Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: در راستای آموزش رشته‌های مهارتی و دارای بازار کار٬ رشته‌های بدون کاربرد از هنرستان‌ها و مراکز فنی و حرفه‌ای حذف می‌شود. - اخبار استانها -

ابوالقاسم اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  بجنورد  با اشاره به طرح آینده پژوهی بازار کار در رشته‌های فنی و حرفه و کار و دانش اظهار داشت: ما در استان خراسان شمالی این طرح را با هدف اشتغال آفرین بودن دروس آغاز کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: انتظار این است که باید اولیاء در هدایت تحصیلی به کمک آموزش و پرورش بیایند و لزوم هدایت دانش آموزان به سمت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بسیار احساس می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی تصریح کرد: رشته‌هایی که بازار کار ندارند در یک فرایند دوساله از لیست رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش حذف و منسوخ می‌شوند و رشته های جدید مطابق با بازار کار جایگزین خواهند شد.

سهم 65 درصدی اعتبارات آموزش وپرورش از مصارف بودجه/ مرکز پژوهشها: تغییرات لایحه موجب ابهام در برنامه های عملیاتی شدردیف‌هایی در بودجه آموزش وپرورش که پول نمی‌شود/ سهم اعتبارات غیرپرسنلی فقط 3 درصدسند تحول بنیادین آموزش و پرورش در سال‌های گذشته کنار گذاشته شد

اکبری ادامه داد: در هنرستان‌های استان امکانات و رشته‌های بسیار خوبی فراهم است و امیدواریم موضوع تولید را در برخی از این هنرستان‌ها فراهم کنیم.

وی گفت: تلاش تمام مدیران مجموعه وزارت آموزش و پرورش این است که دانش آموزان به سمت رشته‌های مهراتی رفته و هدایت شوند چرا که این رشته‌ها دانش آموزان را با بازار کار و مهارت‌های لازم زندگی آشنا می کند و اگر دانش آموزان به این سمت و سو سوق داده شوند بسیاری از مشکلات تولید و بازار کار کشور حل می‌شود.

انتهای پیام/311/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فنی و حرفه آموزش و پرورش فنی و حرفه ای دانش آموزان بازار کار رشته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۱۸۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهارت آموزی ۱۵۰۰ بانوی بیرجندی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران شهرستان بیرجند گفت: در سال ۱۴۰۲ هزار و ۵۰۰ بانوی بیرجندی در ۱۹ گروه هدف آموزشی در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران بیرجند، حداقل یک مهارت جدید فرا گرفتند.


خانم طالبی افزود: سال گذشته ۱۱۶ دوره آموزشی در مرکز فنی و حرفه‌ای خواهران بیرجند برگزار که در مجموع برای متقاضیان، ۱۹۲ هزار و ۱۴۶ نفر ساعت آموزش اجرا شد.


وی گفت: در این مرکز ۵ کارگاه آموزشی در حرفه‌های صنایع چوب، صنایع چرم، گوهر تراشی، هنر‌های تجسمی و هنر‌های نمایشی دایر است که در آن در مجموع بیش از ۳۰ حرفه‌ی آموزشی بنا به تقاضای مهارت آموزان اجرا می‌شود.


رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران شهرستان بیرجند افزود: در سال گذشته به ترتیب، دانش آموزان، متقاضیان مهارت آموزی و زنان خانه دار، بیشترین شرکت کننده در بین گروه‌های هدف مهارت آموزی بوده اند.


طالبی از راه اندازی فروشگاه و نمایشگاه دائمی مهرتاش در سال گذشته در این مرکز یاد کرد و گفت: در این نمایشگاه محصولات تولید شده کارگاه‌های آموزشی و همچنین محصولات کارآموزان مرکز که در خانه مشغول به تولید هستند عرضه می‌شود.


در این مکان علاوه بر فروش محصولات، سه غرفه در اختیار کارآموزان توانمند دوره‌های آموزشی قرار داده شده تا در تولید سفارشات تبصره ۷۵ این مرکز را همراهی کنند.

                                                                                     

دیگر خبرها

  • ارائه مشاوره دقیق برای جذب دانش آموزان به رشته ریاضی
  • مبنای بسیاری از علوم، ریاضی و فیزیک است
  • تقویت آموزش‌های مهارتی نیازمند توسعه زیرساخت ها است
  • استاندار مرکزی: آموزش فنی و حرفه‌ای راه نجات کشور است
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • به هنرستان‌ها توجه ویژه شود
  • استاندار فارس: باید به هنرستان‌ها توجه ویژه‌ای شود
  • نمایشگاه دست سازه‌های دانش آموزی در هنرستان فنی و حرفه‌ای ابوذر آبادان
  • نمایشگاهی از معرفی هفته مشاغل در آران وبیدگل
  • مهارت آموزی ۱۵۰۰ بانوی بیرجندی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای