Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-05@21:53:00 GMT

صنعت خودروسازی کشور ناکارآمد است

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۱۴۱۷۹

صنعت خودروسازی کشور ناکارآمد است

به گزارش تابناک، کمال حسین‌پور نماینده پیران‌شهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با  تسنیم، با اشاره به طرح جمعی از نمایندگان مجلس مبنی بر اجرای ماده 234 آیین‌نامه داخلی مجلس برای شکایت از سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت معدن و تجارت به قوه قضائیه درباره بازار خودرو ، اظهار کرد:صنعت خودروسازی کشور ناکارآمد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این صنعت گرفتار سوءمدیریت نیز شده به طوری که لایه های سوء مدیریت در این صنعت رسوب کرده است.

وی افزود:صنعت خودرو سازی کشور با محصولات بی کیفیتی که تولید می کند به هیچ وجه پاسخگوی سلیقه و نیازهای مشتریان داخلی نیست. مدیران صنعت خودرو سازی کشور به پیگیری و تذکرات، دلسوزان کشور هم توجهی ندارند، روند هم به گونه‌ای نیست که این عقب ماندگی که در وجود خودروسازان و محصولات آنان نهادینه شده، جبران شود.

نماینده پیران‌شهر در مجلس با بیان اینکه محصولات دو شرکت بزرگ خودرو سازی همان پراید و پیکان است که به اسامی مختلف به مشتریان قالب می شود، ادامه داد:این صنعت برای آینده هم طرح و برنامه‌ای ندارد. در این صنعت، به جوانان مستعدی که توان ساخت و پرتاب ماهواره را دارند هم میدان داده نمی شود.

حسین‌پور اظهار کرد:هر روز بدون آنکه کیفیت خودرو تغییری یابد و بدون ملاحظه توان و قدرت خرید مردم، قیمت ها را بالا می برند. خودرو سازان کشور هم انحصار طلب هستند و هم زورگو. میزان مرگ و میر ناشی از سوانح رانندگی خود گویای همه چیز است. این صنعت با راهبردهای کلان صنعت خودروسازی کشور هم بیگانه است و روند موجود، حتما کشور را با چالش‌های متعددی روبرو خواهد ساخت. لذا تقاضای اعمال ماده 234 قانون آیین نامه داخلی مجلس را به هیات رئیسه مجلس ارائه دادیم.

وی اضافه کرد:خودرو سازان هم شئونات قانون را رعایت نکرده و نمی کنند و هم قانون را نقض کرده و از اجرای آن استنکاف کرده و یا به صورت ناقص آن را اجرا می کنند.

نماینده پیران‌شهر در مجلس ، گفت:قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو، سند چشم انداز جمهوری اسلامی ایران در افق 1404، اصول متعددی از قانون اساسی و قوانین پنج ساله توسعه جمهوری اسلامی ایران، توسط خودروسازان نقض و نادیده گرفته شده است.

حسین‌پور اظهار کرد:لذا مدیران میانی و ارشد صنعت خودرو سازی و عاملان قبلی و فعلی وضعیت بسیار نابسامان موجود باید بعد از سیر قانونی و ارایه گزارش کمیسیون به صحن علنی به قوه قضاییه معرفی شوند.

وی با تاکید بر اینکه درخواست اعمال ماده 234 قانون آیین نامه داخلی مجلس محورهایی هم دارد، گفت:صورت های مالی شرکت های خودرو سازی شفاف نیست، خودروسازان به جای رسیدگی به وظایف خود به بنگاه داری مشغولند. تعارض منافع در تصمیم گیری و تصمیم سازی در صنعت خودرو بیداد می کند.

نماینده پیران‌شهر در مجلس در پایان ، تصریح کرد: استانداردهای صنعت خودرو توسعه نیافته است و نیروهای انسانی غیرمتخصص و مازاد به شرکت‌های خودروسازی تحمیل شده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ماه رمضان کفاره روزه فطریه نادر طالب زاده دعای روز بیست و نهم رمضان عید فطر کمال حسین پور صنعت خودرو سازی ماه رمضان کفاره روزه فطریه نادر طالب زاده دعای روز بیست و نهم رمضان عید فطر صنعت خودرو خودرو سازی سازی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۱۴۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب قانون رفع تحریم‌های ظالمانه از کارهای مهم مجلس است

دریافت 10 MB کد خبر 6097310

دیگر خبرها

  • استارت سرد خودروسازی
  • رشد اقتصادی پایدار در صنعت نفت با بهینه‌سازی مصرف انرژی
  • تصویب قانون رفع تحریم‌های ظالمانه از کارهای مهم مجلس است
  • طرحی برای اخذ مالیات از دلالی‌های مخرب در بازارهای مختلف
  • ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشور‌های آفریقایی
  • واکنش به اظهارات حسن روحانی درباره دلایل رد صلاحیت خود | آخرین وضعیت لایحه حجاب | شورای نگهبان به مصوبه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان ایراد گرفت؟
  • روش‌های عجیب برخی کاندیداها برای رأی آوردن
  • دیدگاه‌های انتخاباتی برخی کاندیداهای مجلس دوازدهم: مردم باید قوی شوند
  • یکپارچه سازی زمین های کشاورزی شمال با سرمایه گذاری چینی‌ها
  • چرا چینی‌ها به بازار مسکن نیامدند؟ / پورحاجت: سرمایه‌های بخش خصوصی در دیوان‌سالاری‌های ناکارآمد بخش دولتی حبس می‌شود؛ کسی هم خیالش نیست