Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناسان ممکن است نتوانند به شما بگویند که ساده ترین راه برای یادگیری یک زبان خارجی چیست اما بهترین زمانی را که کودک شما باید شروع به یادگیری آن کند را توصیه می کنند. تحقیقات به طور قاطع ثابت می کند که یادگیری زبان های خارجی در سنین پایین و پیش دبستانی بهترین نتایج را می ‌دهد. بنابراین فرزند شما باید علاوه بر زبان مادری خود زبان دوم را نیز یاد بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناسان ممکن است نتوانند به شما بگویند که ساده ترین راه برای یادگیری یک زبان خارجی چیست اما بهترین زمانی را که کودک شما باید شروع به یادگیری آن کند را توصیه می کنند. تحقیقات به طور قاطع ثابت می کند که یادگیری زبان های خارجی در سنین پایین و پیش دبستانی بهترین نتایج را می ‌دهد. بنابراین فرزند شما باید علاوه بر زبان مادری خود زبان دوم را نیز یاد بگیرد.

با این حال چه چیزی کودکان را قادر می سازد که راحت تر از بزرگسالان زبان را یاد بگیرند؟ یادگیری به صورت طبیعی

هنگامی که آنها شروع به فراگیری زبان مادری خود می ‌کنند از راهبردهای ذاتی و غریزی فراگیری زبان استفاده می‌کند که آنها را قادر می سازد از سنین پایین شروع به صحبت کنند . در مورد زبان های خارجه هم همینطور است و هرچه بچه ها کوچکتر باشند بیشتر به این استراتژی های ذاتی تکیه می کنند و موفق‌ تر می ‌شوند. نمونه‌ای از آن کودکانی هستند که والدینشان به زبان‌های مادری متفاوتی صحبت می‌کنند. چنین کودکانی در اوایل کودکی به هر دو زبان مسلط شده و در مقابل با بزرگ شدن کودکان این راهبردهای ذاتی موثر جای خود را به سایر اشکال یادگیری می دهد .
بنابراین یادگیری زبان ها را با بخاطر سپردن لغات و قواعد دستور زبان ، مشابه روشی که دروس دیگر مدرسه را می‌آموزند آغاز می کنند .

داشتن وقت و فضای بیشتر

هنگامی که کودکان در پیش دبستانی یا دوران ابتدایی هستند هنوز مسئولیت های زیادی ندارند و حجم عظیمی از اطلاعات را دریافت نمی کنند که فضای بیشتری در مغز آنها برای یادگیری زبان های خارجی باقی می گذارد. بهترین شاخص ها برای اینکه آیا کودک می‌تواند زبان دوم را روان صحبت کند زمانی است که شروع به یادگیری آن کرده است. کودکانی که بعدا شروع به یادگیری یک زبان خارجی کرده‌اند اغلب بدون مشکل بر قواعد دستور زبان بر آن تسلط پیدا می کنند اما همیشه در یک چیز با کودکانی که از سن پایین شروع به یادگیری کرده اند تفاوت دارند و آن تلفظ صحیح است.
کودکانی که به طور طبیعی زبان دوم را در سنین پایین یاد می گیرند اغلب نسبت به دوستانشان که دیرتر شروع به یادگیری همان زبان کرده‌اند تلفظ و حس زبانی بهتری دارند. زبان به سادگی بخشی از محیط طبیعی آنها شده و در نتیجه تسلط آنها بر آن در مراحل بعدی زندگی به مراتب بهتر است.
بسیاری از کودکان نیز زبان را در سنین بسیار پایین و صرفاً با تماشای کارتون ها آموخته اند و بعدا زمانی که درک توسعه یافته از آن زبان داشتند بر قواعد گرامری تسلط یافتند. بنابراین صرف نظر از این که فرزند شما در سنین مهد کودک پیش دبستانی یا دبستان است باید گاهی اوقات در اوقات فراغت خود با او کار کنید تا به او کمک کنید به زبان خارجه تسلط پیدا نموده و روان صحبت کند.

برای آموزش زبان به کودکان از کجا می‌توان شروع کرد؟

دغدغه بسیاری از والدین کشف و پرورش استعداد کودک است. لذا در جستجوی بهترین بسته آموزشی برای کودکان خود هستند. آموزش زبان انگلیسی به کودکان 2 تا 6 سال  توام با بازی و سرگرمی یک روش عالی برای آموزش زبان به کودکان است. کودکان در سنین پایین بیشترین استعداد را برای یادگیری دارند. لذا آموزش خواندن به کودکان زیر ۶ سال می‌تواند شامل خواندن به زبان مادری یا زبان دوم باشد.

یکی از شیوه‌های نوین و متفاوت آموزش زبان و خواندن، پک آموزش خواندن باما است. این بسته آموزشی روشی مبتکرانه برای آموزش کودکان است. آموزش خواندن باما علاوه بر زبان فارسی به آموزش و خواندن زبان انگلیسی هم می‌پردازد.

با استفاده از بسته آموزش خواندن انگلیسی باما می‌توان در قالب بازی و سرگرمی، خواندن صدها کلمه انگلیسی را به کودک آموزش داد. برای استفاده از این محصول کافی است به سایت مایا کودک مراجعه نموده و نتایج استفاده از این محصولات را به طور مستند ببینید.

تلفن: ۰۹۱۹۲۲۲۰۶۹۶
www.mayakoodak.com

 

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: یادگیری زبان زبان انگلیسی آموزش کودک کودکان آموزش کودکان یادگیری زبان ها شروع به یادگیری سنین پایین برای یادگیری آموزش خواندن پیش دبستانی زبان دوم زبان مادری آموزش زبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۱۴۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح نمایشگاه فرصت‌های متنوع یادگیری در هفته گرامیداشت مقام معلم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، صالح بهرام پور گفت: ویژه برنامه‌های هفته گرامیداشت مقام معلم با زنگ سپاس معلم آغاز می‌شوند.

وی افزود: زنگ سپاس معلم یازدهم اردیبهشت ساعت هفت و چهل و پنج دقیقه در مدرسه مهر نواخته خواهد شد.

بهرام پور گفت: آئین غبار روبی مزار شهدای گمنام در کیش نیز سه شنبه ساعت هشت و پانزده دقیقه در مسجد امام حسن مجتبی (ع) برگزار می‌شود.

وی افزود: در اولین روز از هفته گرامیداشت مقام معلم جمعی از فرهنگیان کیش با ائمه جمعه دیدار و گفتگو خواهند داشت.

مدیر آموزش و پرورش کیش گفت: نمایشگاه فرصت‌های متنوع یادگیری در مدرسه پروین اعتصامی نیز سه شنبه یازدهم اردیبهشت از ساعت ۱۰ افتتاح می‌شود.

صالح بهرام پور گفت: چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت همکاران اداری آموزش و پرورش با حضور در مدارس از معلمان با اهدای گل و شیرینی قدردانی می‌کنند.

وی افزود: شروع به کار نمایشگاه دستاورد‌های آموزش و پرورش نیز در دومین روز از هفته گرامیداشت مقام معلم خواهد بود.

مدیر آموزش و پرورش کیش گفت: دیدار با فرزندان فرهنگی شهدا نیز در سومین روز از هفته گرامیداشت مقام معلم انجام خواهد شد.

بهرام پور تصریح کرد: حضور در نماز عبادی سیاسی جمعه و برپایی میز خدمت آموزش و پرورش نیز در چهارمین روز از هفته گرامیداشت مقام معلم انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از معلمان برتر منطقه آموزش و پرورش نیز روز شنبه و در پنجمین روز از هفته گرامیداشت مقام معلم برگزار خواهد شد.

مدیر آموزش و پرورش کیش گفت: جنگ شبانه ویژه فرهنگیان کیش به همراه خانواده نیز در شانزدهمین روز از اردیبهشت برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • درمان کودکان زیر ۷ سال رایگان می‌شود
  • گفته و ها و ناگفته های معلمان در دیدار با رئیس‌جمهور
  • هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان و نوجوانان
  • روایت «ایران» از زندگی در باغچه‌بان
  • زبان برنامه نویسی پایتون چیست و چگونه می‌توان آن را یاد گرفت؟
  • شرایط اخذ ویزای دبی برای کودکان
  • افتتاح نمایشگاه فرصت‌های متنوع یادگیری در هفته گرامیداشت مقام معلم
  • چگونه نوجوانان امروز را به خواندن کتاب‌های ایرانی علاقه‌مند کنیم؟/ ادبیات نوجوان در سایه غلبه ترجمه
  • آیا می‌توانید در سنین بالا عضلاتتان را بسازید؟
  • حسین قناعت:«والدین امانتی» به کودکان حفاظت از محیط زیست را آموزش می‌دهد/ فیلم کودک با اکران آنلاین بهتر دیده می‌شود