Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-28@04:58:07 GMT

معنویت کسب شده در ماه مهمانی خدا را چگونه حفظ کنیم؟

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۱۷۶۳۲

معنویت کسب شده در ماه مهمانی خدا را چگونه حفظ کنیم؟

احمد شیخ بهایی گفت: بسیار سفارش شده است که در این ماه به تلاوت و تدبر به قرآن کریم بپردازیم و این نشان می دهد که در یازده ماه دیگر باید قرآنی زندگی کنیم، به این معنی که با قرآن مأنوس باشیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین احمد شیخ بهایی در گفتگو با راه آرمان؛ گفت: با نگاه به فلسفه روزه و انتخاب ماه مبارک رمضان برای روزه داری، مشخص می شود که برای یازده ماه دیگر سال چه باید برداشت کنیم؛ بنابراین فرموده اند که روزه را واجب کرده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



استاد درس خارج فقه در کرمان ادامه داد: روزه تمرین تقواست؛ به این معنی که اگر کسی روزه بگیرد، بهتر می تواند رعایت تقوا را انجام دهد؛ تقوا یعنی انجام واجبات و ترک محرمات و همراه با ایمان به خدا؛ بنابراین اگر انسان در حال روزه داری تمرین کند که خود را از چیزهایی که تمایل دارد، حفظ کند، ضرب دیده می شود و در بقیه ایام سال مقابل تمایلات حرام مقاومت می کند.

این استاد حوزه علمیه ابراز کرد: روزه را باید از حد گرسنگی و تشنگی بالاتر در نظر بگیریم و چشمان، دستان، گوش ها و زبان روزه دار باید روزه باشند و زمانی که تمام وجود انسان روزه دار باشد، در یازده ماه دیگر نیز شرایط تحت کنترل خواهد بود.

وی با طرح این سوال که تمرین تقوا و روزه گرفتن چرا در ماه رمضان انتخاب شده است، تصریح کرد: قرآن در این ماه نازل شده است و برای بشریت هدایت است؛ آیات روشن و هدایت گر قرآن نازل شده است تا فرق بین حق و باطل مشخص شود و انسان خود حق را از باطل تشخیص دهد.

حجت الاسلام و المسلمین شیخ بهایی عنوان کرد: بسیار سفارش شده است که در این ماه به تلاوت و تدبر به قرآن کریم بپردازیم و این نشان می دهد که در یازده ماه دیگر باید قرآنی زندگی کنیم، به این معنی که با قرآن مأنوس باشیم.

استاد درس خارج فقه در کرمان اظهار کرد: آنچه که در یک ماه مبارک رمضان از تدبر، تلاوت و ترجمه قرآن به دست آورده ایم، در بقیه ماه ها به دنبال عمل و اجرا به آن باشیم و اینگونه است که تمام مسائل فردی، خانوادگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی قابل حل خواهد بود.

این استاد حوزه علمیه خاطر نشان کرد: اگر دستورات و راهکارهای قرآن را در زندگی خود قرار دهیم، تمام مشکلات زندگی را بر همین اساس می توانیم حل کنیم؛ همچنین رابطه دلی، روحی و احساسی را که با خداوند در دعاها، سحرها، شب ها و روزهای ماه رمضان به دست آورده ایم را حفظ کنیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۱۷۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظات حساس از نجات نوزاد ٣ روزه توسط اپراتور هلال احمر قم + فیلم

اپراتور هلال احمر قم در پی تماس تلفنی یک فرد با شماره ۱۱۲ (مرکز کنترل عملیات اضطراری هلال‌احمر)، مبنی بر پریدن شیر در گلوی نوزاد و بند آمدن راه نفسش، با راهنمایی‌های خود جان نوزاد را نجات داد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • ۲۰۰ عنوان برنامه عقیدتی سیاسی در استان تهران برگزار می‌شود
  • نیاز امروز جامعه ما معنویت است
  • تبدیل شانزه‌لیزه به محوطه پیک‌نیک رایگان یک‌روزه
  • حج آغاز راهی طولانی برای گسترش معنویت در جامعه است
  • سفر یک روزه وزیر راه و شهرسازی به تبریز
  • خزعلی: دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است
  • دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است
  • لحظات حساس از نجات نوزاد ٣ روزه توسط اپراتور هلال احمر قم + فیلم
  • دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ماست
  • نجات جان نوزاد توسط اپراتور هلال‌ احمر + فیلم | نوزاد دو روزه نفس نمی‌کشید!