Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروهی از معترضان در جریان سخنرانی وزیر خارجه آلمان و دفاع از تصمیم‌های دولت برای ارسال تسلیحات به اوکراین با ایجاد سر و صدا اخلال ایجاد کردند.

به گزارش ایران اکونومیست، به نقل از خبرگزاری راشا تودی، بسیاری از کشورهای غربی از زمان حمله روسیه به اوکراین در ماه فوریه، سلاح در اختیار کی‌یف قرار داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته پلیس، روز شنبه حدود ۱۰۰۰ تن در شهر آرنسبورگ در شمال آلمان برای شنیدن سخنان آنالنا بربوک، وزیر امور خارجه این کشور گرد هم آمدند. در همان زمان، تقریباً ۱۵۰ شرکت‌کننده این وزیر آلمانی را هو کرده و هنگام حضور او روی سکوی سخنرانی از انواع سوت و بلندگو استفاده کردند. برخی خطاب به بربوک واژه‌های "جنگ‌طلب" و "دروغگو" را فریاد می‌زدند.

به گفته پلیس، اوضاع پس از مداخله نیروها آرام شد و از حضور یک فرد در آنجا ممانعت به عمل آمد.

بربوک برای کمپین حزب سبز در یک انتخابات منطقه‌ای به شهر آرنسبورگ رفته بود و از تصمیم آلمان برای ارسال تسلیحات به اوکراین در بحبوحه جنگ دفاع کرد. او گفت: ما می‌خواهیم به مردم اوکراین کمک کنیم تا آنها بتوانند از خود در برابر جنگ تهاجمی پوتین که طبق قوانین بین‌المللی غیرقانونی است، دفاع کنند.

وزیر امور خارجه آلمان همچنین قرار بود روز شنبه در شهر دیگری سخنرانی انتخاباتی داشته باشد اما این تجمع به دلیل نگرانی‌های امنیتی لغو شد. این اتفاق پس از آن رخ داد که فردی اسید بوتیریک در هوا اسپری کرد. این ماده باعث سوزش چشم و مشکلات تنفسی می‌شود. هیچکس در این حادثه آسیبی ندید.

امیلی بونینگ، مدیر سیاسی حزب سبزهای آلمان گفت: ما با چنین حملات بزدلانه و نابکارانه‌ای مرعوب نمی‌شویم.

پنجشنبه گذشته پارلمان آلمان ارسال تسلیحات سنگین‌تر به اوکراین را تایید کرد. آلمان در کنار بسیاری دیگر از اعضای ناتو، تسلیحاتی از جمله سامانه‌های موشکی ضد هواپیما و ضد تانک در اختیار کی‌یف قرار می‌دهد.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: آلمان ، حمله روسیه به اوکراین

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: آلمان حمله روسیه به اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۱۴۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه سفرای انگلیس و فرانسه را احضار کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه امروز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که سفیر فرانسه در مسکو را احضار کرده است.

در بیانیه صادره از سوی وزارت امور خارجه روسیه در این خصوص آمده است که احضار سفیر فرانسه در رابطه با اظهارات جنگ طلبانه پاریس و اطلاعاتی در مورد دخالت فزاینده این کشور در درگیری‌های مرتبط با اوکراین انجام شده است.

بیانیه مذکور اضافه کرد که مسکو به سفیر فرانسه درباره خط مخرب و تحریک آمیز پاریس هشدار داده و تأکید کرده است که این موضوع منجر به تشدید بیشتر درگیری‌ها خواهد شد.

این وزارتخانه در ادامه خاطرنشان کرد که تلاش‌های پاریس برای ایجاد نوعی «ابهام راهبردی» برای روسیه با اظهاراتی درباره اعزام احتمالی نیروها به اوکراین محکوم به شکست است.

از سوی دیگر، شبکه تلویزیونی یورو نیوز نیز گزارش داد که روسیه سفرای انگلیس و فرانسه را به وزارت امور خارجه فراخوانده است.

به گزارش این شبکه تلویزیونی، سفیر بریتانیا و سفیر فرانسه در روسیه روز دوشنبه به طور جداگانه به وزارت امور خارجه روسیه فراخوانده شدند.

به نایجل کیسی، سفیر بریتانیا در روسیه هشدار داده شده که در صورت استفاده اوکراین از تسلیحات بریتانیایی برای حمله به داخل خاک روسیه، پاسخ مسکو می‌تواند هرگونه تأسیسات و تجهیزات نظامی لندن در داخل خاک اوکراین و فراتر از آن را شامل شود.

به گزارش خبرگزاری تاس، «پیر لوی» سفیر فرانسه در مسکو نیز به وزارت امور خارجه روسیه فراخوانده شد.

کد خبر 6098648

دیگر خبرها

  • هشدار آلمان به رژیم صهیونیستی درباره «یورش گسترده» به رفح
  • روسیه سفرای انگلیس و فرانسه را احضار کرد
  • آلمان سفیر خود را از مسکو فرا می‌خواند
  • لاوروف: هر دو حزب آمریکا، روسیه و چین را دشمن می‌دانند
  • بلاروس آماده میزبانی مذاکرات صلح اوکراین است
  • لاوروف: غرب و اوکراین برای مذاکره جدی با روسیه آماده نیستند
  • لاوروف: غرب و اوکراین برای مذاکره جدی آماده نیستند
  • اولین سخنگوی وزارت خارجه؛ زاده هوش مصنوعی
  • آلمان سامانه پدافند هوایی اوکراین را تقویت می‌کند
  • اکثر معترضان اسرائیلی مخالف حمله زمینی به رفح هستند