Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-03@03:30:38 GMT

وزنه‌برداری ایران بر لبه تیغ

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۲۲۶۶۳

وزنه‌برداری ایران بر لبه تیغ

با اعلام سیستم کسب سهمیه المپیک پاریس جای هیچ اشتباهی برای فدراسیون وزنه‌برداری در اعزام وزنه‌برداران به گزینشی ها و کنترل دوپینگ وجود ندارد.

به گزارش ایران اکونومیست، فدراسیون جهانی وزنه برداری با اعلام سیستم کسب سهمیه المپیک تکلیف را مشخص کرده که ورزشکاران چگونه می توانند به المپیک ۲۰۲۴ پاریس راه یابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر مهمترین ترس اهالی وزنه برداری از دوپینگ است. با توجه به مثبت شدن تست یک نوجوان، وزنه برداری ایران کاملا بر لبه تیغ قرار دارد و دو مورد دیگر می تواند ایران را از المپیک حذف کند. فدراسیون تا الان افتخار زیادی نسبت به مبارزه با دوپینگ کرده است اما سالهای اخیر نشان داد این مبارزه چندان هم موفقت آمیز هم نبوده است و هنوز باید از نتیجه تست های دوپینگی که از وزنه برداران در رویدادهای بین المللی می‌گیرند، ترسید. برای المپیک توکیو هم به دلیل تعداد دوپینگ بالا در سالهای قبل، تعداد سهمیه های ایران کم شد. در مورد دوپینگ جای هیچ گونه اشتباهی وجود ندارد و فدراسیون باید به فکر راه حل جدیدتری در بحث مبارزه با دوپینگ باشد که دوباره این مسئله، وزنه برداری ایران را در المپیک زمین نزند.

از الان کاملا مشخص است وزنه‌بردارانی که می‌خواهند  سهمیه بگیرند باید در کدام رویدادها شرکت کنند بنابراین هیچ بهانه‌ای برای ثبت نام نشدن آنها نیست و هیچ عذری مانند اینکه خود وزنه‌بردار باید به اعزام تمایل نشان می‌داد، مورد پذیرش نیست. این وظیفه فدراسیون است که مدیریت صحیحی به خرج دهد و برای رویدادها تمام نفراتی که دنبال رفتن به المپیک هستند را ثبت نام کند تا ورزشکاری بر اثر سهل انگاری، المپیک را از دست ندهد.

وزنه‌برداری ایران برای المپیک توکیو دردسرهای زیادی کشید و وزنه‌برداران تا دقیقه ۹۰ دنبال سهمیه بودند. در این میان، نام برخی ها بدون اینکه رضایت داشته باشند از رنکینگ المپیک حذف شد. از طرفی خود وزنه برداران هم اطلاع چندانی از نحوه کسب سهمیه نداشتند و همین مسئله دردسر های زیادی را به وجود آورد. فدراسیون وزنه برداری وظیفه دارد از همین ابتدای کار، سیستم را کاملا برای وزنه برداران توضیح دهد تا هیچ ورزشکاری بر اثر سهل انگاری یک گزینشی را از دست ندهد.

فدراسیون می داند مسابقات قهرمانی جهان کلمبیا که در پاییز برگزار می شود، جزو گزینشی های المپیک است بنابراین حضور در این مسابقات ضروری است و قطعا هزینه اعزام سنگین خواهد بود بنابراین از الان باید به فکر تامین هزینه ها باشد نه اینکه مانند قهرمانی جهان ازبکستان در سال ۲۰۲۱، در دقیقه ۹۰ اعلام کند پولی برای اعزام تیم نیست و وزنه برداران در بدترین شرایط برای این مسابقات آماده شوند.

در این شرایط اقتصادی، هر فدراسیونی با مشکل مالی مواجه است و بودجه دولتی جوابگو نیست و این وظیفه مدیریت فدراسیون است که به دنبال جذب حامیان مالی باشد. وزنه‌برداری رویدادهای مهمی را در پیش دارد که فدراسیون هم کاملا به این مساله واقف است بنابراین باید به فکر تامین هزینه ها باشد.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: وزنه‌برداری ، بازی‌های المپیک 2024 پاریس ، فدراسیون وزنه برداری

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: وزنه برداری بازی های المپیک 2024 پاریس فدراسیون وزنه برداری وزنه برداری ایران وزنه برداران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۲۲۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نایب قهرمان وزنه‌برداری جوانان جهان مدال خود را به موزه رضوی اهدا کرد

نعمتی مقدم مدیر کل نذورات آستان قدس رضوی گفت: پیش از آغاز مسابقات نذر کردم اگر بتوانم رکورد نوجوانان را افزایش بدهم، مدالم را به امام رضا (ع) هدیه دهم که پس از موفقیت در این کار من نیز به نذر خود وفا کردم.

وی با بیان اینکه شهدا قهرمانان واقعی هستند، بیان کرد: به برکت خون این شهیدان می‌توانم وزنه‌های سنگین را بالای سر ببرم و برای وطنم مدال کسب کنم.

مدیر کل نذورات آستان قدس رضوی ادامه داد: مدال آوران با اهدای مدال‌های خود به موزه آستان قدس رضوی، نامشان را ماندگار می‌کنند و الگوی خوبی برای سایر جوانان و افتخارآفرینان کشورمان هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • ببینید | خاطره بازی از دوران مدرسه با اسطوره‌های وزنه‌برداری؛ فرار از روی دیوار و انضباط ۱۳
  • مراسم تجلیل از قهرمانان با حضور رییس‌جمهور برگزار می‌شود
  • تقدیر سجاد انوشیروانی و کوروش باقری از معلمان
  • عکس| تقدیر اسطوره‌های وزنه‌برداری از معلمان
  • همدان میزبان رقابت‌های انتخابی تیم ملی وزنه‌برداری
  • نایب قهرمان وزنه‌برداری جوانان جهان مدال خود را به موزه رضوی اهدا کرد
  • جوان مازندرانی عضو هیأت رئیسه فدراسیون وزنه‌برداری شد
  • هیئت وزنه‌برداری استان همدان ۱۷ نشان به دست آورد
  • نحوه اعزام حسن یزدانی به المپیک؛ بحران بزرگ یا یک اتفاق عادی؟!
  • حسن یزدانی بحران ملی نیست