Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-28@03:52:29 GMT

(ویدئو) خودروی مفهومی تاتا آوینیا؛ مینیمالیستی و عجیب!

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۱۸۴۵۶

(ویدئو) خودروی مفهومی تاتا آوینیا؛ مینیمالیستی و عجیب!

فرارو-تاتا موتورز، شرکت مادر جگوار لندرور به تازگی خودروی مفهومی Avinya را معرفی کرده است. نام آوینیا که از زبان سانسکریت گرفته شده است مخفف "innovation" به معنای نوآوری است. این خودرو نمایانگر دیدگاه تاتا از یک خودروی الکتریکی خاص و بر اساس معماری نسل ۳ خودرو‌های الکتریکی است.

به گزارش فرارو، این خودرو چشم انداز جدیدی از نسل بعدی خودرو‌های الکتریکی این شرکت را به نمایش می‌گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ظاهر آوینیا کمی عجیب به نظر می‌رسد. این خودرو، ترکیبی از یک هاچ بک، یک SUV و یک وسیله نقلیه چند منظوره (MPV) است که نشان از انتخاب آگاهانه تاتا برای ایجاد یک شبح منحصر به فرد است. ظاهر متمایز این خودرو با درب‌های خودکشی (دربی که به جای جلو در عقب خود لولا می‌شود)، خط سقف تقریباً مسطح و جایگزینی آینه‌های جانبی با دوربین‌ها، برجسته‌تر می‌شود.

 

چیزی که Avinya را از سایر خودرو‌های الکتریکی مفهومی اخیر متمایز می‌کند، فضای داخلی بسیار مینیمالیستی آن است. آوینیا تزئینات کرکی و ابزار‌های درجه یک را حذف کرده است و به جای آن بر حس مواد، فضا و جریان نور طبیعی تمرکز کرده است. بر خلاف تمایل خودروسازان در استفاده از نمایشگر‌های شناور بزرگ در سراسر کابین، این خودرو فاقد نمایشگر است. تاتا آوینیا فقط یک کنسول دیجیتالی متصل به فرمان دارد که تمام اطلاعات و قابلیت‌های لازم را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

سرنشینان خودرو می‌توانند از طریق یک سیستم فعال صوتی که از طریق نوار‌های صوتی فردی قابل دسترسی است با خودرو تعامل داشته باشند. در خصوص عملکرد این خودروی الکتریکی اطلاعات زیادی منتشر نشده است. این خودرو بر پایه پلتفرم الکتریکی Gen 3 تاتا طراحی شده است و انتظار می‌رود که با برد ۵۰۰ کیلومتر و قابلیت شارژ فوق العاده سریع عرضه شود. این شرکت ادعا می‌کند که شارژ کامل تاتا آوینیا تنها ۳۰ دقیقه زمان می‌برد.

منبع: thenextweb

منبع: فرارو

کلیدواژه: تاتا موتورز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۱۸۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاسی بلند Exlantix با قیمت ۲۷ هزار دلاری وارد بازار می شود

چری از آغاز پیش فروش مدل Exeed Exlantix ET با قیمت ۲۷ هزار دلار از ۱۵ آوریل خبر داد. - اخبار بازار -

  به گزارش خبرگزاری تسنیم، پرچمدار  اکسید اکسلانتیکس ET با عنوان Sterra ET در بازار چین شناخته می شود و بر روی پلت‌فرم برقی E0X چری ساخته شده و در دو نسخه تمام الکتریکی و خودروی الکتریکی با برد وسیع (EREV) ارائه می شود.

شاید بتوان مهمترین ویژگی های ظاهری این‌خودرو را جلوپنجره ای بسته،  نوار LED در قسمت جلویی، دستگیره های پاپ اوت و چراغ های جلو و عقب نواری عنوان کرد.

کابین  اکسید اکسلانتیکس ET کاملا یک خودروی الکتریکی را القا می کند که در نگاه نخست یک صفحه نمایشگر بزرگ 15.6 اینچی به چشم می خورد و دارای حالت های کودک، حیوانات خانگی و کارائوکه یاخواندن خودکار است. تولیدکنندگان این خودرو تمام تلاش خود را به کار گرفته اند تا تمام ویژگی های کابین حس لوکس و راحت بودن را برای سرنشین ایجاد کند. صندلی های گرانش صفر با عملکرد ماساژ، گرمایش و تهویه گواه این موضوع است.
 
خودرو Exlantix ET مجهز به موتورهای الکتریکی دوگانه جلو و عقب است که حداکثر توان خروجی 183 کیلووات را برای موتور جلو و 230 کیلووات را برای موتور عقب فراهم می کند. باید اضافه کرد که شتاب 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت را می تواند در 5.46 ثانیه طی کند. این خودرو از باتری جدید CATL LFP 2.0 Shenxing استفاده کرده و  طی آزمایش سرمای شدید در دمای منفی درجه‌‌ی سانتی‌گراد، شارژ باتری خودرو از 20 به 80 درصد تنها 24 دقیقه طول کشید. در شرایط عادی در دمای 25 درجه‌ی سانتی‌گراد، خودرو می‌تواند با 10 دقیقه شارژ 400 کیلومتر مسافت را طی کند.
ایمنی و قابلیت های پیشرفته کمک رانندگی خودرو Exlantix ET نیز قابل توجه است. این شاسی بلند سایز متوسط تا بزرگ مجهز به 30 سنسور و دو تراشه Orin-X از NVIDIA است که کمک رانندگی را برای سناریوهای شهری و بزرگراهی ارائه می دهد. این وسیله نقلیه از ویژگی هایی مانند کمک کروز سرعت بالا، کمک کروز شهری و عملکرد کمک پارک پشتیبانی می کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • (ویدئو) وضعیت عجیب این خودرو در لحظه وقوع زلزله
  • شاسی بلند Exlantix با قیمت ۲۷ هزار دلاری وارد بازار می شود
  • عجیب ترین شیوه حمل بار با خودرو که تاکنون دیده اید‍! | ویدئو
  • وضعیت عجیب این خودرو در لحظه وقوع زلزله ۶.۹ ریشتری ژاپن | ویدئو
  • تصاویر نجات خودروی گرفتار شده در رودخانه | ۶ سرنشین نجات پیدا کردند | ویدئو
  • گاک آیون وی ؛ الگو طراحی این خودرو چینی یک دایناسور بوده است! (+تصاویر)
  • خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
  • (تصاویر) «چری» با طراحی متحول شده در نمایشگاه پکن رونمایی شد
  • افت فروش خودرو‌های برقی فولکس واگن/ چرا اروپایی‌ها دوباره به خودرو‌های بنزینی روی آوردند؟
  • خودروی برقی پریمیوم «اکسید»، لوکس‌تر و پیشرفته‌تر از تسلا