Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@20:20:15 GMT

متولیان فرهنگی بسترهای فراگیری قرآن را تسهیل کنند

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۲۱۶۴۶

متولیان فرهنگی بسترهای فراگیری قرآن را تسهیل کنند

به گزارش خبرنگار مهر، رضا ثقتی بعد از ظهر دوشنبه مراسم اختتامیه «سی روز با قرآن» در مجتمع خاتم الانبیا (ص) رشت، اظهار کرد: طی بیش از ۲۰ سال گذشته شاهد برگزاری این رویداد خوب و اتفاق مبارک در این شهر هستیم.

ثقتی با بیان اینکه ما میراث دار بانیان برگزاری این محفل معنوی و نورانی هستیم و باید برای ارتقای آن تلاش کنیم، افزود: محفل انس با قرآن در مجتمع خاتم انبیا رشت به عنوان یکی از قدیمی ترین محفل‌های قرآن کریم که تا به امروز بدون تعطیلی برگزار شده نیازمند توجه بیشتر و برنامه ریزی بهتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در ادامه با اشاره به اینکه راه برون رفت از ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی، فقر معنویت و مذهب تحقق آرمان شهر قرآنی است، گفت: گفتمان دولت سیزدهم تحقق این آرمان شهر است.

وی با تأکید بر اینکه یکی از رسالت‌ها و تکالیف مهم کارگزاران فرهنگی رسیدن به تحقق کامل آرمان شهر که زمینه ساز ظهور حضرت ولیعصر (عج) است، ادامه داد: شهر رشت و استان گیلان یکی از مناطق در این حوزه حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

ثقتی با اشاره به سرمایه‌های انسانی فراوان در استان گیلان در حوزه قرآن و عترت، افزود: حضور کودکان، نوجوانان و جوانان در حوزه قرآن و عترت ثروتی بی انتها بوده و وزن معنوی، اعتقادی و قرآنی نیز توسط همین نسل جوان برای استان گیلان به ارمغان آورده می‌شود.

وی با بیان اینکه به عنوان متولیان فرهنگی باید تسهیل کننده بسترهای فراگیری فرهنگ قرآنی در استان باشیم، گفت: باید فضای آموزشی را در سطح استان گیلان پراکنده کنیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با تأکید بر اینکه رؤسای ادارات شهرستانی باید همه امکانات را در اختیار اهالی قرآنی قرار دهیم، تصریح کرد: والدین نیز باید تعالیم قرآنی در تربیت فرزندان خود مورد توجه قرار دهند.

کد خبر 5481326

منبع: مهر

کلیدواژه: رضا ثقتی فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان فرهنگ قرآنی روز قدس 1401 راهپیمایی روز قدس روز جهانی قدس بوشهر روز قدس کرمانشاه فلسطین ویروس کرونا عید سعید فطر خراسان رضوی خطبه های نماز جمعه مشهد عکس استانها استان گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۲۱۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از ناهنجاری‌های جامعه با بهره‌گیری از آموزه‌های قرآن

سردار حسن کرمی، فرمانده یگان‌های ویژه در حاشیه مراسم آیین تکریم فرهیختگان و فعالین قرآنی در فرماندهی یگان‌های ویژه پاسداران فراجا، ضمن درود و رحمت بر روح بلند و ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) و شهدای انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس، جبهه مقاومت و مدافعان حرم به ویژه سید شهدای مقاومت شهید سپهبد حاج "قاسم سلیمانی" و شهیدان عرصه نظم و امنیت و همچنین شهدای مظلوم فراجا اظهار کرد: خدا را شاکریم که کارکنان یگان ویژه در مسیر انس با قرآن قرار دارند چرا که قرآن تنها نسخه شفابخش انسان‌های آزاد است؛ بر اساس تجربیات و پژوهش‌های مختلفی که صورت گرفته مشخص شده کارکنانی که با قرآن بیشتر آشنا هستند در اجرای ماموریت هایشان موفق‌تر عمل کرده اند.

وی ضمن اشاره به طرح "من قرآن می‌خوانم" و طرح "حافظان قرآن کریم" در یگان‌های ویژه فراجا، بیان کرد: این طرح معنوی نقطه طلایی انس گرفتن نیرو‌های ولایی یگان ویژه با قرآن است، در این طرح بیش از سی هزار نفر از کارکنان، فصیح خوان و مفسر قرآن کریم شده اند و ۵۳۰ نفر هم به عنوان حافظان قرآن کریم از ۱ جزء تا حافظ کل قرآن به جامعه قرآنی کشور معرفی شده اند که از این نظر هم یگان ویژه پیشگام تعلیم و تربیت حافظان قرآن کریم است.

این مقام انتظامی در ادامه افزود: نفرات برتر و برگزیده این مسابقات به سفر زیارتی کربلای معلی مشرف خواهند شد و همچنین فرماندهانی که باعث رشد و تربیت و تعالی فرهنگ قرآنی در بین کارکنان و خانواده‌ها شده اند هم مورد تشویق قرار خواهند گرفت.

 این مقام انتظامی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های سالیانه یگان ویژه در سراسر کشور برگزاری مسابقات قرآنی است، تصریح کرد: برگزاری مسابقات قرآنی در سطح یگان‌های ویژه باعث می‌شود تا اولا همه خانواده‌ها و کارکنان از ظرفیت قرآنی یکدیگر آگاه شده و ثانیا در تربیت نیروی انسانی متدین و ولایی بتوان استفاده بهینه کرد.

فرمانده پلیس ویژه با بیان اینکه انس با قرآن در خانه و خانواده تاثیر مثبت در رفتار و کردار دارد، گفت: انس با قرآن تحکیم روابط سالم در خانواده‌ها را رقم می‌زند، خداشناسی، مردم داری، اخلاق نیک و حفظ ارزش‌های اسلامی، دوری از معصیت همه از آثار مفید نگاه و توجه به قرآن است؛ تک تک آیات قرآن درس زندگی است باید این درس‌ها را فراگرفت و به آن عمل کرد و در زندگی فردی و اجتماعی پیاده کرد.

وی با تاکید بر اینکه وقتی یک نفر با قرآن انس می‌گیرد و با ابعاد مختلف آن آشنا می‌شود تاثیر بسزایی در کسب موفقیت در همه مراحل زندگی وی دارد، اذعان کرد: انس عمیق با قرآن کریم زمینه ساز کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه است و بهره گیری از آموزه‌های قرآنی، راه را بر شکل گیری بسیاری از ناهنجاری‌ها در جامعه خواهد بست.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • ارزیابی نهایی خسارت آتش سوزی شفت از سوی متولیان بیمه
  • تقدیر از مفاخر قرآنی و مفسر کتاب وحی در اردبیل
  • برگزاری کارگاه آموزشی سامانه جامع حمد در یاسوج
  • تسهیل فرایند صدور مجوز تشکل‌های قرآنی مردمی
  • تقدیر از ۱۵۰ فعال قرآنی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • برگزاری مسابقات قرآن بین کودکان و دانش آموزان در روستای الیف + تصاویر
  • مرحله نهایی جشنواره قرآنی حیات در مشهد برگزار خواهد شد
  • جلوگیری از ناهنجاری‌های جامعه با بهره‌گیری از آموزه‌های قرآن
  • دیدگاه‌های متعدد در اسلامی‌سازی علوم انسانی بررسی شد
  • اسلامی‌سازی علوم انسانی امری ضروری است