Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-27@14:07:51 GMT

«تنوین» 70 درصد سود خالص را تقسیم کرد

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۱۴۶۷۱

«تنوین» 70 درصد سود خالص را تقسیم کرد

مجمع عمومی عادی سالانه شرکت تامین سرمایه نوین منتهی به پایان اسفند ماه 1400 روز شنبه دهم اردیبهشت ماه سال جاری با حضور 90.78 درصد سهامداران در محل خود شرکت برگزار شد.

به گزارش ایران اکونومیست، در این مجمع که ریاست آن برعهده معصومه ملاصالحي، نظارت آن برعهده آقایان همايون باقري طادي و مهدي نزادي نوش‌آبادي و دبیری آن برعهده محسن کوزه‌گران بود، تقسیم مبلغ 650 ریال سود به ازای هر سهم به تایید سهامداران حاضر در جلسه رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این جلسه داود رزاقی، مدیرعامل شرکت تامین سرمایه نوین به ارائه گزارش عملکرد هیات مدیره برای سال مالی 1400 پرداخت و گفت: تثبیت جایگاه سودآورترین تامین سرمایه ایران، حفظ جایگاه بزرگ‌ترین تامین سرمایه ایران و تامین مالی ۹۰ هزار میلیارد ریالی، افزایش حجم صنایع تحت مدیریت و … از مهمترین اقدامات شرکت طی سال مالی گذشته بوده است.

وی با بیان اینکه «تنوین» در سال ۹۹ ، چهار درصد سهم تامین مالی داشته است، افزود: این عدد در سال ۱۴۰۰ به ۸ درصد رسیده است. همچنین در سال ۱۴۰۰ حدود ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد حجم اوراق سررسید شده است.

رزاقی با اشاره به اینکه شرکت وظیفه ارزش‌گذاری ۱۹ شرکت را در سال ۱۴۰۰ برعهده داشت، بیان کرد: تامین سرمایه نوین در حال حاضر ۱۰ صندوق فعال (درآمد ثابت، سهامی، بازارگردان) دارد که توانسته‌اند در سال گذشته سود خوبی را به سرمایه‌گذاران خود بدهند.

وی با بیان اینکه متوسط رشد سود خالص شرکت در پنج سال گذشته ۴۹ درصد بوده است، گفت: سود عملیاتی «تنوین» در پایان سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹ از ۱۲ میلیون و ۹۹۲ هزار و ۳۶۸ میلیون ریال به ۱۳ میلیون و ۳۹۶ هزار و ۹۴۷ میلیون ریال رسیده است.

رزاقی ادامه داد: حفظ بالاترین سهم بازار در مدیریت صندوق‌های سرمایه‌گذاری، تاسیس صندوق‌های سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار مبتنی بر گواهی سپرده کالایی به صورت صدور و ابطالی، تاسیس یا تبدیل صندوق سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت قابل معامله و بدون تقسیم سود از جمله اهداف شرکت تامین سرمایه نوین است.

وی در ادامه گفت: مدیریت ریسک‌ها و انتشار صد هزار میلیارد ریال اوراق بدهی جدید از برنامه‌های پیش روی شرکت در سال ۱۴۰۱ است.

براساس این گزارش، مجمع عمومی عادی سالانه شرکت تامین سرمایه نوین (تنوین) ۷۰ درصد از سود کل شرکت را میان سهامداران خود تقسیم و روزنامه دنیای اقتصاد را به عنوان روزنامه کثیرالانتشار شرکت جهت درج آگهی‌ها در سال مالی 1401 انتخاب کرد. همچنین موسسه رهيافت و همکاران به‌عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت و موسسه بهراد مشار به‌عنوان بازرس علی‌البدل انتخاب شد.

در انتهای این مجمع بانک اقتصاد نوین، شرکت لیزینگ اقتصاد نوین، شرکت توسعه عمران پایدار، شرکت توسعه صنایع بهشهر، شرکت خدمات مالی و اعتباری راه اقتصاد نوین، شرکت اعتباری ملل و شرکت مدیریت سرمایه اقتصاد نوین به عنوان اعضای اصلی جدید هیات مدیره و شرکت‌های سرمایه‌گذاری ساختمان ایران و سرمایه‌گذاری اقتصاد نوین به عنوان اعضای فرعی هیات مدیره انتخاب شدند.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: شرکت تامین سرمایه نوین سرمایه گذاری اقتصاد نوین سال ۱۴۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۱۴۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵۰ همت از اموال مازاد بانک‌ها واگذار شد

سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی در آیین رونمایی از برات الکترونیکی زنجیره تامین (سپامی) گفت: اهمیت برجسته کردن این ابزارها در فرمایشات مسئولان اعلام شد اما باید بگوییم برات الکترونیکی هنوز کامل مزایای و اثر گذاری آن در اقتصاد کشور اعلام نشده است.

وی افزود: هدف گذاری و فرمان جهش تولید مسیر تامین تولید از بیش از پیش هموار کنیم و ابزارهای از این دست وزن بیشتری داشته است فکتورینگ،  برات الکترونیکی،  اثر گذار بوده است این مسیرها نیازمند هم آهنگی تمامی دستگاه ها از جمله بانک مرکزی،  خزانه داری کل کشور است که خوشبختانه تا به امروز انجام شده است.

خاندوزی گفت: این هم آهنگی بین دستگاه‌ها یک الزام است و امسال به عنوان اولین سال برنامه هفتم بر روی اجرای این برنامه ها تاکید کنیم. 

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: طرحی تامین مالی تولید و زیرساخت  در مجلس  در حال تصویب است که این دست ابزارهای نقش هم آهنگ کننده بیشتری را ایفا کند.

وی افزود: جدیت نسبت به توسعه این ابزارها  به‌ اندازه کافی مفهوم و زمینه ابزار سازی فراهم می‌کند  و ما را از   تک روشی و تک بودن جعبه ای بودن خارج می‌کند. 

خاندوزی اظهار کرد: طبق هدف گذاری که  صورت گرفته است  چقدر از تامین مالی بانک ها  از این طریق باشد و بانک ها از این  ابزارها استفاده کند   مشمول تشویق بیشتری می شود چراکه هدایت تامین مالی و بانک ها بدون تکلیفی بودن  امکان پذیر نیست‌.

خاندوزی تاکید کرد: مجموع ۲۷۵ هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه بانک ها تحت مدیریت دولت  انجام شده که البته عقب ماندگی چند ساله در این بخش  داشته ایم.

وی افزود: ۱۱۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات خرد بدون ضامن از سوی بانک های تحت مدیریت دولت پرداخت شده است‌. 

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: فروش اموال مازاد در دولت سیزدهم بالغ بر ۹۵همت بوده است و در دولت های قبل سیزدهم ۵۴ همت بوده که در مجموع ۱۵۰ همت انجام شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بانک و بیمه

دیگر خبرها

  • برات الکترونیکی رونمایی شد | جزئیات و اعلام آمادگی دو بانک برای استفاده از برات الکترونیکی
  • واگذاری ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانک‌ها
  • استفاده از ابزار‌های نوین در کنترل نظام بانکی کشور
  • ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانک‌ها واگذار شد
  • واگذاری ۱۵۰ همت از اموال مازاد به بانک‌ها
  • خاندوزی: ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانکها واگذار شد
  • «اشتغال تخصصی و گردش مالی» نوع تقسیم‌بندی دانش‌بنیان‌ها و حمایت‌ها را مشخص می‌کند/ سازوکار‌های حمایتی متناسب‌تر شدند + فیلم
  • نقش کلیدی صندوق‌های سرمایه گذاری بازار سرمایه در جمع‌آوری نقدینگی‌های بلاتکلیف
  • چرا شرکت‌ها مشکل تامین مالی دارند؟
  • اعلام برنامه‌های بانک مرکزی برای ‎تامین مالی ‎تولید/ حمایت ۳۵۰ همتی با ابزارهای نوین