Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور امور بانوان و خانواده وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر ضرورت تشکیل یک مجموعه سیاست‌گذار، راهبر و ناظر در حوزه امور بانوان و خانواده تاکید کرد.

به گزارش ایران آنلاین، «نرجس بختیار خلج» در مراسم تجلیل از بانوان برگزیده و نمونه عرصه کار و تولید استان تهران، گفت: با رویکرد و توجه عام به برنامه ریزی ها و حساس نبودن برنامه ها به خانواده و نقش محوری زنان  آنچه در میدان و  عمل اتفاق افتاده در حاشیه قرار گرفتن مباحث این حوزه و همچنین بعضا عدم اجرا، نقص در اجرا بوده است، هرچند در نظارتهای این حوزه نیز ضعیف عمل کرده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ایجاد بستر نقش آفرینی مدیران امور زنان و خانواده و مطالبه گری و راهبری آنها است که این مشکل را تا حدود زیادی مرتفع می‌کند.

بختیار خلج از دیگر اولویت های حوزه امور بانوان را پیگیری برنامه های مدون خانواده محور با لحاظ نمودن کلیه اسناد و قوانین بالادستی حوزه زنان و خانواده در  وزارتخانه دانست که این امر با همت و مساعدت روسای دستگاههای تابعه، معاونتها و مدیران کل خصوصا با مشاوره، پیگیری و کمک مشاور زنان و خانواده‌ ایشان محقق خواهد شد.

مشاور امور بانوان و خانواده وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: توجه حوزه های تخصصی به امور بانوان و خانواده  باعث می شود تا بسیاری از قوانین موجود اصلاح، پیگیری و اجرایی شود.

وی با اشاره به اهتمام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخصوص پیگیری حقوق و مطالبات بانوان و تحکیم خانواده گفت: تاکید مقام معظم رهبری، عزم معاونت زنان و شورای فرهنگی اجتماعی زنان بر تشکیل مجموعه ای فرا قوا در حوزه زنان و خانواده است، چنین مجموعه ای با مدیریت خود بانوان متخصص است که میتواند به پیشبرد اهداف این حوزه کمک نماید. در صورت محقق شدن چنین مجموعه ای، مسئولین امور بانوان دستگاه‌ها نیز عملکرد بهتر و منسجم تری خواهند داشت.

همچنین او در جمع فعالین عرصه کار و تولید استان تهران با تاکید بر ظرفیت بسیار خوب بانوان متخصص، متعهد و جهادی شاغل در بخشهای مختلف وزارت تعاون، کار رفاه اجتماعی گفت: شبکه امور زنان و خانواده وزارتخانه با حضور جهادی و صمیمانه ای که دارند با همکاری فعالین عرصه کار و تولید میتوانند ضمن شناسایی، ارائه راهکار و رفع چالشها اتفاقات خوبی را برای حوزه زنان و خانواده رقم بزنند.



انتهای پیام/


 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: امور بانوان و خانواده زنان و خانواده رفاه اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۱۹۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت عمده سقط جنین مسایل فرهنگی و اقتصادی است

به گزارش خبرگزاری مهر، انسیه خزعلی، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در همایش هم‌اندیشی و راهبردی مدیران بنیاد بین‌المللی یک بنیاد خیریه‌ای، گفت: امیدواریم بنیادهای خیریه‌ای در سال جدید بر دو مطلب بیش از امور دیگر متمرکز شود، اول با اشاره به شعار مقام معظم رهبری مبنی بر مشارکت در جهش تولید فراهم کردن شرایط اشتغال برای همه کسانی که در شرایط نامساعد قرار دارند و به طور خاص برای بانوان سرپرست خانوار لازم است و این امر ضمن کمک به تولید موجب زندگی عزتمندانه این بانوان خواهد شد.

وی افزود: مسأله دوم با توجه به چالش بزرگ جمعیتی تمرکز بر حمایت از خانواده‌ها در جنبه‌های اقتصادی و فرهنگی برای پیشگیری از سقط جنین است، آنچه پژوهش‌ها نشان می‌دهد علت عمده سقط جنین مسائل فرهنگی و بخشی از آن هم اقتصادی است که آبشار عاطفه‌ها می‌تواند با پشتیبانی از گروه‌های حامی جنین این امر را حمایت نماید.

کد خبر 6090559

دیگر خبرها

  • علت عمده «سقط جنین» چیست؟
  • دولت سیزدهم از سرمایه‌گذاران حمایت می‌کند
  • بیش از ۳ میلیون از جامعه کارگری را زنان تشکیل می دهند
  • وزیر کار: مانع‌زدایی از تولید اولین گام تحقق شعار سال است
  • وزیر کار: مانع زدایی از تولید اولین گام تحقق شعار سال است
  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی
  • علت عمده سقط جنین مسایل فرهنگی و اقتصادی است
  • بانوان نماد خودباوری و مسؤولیت پذیری در جامعه
  • تسهیلات خاص برای خانواده‌های دارای فرزند چندقلو
  • آغاز به کار نوزدهمین رویداد ملی جامعه‌پرداز در گلستان