Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-02@22:48:09 GMT

ببینید | پاتوق امیرچلچله چگونه خانه پدری جلال آل‌احمد شد؟!

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۱۹۲۴۶

‍‍‍‍‍‍

دریافت 20 MB

محبوبه کاظمی دولابی، سرمایه‌گذار و بهره‌بردار خانه پدری جلال آل احمد گفت: از سال‌ها قبل به صورت تخصصی در حوزه گردشگری هنری و توسعه پایدار فعالیت می‌کنم، در سال ۹۶ این خانه به من در حالی معرفی شد، که متأسفانه به مخروبه تبدیل شده بود. آن زمان صندوق احیا و بهره‌برداری از بناهای تاریخی و فرهنگی آن را با کاربری فرهنگی و آئینی به مزایده گذاشته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

کاظمی دولابی گفت: شرایط و کاربری تعریف شده برای آن با فعالیت‌هایی که من در نظر داشتم همخوانی نداشت اما سال ۹۹ اعلام شد کاربری خانه به فرهنگی هنری، آئینی و پذیرایی تغییر پیدا کرده است. من هم در مزایده شرکت کرده و برنده شدم بنابراین خانه به ما واگذار شد.

سرمایه‌گذار و بهره‌بردار خانه پدری جلال آل احمد گفت: زمانی که این بنا را تحویل گرفتم پر از زباله بود. نخاله‌های آن را که چندین خاور و کامیون می‌شد بیرون ریختیم. وقتی برای اولین بار به این خانه آمدیم چندین معتاد در حال تزریق بودند و متأسفانه این بنای ثبت ملی‌شده به خانه «امیرچلچله» معروف شده بود.

خبرنگار: مرجان حسینی

تصویربردار: امیر حمیدی

تدوین: مسعود ساکی

کد خبر 671135 برچسب‌ها تهران قدیم جلال آل احمد تاریخ - بناها تاریخ - بافت تاریخی همشهری تی وی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: تهران قدیم جلال آل احمد تاریخ بناها تاریخ بافت تاریخی جلال آل احمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۱۹۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تند چهره پرسپولیسی‌ به هوادار جنجالی سپاهان در حمایت از دختران

سید جلال حسینی در طی یک استوری، به بی احترامی هواداران سپاهان به هواداران زن پرسپولیس واکنش نشان داد.

در جریان مسابقه پرسپولیس و سپاهان از هفته بیست و پنجم رقابت‌های لیگ برتر خلیج فارس، به ویژه در بین دو نیمه، رفتارها و توهین‌های بسیار زشتی از سوی تماشاگران منتسب به رقیب سر زد که باور کردنی نبود.

این مساله به حدی بود که ماموران ناچار از تغییر جایگاه استقرار تماشاگران بانوان پرسپولیس شدند. حال سید جلال حسینی، بازیکن پیشکسوت پرسپولیسی ها، به این اتفاق واکنش نشان داده و نوشته است:

دیگر خبرها

  • پیام تند چهره پرسپولیسی‌ به هوادار جنجالی سپاهان در حمایت از دختران
  • جلال و مورایس، یک روح در دو بدن
  • خیال بارسا راحت: پدری ۲۰۲۱ تکرار نخواهد شد
  • احیای خانه های تاریخی با هدف جذب گردشگری در تبریز
  • خانه انصاری ارومیه میزبان گردشگران خواهد شد
  • اصلاح هندسی چهارراه خیابان داوران و جلال آل‌احمد در اراک
  • حفاظت از خانه‌های تاریخی آذربایجان‌غربی در اولویت است
  • مرکز رصد فرهنگی کشور: ۶۵ درصد از مردم در خانه دیوان حافظ دارند
  • تبریز گردشگرپذیر می شود/ احیای خانه های تاریخی در دل شهر
  • ژاوی: برای فصل بعد همه باید پیشرفت کنیم/ «لِوا» الگوست