Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک استاد حوزه گفت: رحمت مرتبه همگانی و رحیم ‌بودن نگاه و بخشش ویژه خدا است، این رحیم بودن منت دارد، خداوند وقتی برای انسان‌ها هوا، آب و غذا قرار داد یک نعمت عام‌ برای استفاده همه است اما وقتی پیامبر خدا(ص) را برای هدایت انسان انتخاب می کند این یک نعمت خاص است زیرا برای تربیت انسان‌ها در اختیار آنها قرار داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایران اکونومیست، در دعای روز بیستم و نهم ماه مبارک رمضان آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«اللهُمَّ غَشِّنی فیهِ بِالرَّحْمَةِ، وَارْزُقْنی فیهِ التَّوْفیقَ وَالْعِصْمَةَ، وَطَهِّرْ قَلْبی مِنْ غَیاهِبِ التُّهَمَةِ، یا رَحیماً بِعِبادِهِ الْمُؤْمِنینَ»

«خدایا در این ماه مرا به لطف و رحمتت داخل کن و توفیق عمل و دوری از گناه را روزیم گردان و دلم را از سیاهی‌های تهمت پاک گردان، ای مهربان بر بندگان با ایمان»

حجت‌الاسلام والمسلمین مجید سینایی استاد حوزه در شرح کلمه «غَشِّنی» می‌گوید: این کلمه بسیار کم ‌در دعاها استفاده شده است. در  دعای این روز از خداوند متعال می‌خواهیم ‌که ما را در رحمت خودش غرق کند، البته غرق شدن‌ نه به معنای از بین رفتن ‌باشد بلکه ما می‌خواهیم ‌که خداوند ما را در رحمت خودش غوطه‌ور کند.

وی در ادامه در شرح عبارت «یا رَحیماً بِعِبادِهِ الْمُؤْمِنینَ» گفت: خداوند یک رحمت عام دارد که شامل همه موجودات اعم از انسان‌ها، حیوانات و نباتات می‌شود. این نعمت‌ها و بهره‌مندی‌ها همان رحمت عام است که شامل همه موجودات می‌شود. بنابراین در مورد این نعمت خداوند منتی بر سر کسی نیست، اما رحیمیت بخشش خاص است که فقط به عده‌ای به خصوص در رتبه‌های بالا داده می‌شود.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: دعای روز بیست و نهم ماه مبارک رمضان ، رحمان و رحیم

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: دعای روز بیست و نهم ماه مبارک رمضان رحمان و رحیم انسان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۱۴۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار آتش‌سوری انبار لاستیک در بلوار رحمت شرقی شیراز

هادی عیدی پور در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما گفت: ساعت ۱۷ عصر امروز انبار لاستیک در بلوار رحمت شرقی شیراز دچار آتش‌سوزی شد که بلافاصله امدادگران از ایستگاه‌های ۳- ۱۸- ۱۹- ۶- ۷- ۱۲ به محل حادثه اعزام شدند.

او گفت: حریق مربوط به انبار لاستیک‌های فرسوده به متراژ حدودا ۵۰۰ متر مربع پس از تلاش امدادگران آتش‌نشانی به صورت کامل توسط تیم‌های عملیاتی اطفا شد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: علت حادثه در دست بررسی است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • مساله حجاب، دستور الهی است
  • خداوند برای انسان‌ها رستگاری می‌خواهد
  • توقیف ۱۰ تن شن و ماسه غیرمجاز در رحیم‌آباد رودسر
  • چگونه اضطراب را درمان کنیم؟
  • کدام ‌حوزه‌های فناورانه در کیش به توسعه می‌رسند
  • ایرانی‌هایی که در کشور خود هم برگ هویت ندارند
  • پیشرفت ۶۷ درصدی احداث بزرگترین پل در شیراز
  • مهار آتش‌سوری انبار لاستیک در بلوار رحمت شرقی شیراز
  • پیکر مرحوم رحیم پرواسی در اردبیل تشییع شد
  • تشییع پیکر هنرمند چهره پرداز اردبیلی «رحیم پرواسی»