می‌شود که حقوق بالا برود اما دولت با توجه به این علم برای حمایت از قشر کارگر این کار را برای حمایت از آن‌ها انجام می‌دهد.

وی در مورد امنیت شغلی کارگران گفت: فقط نظارت بر کارفرما کافی نیست و باید زیرساخت‌ها و بستر کار برای کارفرمایان فراهم می‌شود که آن‌ها دغدغه کمتری داشته باشند تا  کارگران نیز امنیت شغلی داشته باشند.

قرارداد موقت منطقی نیست

استاندار زنجان به قراردادهای موقت اشاره کرد و گفت: قراردادهای موقت ، کشنده انگیزه کارگران است و باعث ایجاد استرس و دغدغه کارگران می‌شود که آیا در آینده امنیت شغلی دارد یا نه ندارد.

وی به شرکت‌های پیمانکاری خدماتی اشاره کرد و گفت: متاسفانه این شرکت‌ها معضلات کشور هستند و باید به صورت خاص پیگیری شوند.

افشارچی به بیمه کارگران فصلی اشاره کرد و گفت: صندوق  بیمه عشایر و کشاورزی وجود دارد و پیشنهاد می شود که صندوق بیمه کارگران فصلی نیز تشکیل شود.

در ادامه جلسه، اصغر نجاری دبیر اجرایی خانه کارگر استان زنجان گفت: در برخی کارگاه‌های تولیدی قانون کار حفاظتی در مورد کارگران رعایت نمی‌شود و موجب بروز حوادث تلخ در برخی واحدهای تولیدی شده است.

وی به حمایت از سرمایه انسانی اشاره کرد و گفت: باید به این امر توجه شود که کارگران به عنوان اصلی‌ترین سرمایه کشور که در راستای تولید قدم برمی‌دارند و باعث پیشرفت و توسعه کشور می‌شوند تکریم آنها نه در یک روز، بلکه دغدغه‌های آنها توسط مسئولان در طول سال شنیده شود.

حسن امانلو رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان زنجان به امنیت شغلی کارگران اشاره کرد و گفت: متاسفانه کارگران دارای امنیت شغلی نیستند و قرارداد آن‌ها یک تا سه ماه بسته می‌شود و این باعث می شود که هیچ‌گونه انگیزه‌ای برای ادامه کار نداشته و دغدغه این را دارند که آیا قراردادشان تمدید خواهد شد یا نه که موجب کاهش بهره‌وری می‌شود.

وی به معیشت کارگران است اشاره کرد و گفت: در طول چند سال گذشته تورم افسار گسیخته کمر کارگران را شکسته و بیشتر کارگران مشکل معیشتی دارند.

امانلو به حقوق و دستمزد کارگران اشاره کرد و گفت: با توجه به تصویب قانون در مورد دستمزدها، اما برخی از کارفرما نماها حقوق کارگران را به امید کاهش واریز نمی‌کنند که موجب بروز مشکلات فراوانی برای کارگران شده است.

وی به شرکت‌های تامین نیرو و پیمانکاری اشاره کرد و افزود: هدف ما محو این گونه شرکت‌ها است که بخش بیشتری از حقوق کارگران را برای خود برداشته و بخش کمی را به آنها اختصاص می‌دهند که ظلم آشکار درحق کارگران است.

رئیس‌کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان زنجان گفت: درخواست ما از اداره کار اجرای طرح طبقه بندی مشاغل در کارگاه‌ها با توجه به سابقه، مدرک و مهارت کارگر است که در بیشتر کارگاه ها رعایت نمی‌شود.

استاندار زنجان: چرا باید هر دستگاه دولتی در زنجان یک سالن ورزشی داشته باشد؟ استاندار زنجان: نگرانی مردم بابت روند کند احداث مسکن در استان به‌حق است انتقاد استاندار زنجان از اجاره بالای مغازه‌ها/ هیچ نظارتی بر نحوه اجاره مغازه‌ها نیست

به گزارش تسنیم، در پایان جلسه از تعدادی از کارگران نمونه واحد‌های تولیدی استان زنجان تجلیل و تقدیر شد.

انتهای پیام/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استانداری زنجان اخبار کارگران استانداری زنجان اخبار کارگران امنیت شغلی کارگران اشاره کرد و گفت استاندار زنجان استان زنجان شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۱۲۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امنیت شغلی کارگران و معلمان باید تأمین شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن دهشیری در خطبه‌های نمازجمعه اردستان، اظهار داشت: انسان اگر به خودسازی توجه کند، اخلاق زشت را از خود دور کرده و در مسیر پاکسازی نفس باشد موفق می‌شود اما اگر اینگونه نباشد موفقیت نخواهد داشت.

وی افزود: یازدهم اردیبهشت روز جهانی کارگر و دوازدهم نیز سالروز شهادت استاد مطهری و روز معلم است، این دو قشر، مهم و اثرگذار در کشور هستند و وجه مشترکی دارند که آن کار و تلاش است که کارگر با دست و قوای جسمانی خود به مردم و جامعه خدمت می‌کند و معلم نیز با اندیشه خود خدمت انجام می‌دهد.

امام جمعه اردستان خاطرنشان کرد: در فرهنگ دینی کار این دو قشر مورد توجه قرار دارد و کار آنان به نوعی جهاد تشبیه شده است بنایراین وظیفه مسئولان است که امنیت شغلی کارگران و معلمان را تأمین کنند.

دهشیری تصریح کرد: روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه است که برای ارج‌گذاری به مقام ورزشکار ارزشی شهید ابراهیم هادی است و اگر ورزش باارزش توأمان باشد مفید است که این ورزش ریشه در تاریخ کشور دارد و هرچه بیشتر توسعه یابد خوب است.

وی بیان کرد: مدح امام علی در این ورزش بیان می‌شود و این‌ها ستودنی است، در منطقه اردستان با کمبود امکانات این ورزش جای گرفته و نوجوانان را جذب کرده، ۱۵ سال است که کلنگ این زورخانه زده شده و هنوز نیز تکمیل نشده که امید می‌رود با همکاری مسئولان و خیران این مکان آماده شود.

امام جمعه اردستان ادامه داد: در جنگ تحمیلی پنج‌هزار ورزشکار به شهادت رسیدند که این ارزشمند است و باید ستایش کرد، امید می‌رود برای ورزش و تفریح جوانان بستر مناسبی فراهم شود و در فضای مجازی و حقیقی مشوق اینان باشیم.

دهشیری با اشاره به هفته سلامت، اضافه کرد: برای مشخص شدن برخی بیماری‌ها اقدامات خوبی توسط بهداشت شهرستان صورت گرفته، سلامت جامعه موجبات شادی و نشاط را فراهم می‌کند و خوب است زودتر بیماری‌ها تشخیص داده شده و درمان شوند.

وی یادآور شد: روز ملی خلیج فارس را نیز داریم، بعد از ۱۱۷ سال اشغال کشور توسط پرتغالی‌ها، خلیج فارس از چنگال آنان آزاد و به این عنوان نامیده شد که ما به این موضوع در کشورمان افتخار می‌کنیم.

امام جمعه اردستان ادامه داد: طرح نور در کشور به فرماندهی نیروی انتظامی اجرا می‌شود که دعوت به عفاف و حجاب می‌کند و مورد تأیید رهبری و سران قوه و عموم مردم نجیب قرار گرفته است.

دهشیری خاطرنشان کرد: حجاب امر شرعی و واجب شرعی بوده که قانونی نیز است و باید افراد علاوه بر دین، قانون را رعایت کنند چرا که بی‌حجابی جرم است همه باید برای اجرایی این طرح کمک کنند، منحرف کردن جوانان و از بین بردن غیرت به دنبال کشف حجاب رخ می‌دهد و نباید از کنار این‌ها به راحتی گذشت.

وی یادآور شد: بارندگی‌های بسیاری را در نقاط مختلف کشور و شهرستان اردستان داشتیم، برای پیشگیری از خسارات حریم رودخانه باید مشخص شود، دستگاه‌ها باید وظیفه خود را انجام دهند و مسیر عبور سیل باید باز باشد.

کد خبر 6089148

دیگر خبرها

  • امنیت شغلی در گرو رونق تولید/ بیمه کارگران ساختمانی پیگری می‌شود
  • سرنوشت لایحه امنیت شغلی به کجا ختم شد؟
  • امنیت شغلی کارگران در کاشان تامین شود
  • لایحه پیشنهادی امنیت شغلی کارگران به کجا رسید؟
  • کارگر ماهر هم امنیت شغلی ندارد
  • لزوم توجه ویژه مسئولان به بیمه و امنیت شغلی کارگران
  • امنیت شغلی کارگران و معلمان باید تأمین شود
  • مسئولان امنیت شغلی کارگران را تامین کنند
  • کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان تا ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت می کنند
  • بیانات مقام معظم رهبری حرف دل همه کارگران بود