Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-28@07:42:13 GMT

پیش‌بینی وضعیت بازار خودرو بعد از آزادسازی واردات

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۱۴۸۲۶

پیش‌بینی وضعیت بازار خودرو بعد از آزادسازی واردات

فرارو- در حالیکه اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، مخالف سرسخت، واردات خودرو بودند، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس از تصویب کلیات طرح واردات خودرو به شرط صادرات خودرو، قطعه و خدمات نیروی محرکه خبر داده است.
به گزارش فرارو، عزت‌الله اکبری تالارپشتی درباره تصویب کلیات طرح واردات خودرو در مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: طرح واردات خودرو به شرط صادرات خودرو، قطعه و خدمات نیروی محرکه در جلسه اخیر مجمع تصویب و برای بررسی بیشتر جزئیات به کمیسیون‌های تخصصی مجمع ارجاع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  واردات خودرو چه تاثیری بر روی بازار خواهد گذاشت؟ فربد زاوه کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با فرارو با اشاره به اینکه پس از کش و قوس‌های فراوان مجمع تشخیص مصلحت نظام با واردات خودرو موافقت کرده است، اظهار داشت: متاسفانه در این زمینه، اهمال بسیاری زیادی رخ داد، زیرا از همان ابتدا که بحث رفع ممنوعیت واردات خودرو در مجلس در سال ۱۴۰۰ شد، مشخص بود که در نهایت واردات آزاد خواهد شد، اما این همه رفت و برگشت بین مجلس، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام و دولت، کار را بسیار فرسایشی کرد که همین موضوع تبعات بسیار زیادی را در پی داشت.
وی افزود: در حال حاضر نیز مشخص نیست که چه اتفاقی افتاده که مجمع تشخیص با این موضوع موافقت کرده، و هنوز آیین‌نامه اجرایی واردات خودرو ابلاغ نشده که بتوان در مورد آن به صورت دقیق صحبت کرد، اما با توجه به کلیاتی که در مجلس تصویب شده به نظر نمی‌رسد که این طرح بر روی کلیت بازار خودرو تاثیر بسیار زیادی بگذارد.
زاوه با اشاره به اینکه طرح واردات در مقابل صادرات خودرو و قطعات عملاً شکست خواهد خورد، گفت: با توجه به وضعیتی که صنعت خودرو ایران با آن روبرو است، عملا محصول صادراتی وجود ندارد، در مورد قطعات نیز همین داستان است، بنابراین وقتی بازاری برای صادرات صنعت خودرو و قطعه‌سازی وجود ندارد، معلوم نیست که دست‌اندرکاران این طرح با چه انگیزه و هدفی چنین شرطی را مطرح کرده‌اند.
این کارشناس صنعت خودرو اضافه کرد: محصولاتی که صادر خواهد شد، در کشور مبدا به احتمال زیاد اوراق می‌شود، زیرا به دلیل کیفیت و قیمت خودرو‌های داخلی برای آن‌ها مشتری وجود ندارد و واردکننده‌ای که می‌خواهد خودرو بیاورد، تنها می‌تواند خودروی داخلی را صادر کرده، اما در مقصد آن را ذوب کند، این موضوع، قطعا هزینه واردات را بالا خواهد بود، به طوریکه تعرفه واردات خودرو عملا به ۲۰۰ درصد افزایش خواهد یافت.
وی ادامه داد: در حال حاضر تعرفه واردات خودرو‌های زیر ۲ هزار سی‌سی ۴۵ درصد است، که با این شیوه وارداتی که در نظر گرفته شده، عملا به ۱۴۵ درصد افزایش خواهد یافت، خودرو‌های بالای ۲۰۰۰ سی‌سی نیز که تعرفه‌ی آن‌ها ۵۵ درصد است، به ۱۵۵ درصد افزایش خواهد یافت، از سویی با هزینه‌ها و عوارض متعددی که برای واردات خودرو وجود دارد، عملا تعرفه واردات به ۲۰۰ درصد خواهد رسید.
زاوه خاظر نشان کرد: با توجه به افزایش سرسام‌آور هزینه واردات خودرو، عملا این طرح تاثیری بر روی خودرو‌های زیر ۳ هزار میلیارد تومان نخواهد داشت، اما اگر محدودیت حجم موتور برای واردات را بردارند، برای خودرو‌های بالای ۳ میلیارد تومان می‌توان کاهش قیمت را متصور بود، از سوی دیگر به اعتقاد بنده این مصوبه در مورد خودرو‌های داخلی هیچگونه اثری نمی‌گذارد و نباید منتظر کاهش قیمت خودرو‌های پرتیراژ داخلی بود، بلکه تنها اثر این مصوبه، واردات خودرو است که انجام می‌شود، بنابراین ما نباید منتظر آن باشیم که بازار خودرو با آزادسازی واردات با تاثیب بسیار زیادی روبرو باشد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: واردات خودرو رفع ممنوعیت واردات بازار خودرو خودروهای وارداتی قیمت خودرو پیش بینی بازار خودرو مجمع تشخیص مصلحت نظام واردات خودرو صنعت خودرو طرح واردات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۱۴۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان/ سقوط سودآوری بیت‌کوین

سودآوری استخراج بیت‌کوین پس از هاوینگ چهارم به پایین‌ترین میزان خود رسیده است.

به گزارش ایسنا، هش‌ریت که تحت عنوان هش‌پرایس نیز شناخته می‌شود و میانگین درآمد ماینرها به‌ازای هر تراهش را نشان می‌دهد، معیاری کلیدی برای سودآوری استخراج بیت‌کوین است. این شاخص پس از چهارمین رویداد هاوینگ که هفته گذشته به پایان رسید، به پایین‌ترین سطح بی‌سابقه‌ای سقوط کرد.

در واقع استخراج‌کنندگان بیت‌کوین پس از چهارمین رویداد هاوینگ برای حفظ سودآوری خود با مشکل مواجه هستند زیرا قیمت هش بیت‌کوین به پایین‌ترین حد خود رسیده است.

چنین نرخ هش‌ریت قبل از فروپاشی صرافی اف تی ایکس نیز مشاهده شد. قیمت هش در روز جمعه ( ۲۶ آوریل) به ۵۷.۰۹ دلار کاهش یافت که این کاهش شدید قیمت هش پس از هاوینگ اخیر بیت‌کوین در ۲۰ آوریل رخ داده است.

به نقل از بیت‌کوین نیوز، هش ریت به‌طور پیچیده‌ای با نوسانات قیمت بیت‌کوین و حجم کارمزد تراکنش مرتبط است، اما با تغییر در سختی استخراج بیت‌کوین، به‌طور معکوس حرکت می‌کند. در نتیجه، کاهش اخیر در قیمت هش، زمان چالش برانگیزی برای ماینرها که اکنون با افزایش هزینه‌های عملیاتی و کاهش جریان درآمد مواجه هستند را نشان می‌دهد.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال در حال حاضر ۲.۳۳ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل  ۱.۸۳ درصد کمتر شده است. در حال حاضر ۵۳.۳۶ درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت‌کوین است که ۰.۱۵ درصد کاهش روزانه را ثبت کرده است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۶۴.۷۳ میلیارد دلار است که ۱۸.۹۶ درصد کاهش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۵.۳۷ میلیارد دلار است که  ۸.۳۰ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال  بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۶۰.۱۹ میلیارد دلار است که ۹۲.۹۹ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی (تا ساعت ۰۷:۴۳ دقیقه به وقت شرقی)

این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت‌کوین

قیمت: ۶۲ هزار و ۹۶۹.۰۳ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۰۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۵۰ درصد کاهش

۲- اتریوم

قیمت: ۳۱۱۶.۸۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۵۰ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۰۳ درصد افزایش

۳- تتر

قیمت: ۰.۹۹۹۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۰ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۶ درصد کاهش

۴- بایننس کوین

قیمت: ۵۹۲.۹۹  دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۶۹ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۶.۴۲ درصد افزایش

۵-  سولانا

قیمت: ۱۳۶.۴۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۵۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳.۸۹ درصد کاهش

۶- یو اس دی کوین

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد افزایش

۷-  ریپل

قیمت: ۰.۵۱۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۹۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۱.۴۵ درصد افزایش

۸- دوج کوین

قیمت: ۰.۱۴۶۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته ۲.۷۵ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۵.۸۹ درصد کاهش

۹ – تون کوین

قیمت: ۵.۲۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته:  ۰.۵۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:۱۲.۷۰ درصد کاهش

۱۰-  کاردانو

قیمت: ۲۰.۴۵۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۰۰ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۳.۸۶ درصد کاهش

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تازه درباره قیمت ارز، طلا، مسکن و خودرو
  • «خالی فروشی» حواله خودرو
  • رانت ۴ میلیارددلاری مونتاژکاران؛ التهاب بازار خودرو نخوابید
  • رانت ۴ میلیارد دلاری مونتاژکاران؛ التهاب بازار خودرو نخوابید
  • قیمت کارخانه‌ای خودرو ۸۰ درصد زیر نرخ بازار است
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان/ سقوط سودآوری بیت‌کوین
  • پیش‌بینی قیمت‌ها در بازار خودرو؛ وارداتی‌ها گران‌تر می‌شوند؟!
  • از احمدی‌نژاد تا رییسی/چه کسی پای رانت را به بازار خودرو باز کرد؟
  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت خودرو در روز‌های آینده؛ زمان خرید خودرو هست یا خیر؟
  • صدور رای برای بیش از ۹۵ درصد از پرونده‌های تخلف طرح شده در تعزیرات گلستان