Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون زمین‌شناسی این سازمان از تهیه نسخه اولیه نقشه یکپارچه زمین‌شناسی پروژه خراسان جنوبی(پهنه‌ بیرجند) خبر داد.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از روابط‌ عمومی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور، دکتر جعفر عمرانی، با بیان اینکه سازمان زمین‌شناسی در این پروژه برای اولین بار با طراحی لژاند (اطلاعات نقشه) یکپارچه، موفق به تولید نقشه‌هایی با شکل و قالب یکدست و یکنواخت شده است، افزود: توسعه این روش و رعایت اصول آن منجر به ایجاد یک استاندارد در تهیه نقشه‌های زمین‌شناسی می‌شود و از این پس قادر به تهیه و تولید نقشه‌هایی یکپارچه در سراسر ایران فارغ از موقعیت زمین‌شناسی آن خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عمرانی با بیان اینکه این نقشه‌ها در  مقیاس یک‌پنجاه‌هزارم تهیه شده‌اند، افزود: دقت داده‌های موجود در این نقشه‌ها بیش از این مقیاس است و تولید نقشه‌هایی با استاندارد یاد شده در نهایت منجر به ایجاد بانک اطلاعاتی زمین‌شناسی در سرتاسر ایران خواهد شد که از جمله ابزارهای بسیار مهم در برنامه‌ریزی‌های میان‌مدت و بلندمدت به شمار می‌رود. 

معاون زمین‌شناسی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور این دستاورد را زیربنای کلیه مطالعات سطحی و زیرسطحی اکتشاف در ایران توصیف کرد.

سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور در راستای تحقق پروژه تحول زمین‌شناسی و اکتشافی در کشور در مجموع موفق به تهیه ۶۰ برگه در لایه‌های زمین‌شناسی، ژئوشیمی و زمین‌شناسی اقتصادی یا سیستماتیک در پهنه خراسان‌جنوبی طی کمتر از هفت ماه شد.

پس از اجرای موفق پروژه آزمایشی تحول اکتشافی و زمین‌شناسی در خراسان جنوبی، برای سال ۱۴۰۱ نیز اجرای این پروژه در استان کردستان به عنوان مقصد بعدی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور در نظر گرفته شده است.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: نقشه های استان خراسان جنوبی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: نقشه های استان خراسان جنوبی سازمان زمین شناسی و اکتشافات خراسان جنوبی معدنی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۱۹۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث سردخانه ۲ هزار تنی در استان خراسان جنوبی

سرپرست هماهنگی معاونت اقتصادی استاندار خراسان جنوبی از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین استاندار خراسان جنوبی و سازمان تعاون روستایی کشور با موضوع احداث سردخانه ۲ هزار تنی نگهداری محصولات مزیت‌دار استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، مهدی جعفری امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور استان در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران، اظهار داشت: در روزهای گذشته معاون اقتصادی وزیر کشور، معاونین وزرای جهاد کشاورزی و صمت و مدیران کل مرتبط وزارت امور اقتصادی و دارایی از غرفه استان در این نمایشگاه بازدید کردند.

سرپرست هماهنگی معاونت اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: شخصیت‌هایی از اتاق‌های مشترک ایران، چین، ترکمنستان و گروه‌های تجاری از امارات، ترکیه، کانادا، ترکمنستان، قرقیزستان و افغانستان، روسیه، ژاپن را در غرفه استان خراسان جنوبی داشتیم. 

وی با اشاره به تفاهم‌نامه‌های منعقد شده در ششمین نمایشگاه ایران اکسپو، گفت: دو تفاهم‌نامه همکاری فی مابین استاندار خراسان جنوبی و سازمان تعاون روستایی کشور با موضوع احداث سردخانه 2 هزار تنی نگهداری محصولات مزیت‌دار استان، تأمین نقدینگی خرید توافقی محصولات مزیت‌دار بخش کشاورزی استان با اولویت زرشک منعقد شد.

جعفری ادامه داد:  تفاهم‌نامه همکاری فی مابین استاندار خراسان جنوبی و مؤسسه پژوهش‌های برنامه‌ریزی، اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی با موضوع ثبت نظام میراثی جهانی زرشک و عناب نیز منعقد شد.

انتهای پیام/254/

دیگر خبرها

  • احداث سردخانه ۲ هزار تنی در استان خراسان جنوبی
  • عملیات روسازی و ریل گذاری ۷۰ کیلومتر از پروژه راه آهن خراسان جنوبی
  • سالم غذا بخورید تا مدیون نباشید !/مسافرین «ماه» روی زمین کاشته می‌شوند
  • سازمان برنامه مکلف به نظارت برنحوه نقشه‌برداری سازمان ثبت شد
  • سازمان برنامه موظف به نظارت جدی بر نحوه نقشه‌برداری سازمان ثبت شد
  • اجرای ۷۹ پروژه بازآفرینی شهری در محلات خراسان جنوبی
  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • تصویربرداری ۹۵ درصد از اراضی کل کشور توسط ماهواره پارس
  • تعامل دستگاه‌های اجرایی با شوراها افزایش یابد
  • بیش از ۱۳ درصد مساحت شهرها، محدوده هدف بازآفرینی شهری است