Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی انصارالله یمن خبر داد که یک ماه از آتش‌بس گذشت، ولی کشورهای ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی اجازه ندادند هیچ پروازی به فرودگاه صنعاء صورت گیرد.

به گزارش مشرق، محمد عبدالسلام سخنگوی انصارالله یمن و رئیس هیأت مذاکره کننده دولت نجات ملی این کشور شامگاه امروز یکشنبه از تداوم نقض آتش‌بس در یمن انتقاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شبکه خبری المسیره به نقل از عبدالسلام گزارش داد، یک ماه از آتش‌بس گذشت، ولی کشورهای ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی اجازه ندادند هیچ پروازی به فرودگاه صنعاء صورت گیرد.

وی با بیان اینکه این اقدام، تخلف صریح در توافق است، تصریح کرد، کشورهای متجاوز همچنان در ورود کشتی به بندرگاه «الحدیده» مانع‌تراشی می‌کنند و این توافق را از نظر نظامی نقض می‌کنند.

این مقام یمنی همچنین گفت که پهپادهای جاسوسی ائتلاف متجاوز، دو بار منطقه «صرواح» در مأرب را هدف قرار دادند.

در همین ارتباط، «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن شامگاه روز گذشته، تداوم محاصره این کشور برای هشتمین سال متوالی توسط ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی را محکوم کرد.

وی تصریح کرد، کشورهای متجاوز، در برابر هر اقدامی که به موفقیت آتش‌بس منتهی شود، مانع‌تراشی می‌کنند و با گذشت نیمی از مدت آتش‌بس در هیچ یک از بندهای آن پیشرفتی حاصل نشده است.

این مسئول یمنی با بیان اینکه برای احقاق حقوق قانونی، پایان بخشیدن به محاصره، توقف تجاوز و بازپس‌گیری آزادی و استقلال خود به تلاش ادامه خواهیم داد، تصریح کرد، کشورهای متجاوز و مزدورانشان، کنترل منابع نفتی و گازی یمن را در دست دارند و بیش از ۱۲۹ میلیون بشکه نفت خام را غارت کرده‌اند.

در همین ارتباط، طه المتوکل وزیر بهداشت دولت نجات ملی یمن با بیان اینکه عدم بازگشایی فرودگاه صنعاء، نادیده گرفتن مهمترین بند آتش‌بس درباره مسائل بشردوستانه است، گفت: «لغو اولین پرواز به فرودگاه صنعاء در لحظات پایانی توسط ائتلاف [سعودی]، با هدف افزایش درد و رنج بیماران است».

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین ماه رمضان قیمت یمن ائتلاف سعودی آتش بس فرودگاه صنعاء دولت نجات ملی آتش بس شورای عالی سیاسی یمن محمد عبدالسلام خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت فرودگاه صنعاء ائتلاف متجاوز آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۲۲۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده و گسترش آن را نمی‌پذیریم

بلاروس در دکترین دفاعی اصلاح‌شده این کشور با انتقاد از نقش ناتو در سلطه آمریکا بر منطقه اروپا، مخالفت خود با گسترش این ائتلاف نظامی و نظامی‌سازی کشورهای عضو آن یا کشورهایی که قصد عضویت در آن دارند را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، طبق اصلاحیه دکترین دفاعی بلاروس که روز گذشته(پنج‌شنبه) به تایید کنگره ملی خلق بلاروس رسید، این کشور  مخالف گسترش ائتلاف نظامی ناتو و نظامی‌سازی کشورهای عضو آن است اما مینسک آماده برقراری گفتمان فعال در این زمینه است.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که در این دکترین آمده است: جمهوری بلاروس گسترش ادامه‌دار ناتو و نظامی‌سازی کشورهای عضو آن یا کسانی که به دنبال ملحق شدن به این ائتلاف نظامی-سیاسی هستند را نمی‌پذیرد و  این اقدامات را روندی خطرناک می‌داند که احتمال بروز درگیری نظامی را افزایش می‌دهد. در عین حال، جمهوری بلاروس آماده ازسرگیری گفت‌وگوی فعال با این کشورها در حوزه نظامی به شرط متوقف شدن لفاظی‌ها و اقدامات خصومت‌آمیز آن‌ها علیه جمهوری بلاروس است.

طبق این سند، ناتو موجب سلطه آمریکا بر اروپا شده است و مینسک انتقال احتمالی تسلیحات اتمی به "کشورهای همسایه غیردوست" را تهدید تلقی خواهد کرد.

در دکترین دفاعی اصلاح‌شده بلاروس همچنین مطرح شد که این کشور مشارکت کشورهای سازمان ملل و در سازمان امنیت و همکاری در اروپا را عامل تامین‌کننده ثبات و امنیت جهانی و منطقه‌ای دانسته و با سوء استفاده از سازوکارهای این سازمان‌ها برای اعمال فشار بر کشورهای مستقل مخالف است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آغاز ۵ پرواز فوق العاده فرودگاه بجنورد
  • اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان
  • فناوری‌های وارسی پروازی در فرودگاه گرگان انجام شد
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه اصفهان(۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)
  • بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده و گسترش آن را نمی‌پذیریم
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه بین المللی ارومیه در ۷ اردیبهشت
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه اصفهان در روز جمعه هفتم اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تغییر مسیر پرواز تهران- زاهدان
  • تغییر مسیر پرواز مسیر تهران زاهدان مشهد بعلت شرایط نامساعد جوی
  • تغییر مسیر پرواز تهران-زاهدان-مشهد