Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از مقامات دولت مجارستان گفت: بسیاری از سران اروپا نمی‌خواهند اقرار کنند که در حال معامله با روسیه با شرایط تعیین شده از سوی این کشور هستند.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین الملل ایران اکونومیست به نقل از راشاتودی، گرگلی گولیاس، مقام دولتی مجارستانی طی محاسبه‌ای گفت: در حالی که بسیاری از رهبران اروپایی به صورت عمومی گفته‌اند که گاز روسیه را‌‌‌‌‌‌‌‌ آن گونه که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور گفته به روبل نمی‌خرند، 10 عضو اتحادیه اروپا از لحاظ فنی در حال اجرای این دستور پوتین هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته گولیاس، سران این کشورها به خاطر اینکه وجهه یک اروپایی خوب را‌‌‌‌‌‌‌‌ بگیرند به این اقدام اقرار نمی‌کنند.

این مقام مجارستانی گفت: مجارستان در بانک گازپروم یک حساب یورویی باز کرده که پیش از واریز پول به حساب صادرکنندگان گاز روسیه آن را‌‌‌‌‌‌‌‌ به روبل تبدیل می‌کنند.

این سامانه به مشتریان اروپایی گاز روسیه این امکان را‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌دهد تا آن گونه که پوتین گفته به خرید گاز از این کشور ادامه دهند.

بنا به دستور رئیس جمهور روسیه که اواخر ماه مارس صادر شد کشورهای غیردوست مشتری گاز روسیه باید بهای گاز این کشور را‌‌‌‌‌‌‌‌ به روبل بپردازند.

گولیاس گفت: 9 کشور دیگر اروپایی هم از همین مکانیزم پرداخت استفاده می‌کنند، اما از آنجا که ایده یک رهبر خوب اروپایی بودن بدین معناست که رهبران در زمان صحبت در حوزه بین‌الملل یا با مردم خود صداقت نداشته باشند، این 9 کشور نمی‌گویند که در حال انجام این کار هستند.

گولیاس که مدیر کارکنان نخست وزیری مجارستان است، می‌گوید: کسی نباید شک کند کشورهایی که از روسیه مواد اولیه وارد می‌کنند باید دقیقا از همین مکانیزم پرداخت برای ارائه بهای گاز وارداتی از این کشور استفاده کنند. البته مشخص نیست که منظور گولیاس کدام کشورهای اروپایی بوده است.

روسیه صادرات گاز به لهستان و بلغارستان را‌‌‌‌‌‌‌‌ قطع کرده زیرا هر دو این کشورها از پرداخت بهای گاز به روبل خودداری کرده‌اند.

بلومبرگ هم اعلام کرده 10 کشور اروپایی در گازپروم بانک حساب روبلی باز کرده و 4 کشور در حال پرداخت بهای گاز وارداتی هستند. مجارستان تمام گاز مورد نیاز خود را‌‌‌‌‌‌‌‌ از روسیه وارد می‌کند و مخالف اعمال تحریم از سوی اتحادیه اروپا علیه گاز روسیه است.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: خبرگزاری فارس برچسب ها: مجارستان ، اتحادیه ، گاز ، گاز روسیه ، چراغ خاموش ، نخست وزیر ، بها ، لهستان ، بلغارستان ، روبل ، یورو ، بانک ، پوتین ، رئیس جمهور

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: مجارستان اتحادیه گاز گاز روسیه چراغ خاموش نخست وزیر بها لهستان بلغارستان روبل یورو بانک پوتین رئیس جمهور گاز روسیه بهای گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۱۹۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر تجهیزات چهارده کشور در روسیه

بازدید 3 روسیه تجهیزات غنیمت گرفته اوکراین را در مسکو به نمایش گذاشت. آن گونه که وزارت دفاع روسیه اعلام کرده در این نمایشگاه یک ماهه ۳۰ خودروی مختلف از ۱۲ کشور جهان از جمله تانک‌های لئوپارد ۲ آلمان و خودرو‌های رزمی پیاده نظام بردلی آمریکایی که در جبهه‌های نبرد اوکراین توقیف شده‌اند، به نمایش گذاشته می‌شود. ویدیویی که توسط منابع روسی به اشتراک گذاشته شده، بقایای یک تانک جنگی آبرامز ساخت آمریکا که اخیراً در نبرد در نزدیکی شهر آودیوکا اوکراین گرفته شده را نشان می‌دهد. این تصاویر را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • حسن یزدانی پیش از بوداپست به اردوی تیم ملی اضافه می‌شود؟
  • فاشیسم با یک سلاح جدید بازگشته است: نظریه توطئه!
  • ریاست دور‌ه‌ای مجارستان بر اتحادیه اروپا چالشی برای بروکسل
  • مجارستان: درگیری مستقیم ناتو با روسیه یعنی جنگ جهانی سوم
  • یکی از قابلیت‌های اسپاتیفای بی‌سروصدا پولی شد
  • ظرفیت تولید نفت امارات بی‌سروصدا افزایش یافت
  • مجارستان: آمریکا می‌خواهد اروپای مرکزی خط مقدم جنگ سرد با روسیه باشد
  • تصاویر تجهیزات چهارده کشور در روسیه
  • از دجله تا راین!/کدام کشور اروپایی رکورددار تجهیز صدام به تسلیحات شیمیایی بود؟
  • حکم دادگاه لاهه برای دستگیری نتانیاهو جدی است