Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-04@05:23:56 GMT

نمایی عجیب بر شاخص کل

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۱۹۸۲۱

نمایی عجیب بر شاخص کل

بازار سهام در آخرین روز معاملاتی این هفته خود اگر چه از حجم و ارزش بالایی نسبت به روزهای قبل برخوردار نبود اما حضور پررنگ بازیگران باانگیزه در بازار نشان از شادابی معاملات می‌داد.

به گزارش ایران اکونومیست، امروز دوشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران با افزایش ۶.۲۴۳ واحدی به رقم یک میلیون و ۵۲۹ هزار واحد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاخص کل هم وزن اما با افزایش ۳.۳۷۵ واحدی عدد ۴۲۲ هزار و ۴۸۵ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول اما با ۶.۵۷۲و احد افزایش به رقم یک میلیون و ۱۷۵ هزار واحد دست یافت و شاخص بازار دوم نیز با ۶.۳۹۰و احد افزایش، عدد ۲ میلیون و ۹۰۹ هزار واحد را تجربه کرد.

در بورس تهران امروز ۸ میلیارد و ۳۳۴ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله در ۵۷۲ هزار و ۴۶۰ نوبت داد و ستد شد که ارزشی بالغ بر ۵ هزار و ۵۴۷ میلیارد تومان را در برداشت.

در فرابورس نیز شاخص کل این بازار با ۱۹و احد کاهش به رقم ۲۰ هزار و ۹۱۹ واحد دست یافت. در این بازار، طی روز جاری ۲ میلیارد و ۳۲۷ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله به ارزش بیش از ۲.۲۶۹ میلیارد تومان معامله شد.

اصلی ترین نمادهای تأثیر گذار بر رشد شاخص کل بورس تهران امروز "شپنا" با ۱.۴۳۲ واحد، "رمپنا" با ۷۷۴ واحد و "شبندر" با ۶۷۵ واحد افزایش بودند در مقابل اما نمادهای معاملاتی "فولاد" با ۸۰۹ واحد، "وتجارت" با ۱۷۴ واحد و "وبصادر" با ۱۶۷ واحد کاهش، بالاترین تأثیر منفی بر روی شاخص کل بورس تهران را به خود اختصاص دادند.

به گزارش مهر، روند حرکتی شاخص کل بورس تهران در معاملات امروز بسیار جالب بود. در میانه معاملات امروز که در بازاری خلوت و کاملاً خنثی دنبال می‌شد به یکباره با حرکت شارپی این نماگر و رنج شدن قیمت‌ها در برخی گروه‌ها همچون خودرویی‌ها و پالایشی‌ها مواجه بودیم. اما این وضعیت چندان طولی نکشید و دوباره با متعادل شدن معاملات ریزش شاخص و سپس در ادامه روند منطقی و متعادل معاملات سهام، شاخص کل بورس حرکت خود را با شیبی آرام در روند صعودی ادامه داد.

شکل و شمایل شاخص کل بورس که نمایی گرافیکی به خود گرفته اگر چه قابل تأمل است اما روند معاملات در بازار با حضور پررنگ بازیگران باانگیزه در کف بازار نشان می‌دهد همچنان فضای شاداب و متعادلی بر کلیت معاملات حاکم است.

در معاملات امروز همچنان سهم‌های بازار دومی در کانون توجه معامله گران قرار دارند. در این بین گروه ساختمانی‌ها و بیمه و همچنین تک سهم‌های سرمایه گذاری ها و سیمانی‌ها در کانون توجه معامله گران هستند.

همچنین قندی‌ها و دارویی ها و تک سهم‌های غذایی در کنار تجهیزاتی‌ها میزبان معامله گران کوتاه مدت نگر هستند.

لیدر معاملات امروز نیز در ادامه معاملات متعادل شستا در محدوده صفر تابلو، گروه خودرو و پالایشی‌ها بودند که با برگشت برخی از نمادهای غایب این گروه به بازار همچون "شپنا" همراه بود.

  منبع: خبرگزاری مهر برچسب ها: بورس ، شاخص کل بورس ، سهام عدالت ، بازار سهام

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: بورس شاخص کل بورس سهام عدالت بازار سهام معاملات امروز شاخص کل بورس بورس تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۱۹۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز‌های منفی شاخص کل بورس

محمد غفوری کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در جریان معاملات امروز ۱۲ اردیبهشت بازار سرمایه شاخص کل بورس با کاهش ۳ هزار و ۹۰۱ واحدی در تراز ۲ میلیون و ۲۶۴ هزار واحدی ایستاد. شاخص کل هم وزن نیز افزایش ۴۲ واحدی در تراز ۷۵۰ هزار و ۸۴۳ واحدی قرار گرفت.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه اظهار کرد: حجم معاملات امروز بازار سرمایه ۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون برگه سهم به ارزش معاملاتی حدود ۳ هزار و ۶۱۰ میلیارد تومانی ثبت شده است. امروز همچنین ۲۳۹ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام خارج شد.

او افزود: امروز ۶۰ درصد بازار به عبارتی ۴۲۴ نماد در محدوده مثبت و ۴۰ درصد در محدوده منفی به کار خود پایان پایان دادند. امروز تعداد خریداران حقیقی در بازار ۹۸ هزار کد و تعداد فروشندگان حقیقی ۱۰۴ هزار کد بود. همچنین امروز صندوق‌های با درآمد ثابت شاهد ورود بیشترین میزان نقدینگی بودند و بیشتر خروج نقدینگی حقیقی‌ها به صنعت فرآورده‌های نفتی اختصاص یافت.

غفوری می‌گوید: این روز‌ها بازار کاملا بی رمق دنبال می‌شود و بازار در حالت بی میلی است و هیچ موتور محرکی با وجود ارزان بودن بازار دیده نمی‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • تداوم خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز‌های منفی شاخص کل بورس
  • بازار بورس ۱۲ اردیبهشت؛ شاخص کل ۳۹۰۱ واحد افت کرد
  • افت ۳ هزار و ۹۰۲ واحدی شاخص بورس در روز پایانی هفته
  • بازار سرمایه هفته را کاهشی به پایان برد
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • گزارش بورس امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس در روز پایانی هفته
  • نزول بورس برای چهارمین روز متوالی؛ شاخص هم‌وزن قد کشید
  • گزارش روزانه بورس ۱۲ اردیبهشت/ افت ۴ هزار واحدی شاخص
  • افت نزدیک به ۳۰۰۰ واحدی شاخص در معاملات صبحگاهی بورس