Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@03:04:39 GMT

تداوم حمایت بی دریغ آمریکا از داعش در عراق

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۱۳۶۸۹

تداوم حمایت بی دریغ آمریکا از داعش در عراق

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، علی الوائلی کارشناس امور امنیتی عراقی از حمایت بی دریغ آمریکا از داعش در داخل عراق به ویژه پس از اینکه مشاهده کرد که در قبال اقدامات آن واکنشی انجام نمی گیرد، خبر داد.

وی افزود: آمریکا در راستای حمایت علنی از داعش در مناطق مختلف حرکت می کند به ویژه اخیرا هم تحرکات داعش تشدید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارشناس امور امنیتی عراقی تاکید کرد: آمریکا ازضعف دولت عراق در قبال اقداماتش در نقض حاکمیت عراق بهره برداری می کند.

الوائلی گفت: آمریکا به شکل علنی از داعش حمایت می کند.

گفتنی است که چند روز قبل هم «کاظم الحاج» کارشناس امور سیاسی عراق تاکید کرده بود: تشدید فعالیت گروه تروریستی- تکفیری با حضور آمریکا و نقشه‌های سیاسی، اقتصادی و امنیتی برای منطقه و عراق مرتبط است. هدف قرار دادن نیروهای امنیتی و حشد شعبی طبق شواهد قاطع همه با کمک لجستیکی و مالی آمریکایی‌ها انجام شده است.تشدید فعالیت داعش در شرایط کنونی دلایل متعددی دارد که مهمترین آن‌ها تلاش برای نشان دادن خود و ایجاد بی ثباتی از طریق حمله یا نفوذ به منطقه جرف النصر است. منطقه‌ای که وضعیت آ ن ثبات امنیتی استان‌های مرکزی و جنوبی مرتبط است. این حوادث همچنین دلیل دیگر فراهم کردن بهانه‌ای برای برخی نیروهای سیاسی است که خواستار ماندن نیروهای آمریکایی در عراق هستند.

در همین راستا چندی پیش «ترکی الحسن» تحلیل‌گر امنیتی و فرمانده سابق ارتش سوریه نیز افشا کرده بود که نظامیان آمریکایی و انگلیسی در پایگاه نظامی التنف سوریه که به مرز عراق نیز نزدیک است، به تروریست‌ها آموزش نظامی می‌دهند و کمی پیش نیز نزدیک به هفتاد خودرو وارد عراق کردند.

کد خبر 5480447

منبع: مهر

کلیدواژه: عراق داعش ایالات متحده امریکا اوکراین فلسطین رژیم صهیونیستی روسیه عراق جنگ اوکراین حمله روسیه به اوکراین آخرین اخبار اوکراین روز قدس 1401 ایالات متحده امریکا مسکو ترکیه ولادیمیر پوتین مسجدالاقصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۱۳۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید عراق بر پایبندی به توافق امنیتی با ایران

مشاور امنیت ملی عراق در دیدار با معاون وزارت کشور ایران بر پایبندی کشورش به توافق امنیتی با ایران تأکید کرد.

به گزارش ایسنا، «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق روز چهارشنبه میزبان مجید میر احمدی معاون وزارت کشور ایران بود.

بر اساس بیانیه امنیت ملی عراق، در این دیدار اجرای توافق امنیتی امضا شده میان دو طرف علاوه بر مساله کنترل مرزهای مشترک و توسعه روابط دوجانبه بررسی شد.

الاعرجی تأکید کرد که دولت عراق به اجرای توافق امنیتی مذکور در چارچوب زمانی‌اش پایبند است و برای همکاری با ایران در همه زمینه ها و توسعه روابط تاریخی بین دو کشور تأکید کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تأکید عراق بر پایبندی به توافق امنیتی با ایران
  • ترکیه ۴۱ نفر را به ‌اتهام ارتباط با گروهک داعش بازداشت کرد
  • بازداشت ۴۱ تروریست داعشی در ترکیه
  • حمایت دانشجویان آمریکایی از مردم غزه از اثرات عملیات «وعده صادق» بود
  • هشدار انصارالله به آمریکا درباره تشدید تنش نظامی علیه یمن
  • آشکار شدن فریبکاری غرب در پیچیدن نسخه‌ آزادی‌خواهی برای دیگران
  • واکنش ایلان ماسک به توافق بلندمدت آمریکا با اوکراین
  • تداوم سرکوب دانشجویان در آمریکا؛ ده‌ها دانشجو در دانشگاه ویرجینیا دستگیر شدند
  • دستگیری اعضای یک باند وابسته به داعش در ترکیه
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت