Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، "والنتینا ماتوینکو" رئیس شورای فدراسیون (سنای) روسیه معتقد است که کشورهای غربی نگران سرنوشت مردم غیرنظامی در اوکراین نیستند و آنچه برای آنها مهم است فقط مبارزه با روسیه است.

این مقام بلندپایه پارلمانی در یک مصاحبه تلویزیونی گفت: «هر چه بیشتر مردم اوکراین جان خود را از دست بدهند، غربی‌ها فکر می کنند که این مسئله در مبارزه با روسیه برای آنها بهتر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غرب برای جان شهروندان اوکراینی اهمیتی قائل نیست.»

بیشتر بخوانید:

آخرین تحولات اوکراین / زلنسکی: هزاران سرباز روسیه کشته خواهند شد

به گفته خانم ماتوینکو، غرب در پشت فراخوان‌های دروغین برای دفاع از دیپلماسی، اوکراین را هر روز با انواع جدیدی از تسلیحات نظامی پمپاژ می‌کند و هیچ محدودیتی برای خشم از چنین سیاستی برای ادامه درگیری نظامی تا جای ممکن وجود ندارد.

پیش از این، مقامات بلندپایه مسکو بارها اعلام کرده‌اند که کشورهای غربی حاضر هستند تا "آخرین فرد اوکراینی" را برای مقابله با روسیه قربانی کنند و خواستار پایان جنگ و دست یابی به توافق صلح بین مسکو و کی‌یف نیستند.

در ادامه می‌توانید تحولات مربوط به روز شصت و هشتم جنگ اوکراین را دنبال بفرمایید:

***

لاوروف: آمریکا و کانادا نئونازی‌ها در اوکراین را آموزش داده‌اند

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه صبح امروز، دوشنبه، در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ایتالیایی Mediaset، اعلام کرد که ایالات متحده و کانادا نیروهای نئونازی را آموزش نظامی دادند تا به صفوف ارتش اوکراین بپیوندند.

وی یادآور شد، اکنون مطالبی منتشر شده که تأیید می‌کند آمریکایی‌ها و به‌ویژه کانادایی‌ها، نقش پیشروی در آموزش واحدهای افراد تندرو و آشکارا نئونازی در اوکراین داشتند. در تمام این سال‌ها، هدف این بود که نئونازی‌ها به نیروهای مسلح عادی اوکراین بپیوندند.

به گفته لاوروف، ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین "به این فکر می‌کند که چگونه از نئونازی‌ها برای مبارزه با روسیه استفاده کند. علاوه بر این، لاوروف یادآور شد که اعضای اسیر شده گردان‌های آزوف و آیدار که در روسیه بعنوان سازمان تروریستی شناخته شده‌اند، خالکوبی‌ها و نمادهای نازیسم را بر روی بدن و لباس خود می‌پوشانند.

لاوروف از زلنسکی خواست به گردان‌های ملی‌گرا دستور دهد غیرنظامیان را آزاد کنند

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در  این مصاحبه گفت، اگر ولاودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین به گردان‌های ملی‌گرا دستور توقف مقاومت و آزادی غیرنظامیان را بدهد، می‌تواند به صلح در خاک کشورش کمک کند. وی در عین حال تاکید کرد: «اهداف روسیه شامل تغییر رژیم در اوکراین نمی‌شود، بنابراین مسکو از زلنسکی انتظار ندارد که تسلیم شود. روسیه می‌خواهد امنیت مردم دونباس را تضمین کند و در عین حال، اوکراین دیگر از لحاظ نظامی تهدیدی برای امنیت فدراسیون روسیه نباشد.»

وزارت دفاع روسیه: 80 غیرنظامی دیگر از منطقه کارخانه آزوفستال خارج شدند

وزارت دفاع روسیه شب گذشته اعلام کرد که 80 غیرنظامی، از جمله زنان و کودکان، که توسط ملی‌گرایان اوکراینی و برخلاف خواست خود در محوطه کارخانه متالوژی آزوفستال ماریوپل نگهداری می‌شدند، با ابتکارعمل ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه برای برقراری روزانه رژیم سکوت و باز شدن کریدور انسان دوستانه، از این منطقه خارج شده و نجات یافتند.

طبق اطلاعات این وزارتخانه، همه غیرنظامیان آزاد شده به منطقه امنی در دونتسک منتقل شدند و در آنجا اسکان موقت، غذا و کمک‌های پزشکی لازم به آنها ارائه شد. ضمن اینکه، آن دسته از شهروندان تخلیه شده که مایل بودند به مناطق تحت کنترل کی‌یف بروند، به نمایندگان سازمان ملل و کمیته بین المللی صلیب سرخ تحویل داده شدند.

وزارت دفاع روسیه پیش از این نیز اعلام کرده بود که روز شنبه دو گروه غیرنظامی به تعداد 25 و 21 نفر از خانه‌های مسکونی مجاور کارخانه متالوژی آزوفستال از کریدور بشردوستانه عبور کرده و این منطقه را ترک کردند.

هشدار ترکیه به روسیه درباره واکنش در صورت حمله به یکی از اعضای ناتو

مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه شب گذشته، یکشنبه، اعلام کرد که پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در صورت حمله روسیه به یکی از متحدان خود، پاسخ لازم را به روسیه خواهد داد.

وزیر خارجه ترکیه در ادامه سفر خود به کشورهای آمریکای لاتین، یادآور شد که ناتو قرار نیست در درگیری نظامی در اوکراین مداخله کند، ولی  اگر کوچکترین حمله‌ای به هر متحدین این ائتلاف صورت گیرد، روسیه پاسخ مناسبی دریافت خواهد کرد.

چاووش‌اوغلو در پاسخ به سئوال خبرنگاران درباره عرضه تسلیحات نظامی به کشورهای حوزه دریای بالتیک گفت که مواضع ناتو در این خصوص کاملاً روشن است.

پیش از این، خلوصی آکار، وزیر دفاع ملی ترکیه از شرکای ناتو خواسته بود تا هیجان زده نشوند و گفت که ترکیه همچنان اجازه ورود کشتی‌های نظامی کشورهای غیرساحلی را به منطقه دریای سیاه نخواهد داد.

انتقاد زلنسکی از ترکیه به دلیل پذیرش گردشگران روسی

ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین از مواضع ترکیه در قبال حمله نظامی روسیه به کشورش که مدعی وضعیت بی طرفی است و در عین حال، در حال باز کردن مجدد مسیرهای توریستی برای شهروندان روس است، انتقاد کرد. وی شب گذشته در مصاحبه با تلویزیون یونان گفت که چنین رویکردی غیرقابل قبول است.

 زلنسکی توضیح داد، ترکیه از یک طرف به عنوان یک واسطه و کشوری بی‌طرف عمل کرده و با "گام‌های مهم" از اوکراین حمایت می‌کند و از طرف دیگر، مسیرهای گردشگری را به طور خاص برای گردشگران روسیه در فصل تابستان آماده می‌کند. زلنسکی تاکید کرد: «اگر بخواهیم به روابط دوستانه خود ادامه دهیم، چنین برخوردی غیرقابل قبول است و آنها باید یک راه را انتخاب کنند.»

رئیس جمهوری اوکراین تاکید کرد که چنین برخوردی استانداردهای دوگانه  و بسیار ناعادلانه است.

ترامپ: بایدن در برخورد با اوضاع اوکراین ضعف و بی‌کفایتی خود را نشان داد

دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا معتقد است که جو بایدن، رئیس جمهوری کنونی ایالات متحده در موضوع اوکراین ضعف و بی‌کفایتی خود را نشان داده است. وی صبح امروز، دوشنبه، در دیدار با هوادارانش در ایالت نبراسکا، این موضوع را بیان کرد.

به گفته ترامپ، روسیه ظاهرا پس از تماشای خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان، تصمیم به حمله به اوکراین گرفته است. وی مدعی شد: «آنها با من، هرگز چنین کاری را نمی کردند. رهبری روسیه «ضعف و بی کفایتی» بایدن را دید و دست به چنین اقدامی زد. اگر من رئیس جمهور بودم، هرگز چنین اتفاقی نمی‌افتاد، صددرصد.»

گفتگوی بایدن با پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا درباره سفرش به کی‌یف

اخ سفید اعلام کرد که جو بایدن، رئیس‌ جمهوری آمریکا با نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان درباره سفر روز یکشنبه وی به کی‌یف، جایی که با ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌ جمهوری اوکراین دیدار کرد، گفتگو کرد.

خانم نانسی پلوسی دموکرات به همراه گروهی از قانونگذاران آمریکایی، در اقدامی نمایشی روز یکشنبه از پایتخت اوکراین بازدید کردند و به مقامات این کشور اطمینان دادند که "حمایت مضاعف آمریکا در راه است".

احضار دیپلمات روس به وزارت خارجه سوئد به دلیل نقض حریم هوایی این کشور

وزارت امور خارجه سوئد اعلام کرد که روز یکشنبه یک دیپلمات از سفارت روسیه در استکهلم به دلیل اینکه گویا حریم هوایی سوئد توسط یک هواپیمای روسی نقض شده، به این وزارتخانه احضار شد تا واکنش رسمی به این اقدام روسیه به وی ابلاغ شود.

روز شنبه وزارت دفاع سوئد اعلام کرد که یک هواپیمای نظامی روسیه در شب جمعه برای مدت کوتاهی وارد حریم هوایی این کشور در شرق جزیره بورنهولم در نزدیکی دانمارک نفوذ کرد و پس از آن، بلافاصله منطقه را ترک کرد. به گفته مقامات استکهلم، از این هواپیما عکس گرفته شده است.

پیش از این در روز یکشنبه مشخص شد که وزارت امور خارجه دانمارک نیز سفیر روسیه در کپنهاگ را در رابطه با وارد شدن یک هواپیمای روسی به حریم هوایی این پادشاهی احضار کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1138989 برچسب‌ها اوکراین

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: اوکراین جمهوری اوکراین رئیس جمهوری وزارت دفاع روز یکشنبه حریم هوایی رئیس جمهور امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۱۷۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام امنیتی اوکراین در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا  از تاس، وزارت کشور به اتهاماتی که به لیتویننکو وارد شده است تا در این فهرست قرار بگیرد، اشاره‌ای نکرد.

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین چندی پیش آلکسی دانیلوف را از ریاست شورای امنیتی و دفاع ملی این کشور برکنار و لیتویننکو را جایگزین وی کرد. لیتویننکو پیشتر رئیس سرویس اطلاعات خارجی اوکراین بود.

وزارت کشور روسیه پنجشنبه شب همچنین «والنتین نالیوایچنکو» قانونگذار اوکراین را نیز در فهرست تحت تعقیب قرار داد.

وی از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰ و از ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۵ رئیس رئیس امنیت اوکراین بود. نالیوایچنکو به فراخوان برای خشونت علیه نیروهای نظامی روسیه متهم شده است.

رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

ولادیمیر پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

دیگر خبرها

  • تحولات اوکراین|هشدار درباره شکست کی‌یف بدون کمک نظامی غرب
  • کامرون و زلنسکی آخرین وضعیت جنگ در اوکراین را بررسی کردند
  • روسیه تصمیم فرانسه را خطرناک توصیف کرد
  • تحولات اوکراین|قصد بایدن برای حمایت غیرعلنی از کی‌یف
  • مقام امنیتی اوکراین در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه
  • اعتراف کی‌یف به دستاورد‌های نظامی روسیه
  • آخرین تحولات اوکراین| اعتراف کی‌یف به دستاوردهای نظامی روسیه
  • تحولات اوکراین| اعتراف کی‌یف به دستاوردهای نظامی روسیه
  • زلنسکی یک مقام سرویس امنیتی اوکراین را برکنار کرد
  • تحولات اوکراین| سکوت کاخ سفید درباره نابودی ۶ موشک دوربرد