Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه به نقل از روابط عمومی آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی  مجید دستگاهی با بیان اینکه میزان آب دریاچه ارومیه به ۳.۱۴ میلیارد متر مکعب رسیده است، اظهار داشت: این میزان نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته بیش از ۲.۰۵ میلیارد متر مکعب کاهش یافته است.

وی ادامه داد: هرچند میزان ناچیزی است ولی حجم آب موجود در دریاچه ارومیه نسبت به ۱۰ روز گذشته حدود ۳ میلیون متر مکعب افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر عامل آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی وسعت فعلی دریاچه ارومیه را ۲ هزار و ۴۹۶ کیلومتر مربع عنوان کرد و افزود: وسعت دریاچه نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته، هزار و ۱۴ کیلومتر مربع کاهش نشان می دهد.

دستگاهی با اشاره به اینکه تراز دریاچه ارومیه نیز اردیبهشت امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۲ سانتی‌متر کاهش یافته است، افزود: در هفته جاری، تراز آن به یک هزار و ۲۷۰ متر و ۷۸ سانتی‌متر رسید در حالیکه طی مدت مشابه سال گذشته این میزان یک هزار و ۲۷۱ متر و ۴۰ سانتی‌متر بود.

وی تراز اکولوژیک دریاچه ارومیه را یک هزار و ۲۷۴ متر و ۱۰ سانتی متر اعلام و اضافه کرد: ارتفاع کنونی این دریاچه نیز نسبت به بیشترین تراز ثبت شده برای آن که در سال ۱۳۷۴ رخ داده بیش از ۷.۷ متر کاهش یافته است.

دستگاهی، تاکید کرد: کاهش بارش ها طی ۲ سال اخیر به ویژه بارش برف در سال گذشته، عاملی بر کاهش تراز دریاچه ارومیه به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دریاچه ارومیه میزان آب بارش تراز دریاچه ارومیه مشابه سال گذشته دریاچه ارومیه سال گذشته سانتی متر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۲۰۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت سکه به کانال ۴۰ میلیون تومان بازگشت

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، هر قطعه سکه طرح جدید در معاملات هفته جاری بازار طلا و سکه تهران با ۴۰۹ هزار تومان کاهش نسبت به دیروز، به ۴۰ میلیون و ۷۹۲ هزار تومان رسید.

سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با ۴۸۰ هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته، به ۳۷ میلیون و ۵۱۰ هزار تومان رسید.

امروز نیم سکه کاهش ۳۰۰ هزار تومانی را تجربه کرد؛ بر این اساس نیم سکه در قیمت ۲۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان داد و ستد شد و ربع سکه ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت خورد.

سکه گرمی نیز با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی، ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به فروش رفت.

معامله گران همچنین امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار را با ۱۷ هزار تومان کاهش قیمت به ۳ میلیون و ۴۱۸ هزار تومان به فروش رساندند؛ این در حالیست که نرخ هر اونس طلا در بازار‌های جهانی بدون تغییر نسبت به روز گذشته، ۲ هزار و ۳۳۸ دلار قیمت‌گذاری شده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کاهش ۲ متری تراز آب دریای خزر طی ۲۰ سال گذشته
  • کاهش پرشدگی مهمترین منبع آبی دامغان
  • تغییرات بودجه شهرداری تهران در این دو سال | اعتبارات نسبت به دو سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور
  • تراز دریاچه ارومیه از مرز ۱۲۷۰ متر عبور کرد
  • قیمت سکه به کانال ۴۰ میلیون تومان بازگشت
  • تراز دریاچه ارومیه از مرز ۱۲۷۰ متر بالاتر رفت
  • وضعیت دریاچه ارومیه برخلاف خوش‌بینی‌ها بحرانی است!
  • آخرین وضعیت دریاچه ارومیه
  • رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته