Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@11:31:57 GMT

امضای قراردادهای نفتی میان ایران و ونزوئلا با سفر وزیر نفت

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۱۸۸۹۳

امضای قراردادهای نفتی میان ایران و ونزوئلا با سفر وزیر نفت

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس، بلومبرگ به نقل از منابع آگاه نوشت، جواد اوجی، وزیر نفت ایران برای بازدید از تاسیسات نفتی ونزوئلا و امضای قراردادهای انرژی به کاراکاس سفر کرده است.

به گفته این منابع، اوجی و بیش از 12 نفر هیئت همراهش روز شنبه وارد کاراکاس شدند. وزیر نفت ایران به همراه اسدروبال چاوز، رئیس شرکت ملی نفت ونزوئلا از مجمتع پالایشگاهی پاراگوانا در غرب این کشور بازدید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتظار می رود هر دو کشور در روز دوشنبه چند قرارداد انرژی به امضا برسانند.

ایران و ونزوئلا هر دو تحت تحریم های آمریکا قرار دارند و آمریکا از هیچ کدام از این کشورها نفت وارد نمی کند.ملاقات میان نیکلاس مادارو، رئیس جمهور ونزوئلا و مقامات بالارتبه امریکا در ماه مارس، این گمانه زنی ها را ایجاد کرد که رفع تحریم های این کشور مطرح است و در نبود نفت روسیه، نفت ونزوئلا به بازار روانه می شود.

ایران و ونزوئلا همکاری های خود را در سایه تحریم های آمریکا افزایش داده اند. کاراکاس میعانات گازی ایران را برای رقیق کردن نفت خام خود وارد می کند. همچنین ایران محصولات پالایشی، خدمات مهندسی و قطعات یدکی برای کمک به صنعت نفت این کشور به ونزوئلا ارسال می‌کند.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: تحریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۱۸۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر ورزش با استقبال سفیر ایران و تاج وارد تایلند شد

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، صبح امروز به وقت محلی وزیر ورزش و جوانان برای حضور به عنوان مهمان ویژه در دیدار نهایی رقابت های فوتسال جام ملت های آسیا وارد بانکوک تایلند شد.

ناصرالدین حیدری سفیر جمهوری اسلامی ایران در تایلند و مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال در بدو ورود وزیر ورزش و جوانان به بانکوک ضمن حضور در فرودگاه، به هاشمی خوش‌آمد گفتند.

کد خبر 6090520

دیگر خبرها

  • گزارش جالب دویچه‌وله؛ روش های دور زدن تحریم ها ازسوی ایران و روسیه | چین در ظاهر هیچ نفتی از ایران وارد نمی‌کند؛ در عوض...
  • واکنش رئیس‌جمهور ونزوئلا به سرکوب دانشجویان آمریکا
  • امضای تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی
  • رئیس سازمان ملی استاندارد: امضای ایرانی جهانی شد
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • وزیر ورزش با استقبال سفیر ایران و تاج وارد تایلند شد
  • انعقاد پیوند خواهرخواندگی میان دو بندر مهم ایران و کوبا
  • وزیر علوم: پلیس آمریکا آزادی را در برخورد با دانشجویان معترض لگدمال کرد
  • آمادگی ایران برای تعمیر هواپیما و صدور خدمات مهندسی به کوبا