Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش، در ارائه گزارش عملکرد ستاد تسهيلات سفرهاي نوروزی با اشاره به سفر شمار زبادي از گردشگران به تمام استان‌های مهمان‌پذیر كشور، گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در جزیره کیش با کم‌ترین مشکل مواجه بودیم. جواد جمالی در نشست خبری با اصحاب رسانه کیش، با اشاره به متفاوت بودن نوروز امسال و سفر شمار زبادی از گردشگران به تمام استان‌های مهمان‌پذیر، اظهار داشت: سرزمین اصلی در مواجهه با شمار زیادی از جمعیت دچار مشکلاتی شدند، اما با همراهی همه‌ی مردم از جمله خود کیشوندان، در جزیره کیش با کم‌ترین مشکل مواجه بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان این مطلب که جمعیت ورودی از ظرفیت تحمل کیش بالاتر بود گفت: این تعطیلات مقدمه‌ای برای آماده‌سازی جام‌جهانی بود؛ لذا بابرسی‌هایی که در این موضوع داریم سعی میکنیم نقاط ضعف رابرطرف کنیم

جمالی افزود: به فرصت کم و بودجه‌ی محدودی که در اختیار داشتیم سعی شد بیشترین بازدهی را در تعطیلات نوروز ارائه دهیم.

وی در تشریح برنامه‌های نوروزی به جشن تحویل سال نو که ۲۹اسفند در اسکله تفریحی کیش برگزار شد، اشاره کرد و گفت: استقبال ویژه از مسافران نخستین پرواز ورودی به جزیره کیش با حضور مسوولان سازمان و فرماندهان ارشد نظامی و سان‌دیدن، از اولین برنامه‌های این ایام در کیش بود.

جمالی از اجرای موسیقی توسط گروه بومیان و اهتزاز پرچم نوروز برای اولین‌بار در کشور نام برد و ادامه داد: برگزاری جشنواره‌های بازی و سرگرمی خانواده از ساعت ۱۵تا۲۲ در ساحل اسکله تفریحی، جشنواره شادی کودک و نوجوان، کارناوال‌های گروه‌های هنری توسط هفت گروه هنری «گروه عروسکی اقوام»، «عروسک‌های غول‌پیکر»، «گروه موسیقی ملل مسلمان»، «گروه موسیقی بندر اقوام جنوب»، «گروه موسیقی کرمانج»، «گروه بادی‌نوازان» و «تربت‌جام» از دیگر برنامه‌های نوروزی بودند.

وی همچنین به نورافشانی شبانه در جشنواره نوروزی هرشب ساعت ۲۲ اشاره کرد و افزود: نمایشگاه بزرگ بهارانه با ارائه‌ی محصولات هنری، صنایع دستی و سوغاتی‌های محلی، وایستگاه شعر بهارانه، نیز از برنامه‌هایی بود که تا سیزدهم فروردین برگزار شد، مورد استقبال خوب مردم قرار گرفت.

سرپرست معاونت گردشگری سازمان درخصوص دیگر برنامه‌ها از برگزاری مسابقه محله از روز ۱۰ تا ۱۲ فروردین، استیج‌های بهارانه پارک ماهیگیر، پارک مرجان و ساحل کشتی یونانی در سراسر عید، موسیقی و تئاتر خیابانی، کنسرت کتاب کودک، ایستگاه بهارانه کودک، استقبال گروه‌های هنری از گردشگران در فرودگاه، ایستگاه مشاوره دین و زندگی، ورزش‌های همگانی و کنسرت‌های شبانه و اهتزار پرچم جمهوری اسلامی در روز دوازدهم فروردین نام برد.

جمالی در ادامه به ارائه آمار مسافرین نوروزی در مقایسه با ایام مشابه در سال ۹۸ پرداخت و اظهار کرد: تعداد مسافران هوایی داخلی در سال ۱۴۰۱ شامل ۱۳۷ هزارو ۷۶۸ نفر و در سال نودوهشت، ۱۵۳ هزار و ۵۰ نفر می‌شدند که این تعداد درخصوص مسافرین هوایی خارجی به‌ترتیب: ۲۶۹ نفر در سال ۱۴۰۱ و ۱۵۰۶ نفر در سال ۹۸ می‌باشد.

وی تعداد مسافرین دریایی را در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۳۹۸ به ترتیب ۸۲ هزار و ۲۹۷ نفر و ۷۹ هزار ۹۹۹ نفر را اعلام کرد و گفت: با احتساب منفی ده درصد کاهش مسافر هوایی داخلی و منفی هشت درصد مسافر خارجی، و سه درصد افزایش مسافر دریایی، در مجموع منفی شش‌درصد کاهش مسافر را در سال ۱۴۰۱ شاهد بوده‌ایم و آنچه با عنوان آمار افزایشی شایع شده است مربوط به ورود تعداد خودرو‌های سواری می‌باشد.

نشست ارائه گزارش عملکرد معاونت گردشگری در ستاد نوروزی با اصحاب رسانه، ظهر یکشنبه یازدهم اردیبهشت‌ماه در سالن اجتماعات سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: کیش جزیره کیش منطقه آزاد کیش مناطق آزاد منطقه آزاد جزیره کیش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۱۸۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر صمت: پایش همه کشور در بخش معدن تا پایان سال

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، عباس علی آبادی در برنامه صف اول با موضوع "عملکرد وزارت صمت در برگزاری اجلاس ایران و آفریقا تا تحقق شعار سال" گفت: برنامه داریم تا انتهای سال ۱۴۰۳ همه کشور را پایش کنیم، از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم، فراخوان می‌دهیم که بدانیم چه داریم، چون ما بعد از این که بدانیم چه داریم، اینها را به مزایده می‌گذاریم، مردم در صندوق‌های طرح‌های مردمی که بسیار سودآور هم هستند، می‌توانند شرکت کنند.
وی با تاکید بر مشارکت مردمی در افزایش تولید در بخش معدن در سال ۱۴۰۳ گفت: درحال حاضر پایشی که انجام دادیم نشان می‌دهد که اغلب نقاط کشور آنومالی‌های خیلی خوبی داریم، یعنی مناطقی که امید بسیار زیادی برای معادن ارزشمند در آن جا وجود دارد، ارزشمندترین معادن مثلا معادن فلزی هستند مثل معدن طلا، معدن مس و معدن آهن هستند که ما تلاش می‌کنیم همه ظرفیت‌ها را برای حداکثر کردن ِ اکتشاف، به کار گیریم. حتی تلاش می‌کنیم که از ظرفیت‌های خارج از کشور استفاده کنیم، چون باید زودتر بدانیم چی و کجا داریم و بعد به مزایده بگذاریم و استفاده کنیم از منابع مردم و از منابع سرمایه گذاران بزرگ، البته با رعایت ملاحظاتی که قانون برای ما تکلیف کرده است.
وزیر صمت همچنین با اشاره به اینکه برنامه هفتم توسعه رشد سیزده درصدی را در بخش معدن دیده است افزود: ما در بخش معدن ظرفیت‌های خوبی داریم، متاسفانه تا به امروز به قدر کافی به این موضوع پرداخته نشده است و در فرمایشات مقام معظم رهبری به وضوح این را می‌بینیم، بار‌ها تاکید داشتند و همین امسال هم تاکید داشتند که از فرصت معدن استفاده شود، اتفاق خوبی که باید بیافتد و تا حالا نیافتده است اکتشاف است ما باید اول ببینیم چه داریم، در این بخش، نمی‌گویم خوب کار نشده است، به نظر من، کم کار شده است، بیشتر باید کار شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کسب رتبه برتر فرمانداری درمیان بر اساس ارزیابی وزارت کشور
  • سرمایه گذاری انرژی های تجدید پذیر در استان اصفهان
  • پنجاهمین نشست بانک توسعه اسلامی در عربستان آغاز شد
  • اصفهان رتبه دوم برگزاری نمایشگاه در کشور/ بازدید بیش از ۳۰۰ هزار نفر از نمایشگاه در ۱۴۰۲
  • اصفهان رتبه دوم برگزاری نمایشگاه در کشور/بازدید بیش از ۳۰۰۰۰۰ نفر از نمایشگاه در سال ۱۴۰۲
  • رضایتمندی مردم از اجرای طرح نور در سطح استان سمنان
  • رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مهمان «بی واسطه» شد +فیلم
  • اولین کنسرت در خانه رئال مادرید؛ برنابئو، میزبان فستیوال «دیوانه موسیقی» / عکس
  • وزیر صمت: پایش همه کشور در بخش معدن تا پایان سال
  • قم در ارائه خدمات مکان محور رتبه نخست کشور را در اختیار دارد