Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-29@10:11:54 GMT

سویه‌های جدید استرالیایی و چینی خطرناک است؟

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۲۰۶۱۶

سویه‌های جدید استرالیایی و چینی خطرناک است؟

فوق تخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به اینکه در خصوص سویه استرالیایی و حتی چینی هنوز گزارش جدیدی منتشر نشده است، گفت: در هر صورت بیشترین نگرانی ما در خصوص افرادی است که واکسن نزده‌اند و از ایمنی پائین‌تری برخوردار هستند، چون متأسفانه آن‌ها حتی در برابر اومیکرون نیز ایمن نیستند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، «علی اسداللهی امین» با اشاره به شایعاتی که در خصوص اعلام پایان کرونا از طرف سازمان جهانی بهداشت منتشر شده، عنوان کرد: این سازمان پایان کرونا را اعلام نکرده و فقط گفته در آمریکا به اتمام رسیده، اما این به معنی پایان کرونا نیست، همان‌طور که در خبر‌ها هم داشتیم که در استرالیا دو سویه جدید پیدا شده و در شهر‌هایی از چین نیز پاندمی آغاز شده است، البته هنوز معلوم نیست که این سویه‌ها تا چه حدی خطرناک بوده و بیماری‌زایی دارند و گزارشی در این خصوص منتشر نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در ادامه یادآور شد:، اما این نشان می‌دهد که چرخش ویروس متأسفانه قطع نشده و تا وقتی که ماسک نزنیم و رعایت‌های کامل را انجام ندهیم احتمال این چرخش هست، بنابراین باید خیلی حواس‌مان را جمع کنیم، چون ممکن است با پرواز‌هایی که هست این ویروس‌ها وارد کشور شده و ما گرفتاری‌های جدید هم پیدا کنیم؛ بنابراین توصیه رئیس سازمان جهانی بهداشت هم همچنان ادامه واکسیناسیون است که وزارت بهداشت ایران هم ابلاغیه تزریق دوز چهارم را برای کسانی که سیستم ایمنی پائینی دارند، افراد بالای ۷۰ سال و پرسنل درمانی صادر کرده و این در شرایطی است که هنوز ۵۰ درصد افراد هنوز دوز سوم را هم تزریق نکردند.

این پزشک متخصص همچنین تصریح کرد:، چون مخصوصا اگر فاصله ما با آخرین‌بار درگیری‌مان بالای چهار ماه تا شش ماه شود آنتی‌بادی در بدن کاهش پیدا می‌کند و کاهش آنتی‌بادی هم مساوی با ابتلای مجدد است. ما الان اومیکرون را داریم که مثل سرماخوردگی خفیف است که این هم که گزارش آمار ابتلا پائین آمده به دلیل این است که مردم اصلا تست نمی‌دهند و، چون بیماری در حد خفیف است نیازی به تست دادن نمی‌بینند و در منزل استراحت می‌کنند و این به معنی کاهش بیماری نیست.

اسداللهی امین با اشاره به اینکه ممکن است اگر سویه‌های جدیدی که در استرالیا و چین هست به ایران بیاید باز با سویه‌ها و موارد جدید بیماری روبرو شویم، اظهار کرد: بنابراین تأکید می‌کنم که هنوز بهترین و امن‌ترین راه پیشگیری، واکسیناسیون، استفاده از ماسک و دوری از اجتماعات است و حتما افراد سنین بالای ۷۰ سال به ویژه افرادی که چهار ماه از تزریق آخرین نوبت واکسن و یا بیماری‌شان می‌گذرد باید دوز چهارم را نیز تزریق کنند. اگر از این پاندمی خارج شویم احتمال انتقال و جهش کاهش پیدا می‌کند در این حالت خیال‌مان راحت است و می‌گوئیم یک‌بار در سال یادآور بزنیم، اما هنوز در شرایط پاندمی هستیم.

وی در پاسخ به این سؤال که «آیا جنگ بین واکسن‌ها و اینکه کدام واکسن بهتر است اینقدر جدی بود» گفت: نه، امروز شاهد هستیم که این مباحث دیگر خیلی جدی نیست، اما این وسط موضوعی که خیلی باعث تفاوت افراد شد و جدی بود تفاوت بین واکسن نزده‌ها و واکسن زده‌ها بود. چون حتی شاهد بودیم برخی افرادی که واکسن نزده بودند حتی با درگیری به اومیکرون هم فوت کردند.

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی در ابتدا با تأکید براینکه باید واکسیناسیون کودکان بالای ۹ سال هم جدی گرفته شود، عنوان کرد: ضمن اینکه باید کلاس‌ها حتی‌المقدور در فضای باز برگزار شده و کلاس‌ها و سرویس‌های مدارس خیلی متراکم نباشد، در کنارش باید حتما به واکسیناسیون هم توجه شود که این چرخه بشکند، وقتی این بیماری در کشور آندمیک شد و چرخه شکست دیگر از سویه‌های جدید هم نمی‌ترسیم که پاندمی ایجاد کند، چون اینطور نیست که بیماری را گرفتیم و دیگر شدید نمی‌گیریم، چون ممکن است بار‌ها به این بیماری حتی از نوع اومیکرون مبتلا شوید و خود این بیماری عوارض کوتاه‌مدت و بلندمدت خودش را بر جای می‌گذارد و این عوارض به مرور زمان خودش را نشان می‌دهد.

اسداللهی امین در پایان با اشاره به اینکه در حال حاضر در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان امیراعلم بیمار کرونایی نداریم، اظهار کرد: الان خوشبختانه بیمار بستری نداریم و اکثرا سرپایی هستند و سابقه ایمنی درگیری اخیر دارند که یا با واکسن و یا با بیماری ایجاد شده و اغلب با گلودرد مراجعه می‌کنند و این یکی از علائم هوشیار است که فعلا ویروس وجود دارد، اما ممکن است به دلیل جهش‌هایی که داریم شکل ویروس تغییر کرده و بیماری شدید شود و سابقه ایمنی ما روی آن تأثیری نداشته باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سویه های جدید سویه چینی سویه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۲۰۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن سرطان میزان بقا را دو برابر می‌کند

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، مریم اسلامی پزشک و ی تخصصی ژنتیک، فلوشیپ پزشکی بازساختی اظهار کرد: واکسن سرطان، میزان بقا را دو برابر می‌کند و امید جدیدی را برانگیخته می‌کند.

این واکسن سفارشی، امیدی برای درمان دارد و در مرحله نهایی آزمایشات در UCLH قرار دارد.

بیماران بریتانیایی در حال آزمایش واکسن بالقوه درمانی شخصی‌شده mRNA برای ملانوم هستند که نور امیدی را برای بیماران سرطان پوست ارائه می‌کند.

اینواکسن سفارشی ساخته شده توسط Moderna و MSD می‌تواند برای هر بیمار در عرض چند هفته ایجاد شود. به گفته Metro، آزمایشات اولیه کاهش قابل توجهی در عود ملانوم نشان داد.

این واکسن با دستور دادن به سیستم ایمنی بدن برای هدف قرار دادن و از بین بردن سلول‌های سرطانی عمل می‌کند.
این درمان نوآورانه در حال حاضر تحت آزمایشات مرحله نهایی به رهبری UCLH قرار دارد و بالقوه می‌تواند در برابر سرطان‌های ریه، مثانه و کلیه نیز موثر باشد.

Heather Shaw، سرپرست این کارآزمایی، نسبت به توانایی این دارو در درمان ملانوما ابراز خوش بینی کرد و در حال بررسی کاربرد آن در سایر سرطان‌ها است.

او گفت: اینیکی از هیجان‌انگیزترین چیز‌هایی است که در مدت زمان طولانی دیده‌ایم. اینیک ابزار واقعاً دقیق است. چیز‌ها بسیار فنی هستند و به خوبی برایبیمار ایجاد می‌شوند، بیماران واقعاً در مورد آنها هیجان زده هستند.
Steve Young، مردی ۵۲ ساله از استیونیج، که یکی از اولین شرکت کنندگان در UCLH است. برای تقریباً ده سال، Steve Young برآمدگی روی سر خود داشت که هیچ فکری برای آن نمی‌کرد. با این حال، معلوم شد که ملانوما است، تشخیصی که شوک بزرگی به همراه داشت.
پدرم در ۵۷ سالگی بر اثر آمفیزم درگذشت، و من در واقع فکر کردم: "من از پدرم کوچکتر خواهم مرد. "

او افزود: این واقعاً علاقه من را برانگیخت. به محض اینکه آنها به این فناوری mRNA که برای مبارزه با سرطان استفاده می‌شود اشاره کردند، من به نظرم جذاب می‌رسید و هنوز هم همان احساس را دارم. من واقعاً بسیار هیجان زده هستم. این بهترین شانس من برای جلوگیری از مسیر سرطان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • تظاهرات ضد صهیونیستی دانشجویان استرالیا 
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • واکسن سرطان میزان بقا را دو برابر می‌کند
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!