Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-28@13:31:26 GMT

پیشنهاد میانجیگری در جنگ اوکراین را دادیم

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۲۳۵۶۶

پیشنهاد میانجیگری در جنگ اوکراین را دادیم

رئیس پیشین سازمان اطلاعات عربستان ضمن انتقاد از معیارهای دوگانه غرب در قبال روسیه و اسرائیل اعلام کرد که این کشور پیشنهاد میانجیگری میان مسکو و کی‌یف را داده است.

به گزارش مشرق، ترکی الفیصل، رئیس اسبق سازمان اطلاعات عربستان در مصاحبه با "عرب نیوز" با این اتهام که ریاض در جنگ اوکراین جانب مسکو را گرفته مخالفت کرد و گفت: عربستان به محکومیت عملیات نظامی روسیه در اوکراین که مجمع عمومی سازمان ملل آن را تصویب کرده بود، رأی داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عربستان پیشنهاد میانجیگری میان روسیه و اوکراین را داد.

وی افزود: عربستان به عنوان یک میانجیگر باید ارتباط و قدرت صحبت با دو طرف را داشته باشد. ما روابط خوبی با هردو کشور در طول چند سال داشتیم. عربستان با عملیات نظامی مخالف است و در صندوق حمایت از پناهجویان اوکراینی در اروپا نقش دارد.

وی گفت: آوارگان اوکراینی به خوبی توصیف می‌شوند گویی آوارگان دیگر خاورمیانه یا دیگر بخش‌های جهان مثل اوکراینی‌ها انسان نیستند. این اولین تناقض در روش برخورد رسانه‌های غربی با پرونده آوارگان است. مسئله دیگری هم هست و آن اعمال تحریم‌ها علیه روسیه به دلیل عملیات نظامی در اوکراین است. به عنوان مثال اسرائیل زمانی که به کشورهای عربی حمله کرد تحریم نشد. این معیارهای دوگانه و ظلم است.

الفیصل درباره روابط ریاض با واشنگتن هم گفت: عربستانی‌ها احساس ناامیدی می‌کنند؛ چراکه معتقدند که آمریکا و عربستان باید با هم با تهدیدات علیه ثبات و امنیت منطقه خلیج (فارس) مقابله کنند.

وی گفت: حذف نام حوثی‌ها از لیست "تروریسم" توسط جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا آن‌ها را برای حملاتشان علیه عربستان و همچنین امارات بیشتر تشویق کرد.

الفیصل درباره اینکه آیا عربستانی‌ها احساس خیانت از سوی یکی از نزدیک‌ترین هم‌پیمانانشان می‌کنند، گفت: دیر زمانی است که ما روابطمان را با آمریکا استراتژیک می‌دانیم. بایدن در کمپین انتخاباتی خود اعلام کرد که کاری می‌کند که عربستان طرد شده و رانده شود. وی از طریق توقف عملیات مشترک با عربستان برای مقابله با حوثی‌ها در یمن این کار را کرد. همچنین علنا اعلام کرد که دیداری با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان نخواهد داشت.

وی درباره جنگ یمن مدعی شد: "عربستان همواره بر حل مسالمت آمیز بحران یمن تأکید داشت اما متأسفانه حوثی‌ها همواره این درخواست را نادیده گرفتند یا به سادگی با آن مخالفت کردند. حوثی‌ها امروز به نقض آتش‌بس ادامه می‌دهند. "

الفیصل گفت: درباره مشکل نفت واشنگتن خودش به دلیل سیاستش در زمینه انرژی مشکل اصلی است. بایدن تولید نفت و گاز در آمریکا را کاهش داد. ریاض نمی‌خواهد ابزار یا دلیل بی ثباتی قیمت نفت باشد برای همین عربستان و اعضای دیگر اوپک به سهمیه تولید نفت پایبند هستند.

منبع: ایسنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین ماه رمضان قیمت ترکی الفیصل آمریکا حمله روسیه به اوکراین خاورمیانه اوکراین اسرائیل سازمان اطلاعات عربستان جنگ یمن رئیس جمهور آمریکا تروریسم جو بایدن خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت حوثی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۲۳۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات سنگین روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین

آفتاب‌‌نیوز :

«جرمان گالوشچنکو» وزیر انرژی اوکراین گفت که روسیه روز شنبه به تاسیسات انرژی اوکراین در سه منطقه این کشور حمله کرد.

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، گالوشچنکو گفت که حملات روسیه مناطق «دنیپروپتروفسک» در مرکز اوکراین و مناطق غربی «لویو» و «ایوانو فرانکیفسک» را هدف قرار داده است.

بر اساس این گزارش، روسیه به چهار نیروگاه حرارتی اوکراین حمله کرده است.

شرکت اوکراینی «دی تک» با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «روسیه بار دیگر به طور گسترده تاسیسات انرژی اوکراین را گلوله باران کرد. تجهیزات این شرکت آسیب جدی دیده است و کارگران انرژی در تلاش هستند تا عواقب حمله را از بین ببرند.»

از ۲۲ مارس به این سو، نیرو‌های روسیه بمباران تاسیسات برق اوکراین را تشدید کرده و تقریبا هر روز به نیروگاه‌های حرارتی، آبی و سایر زیرساخت‌های انرژی حمله می‌کنند.

با وجود آب و هوای معتدل بهاری در هفته‌های اخیر، اوکراین با کسری برق مواجه شده و دولت مجبور شد برق را در چند منطقه قطع کند و به واردات برق روی آورد.

تحلیلگران معتقدند که نیرو‌های روسیه عملیات تهاجمی جاری را حفظ کرده و در برخی مناطق تشدید کرده، احتمالاً از شرایط آب و هوای بهاری و کمبود تجهیزات اوکراین قبل از رسیدن کمک‌های نظامی وعده داده شده غرب بهره‌برداری می‌کنند.

نیرو‌های روسیه همچنین به دنبال تضعیف پدافند هوایی تخریب شده اوکراین در تلاش برای فروپاشی شبکه انرژی و آسیب طولانی مدت به زیرساخت‌ها و ظرفیت صنعتی دفاعی اوکراین هستند.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین نیز اعلام کرد که در حال حاضر هیچ مذاکره‌ای بین مسکو و کی‌یف برای پایان «عملیات ویژه نظامی» روسیه در اوکراین وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • عملیات نجات نفس‌گیر در سیل عربستان؛ مهارت این جوان ستودنی است! | فیلم
  • نشست شش‌جانبه عربی در ریاض درباره غزه برگزار شد
  • حملات سنگین روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین
  • حماس: احتمال پذیرش طرح صهیونیست‌ها پایین است 
  • روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین حمله کرد
  • آمریکا هیچ مدرکی دال بر دخالت مسکو در مرگ ناوالنی پیدا نکرد
  • جهاد اسلامی: نسخه آمریکایی آتش‌بس غزه بدتر و گمراه‌کننده‌تر است
  • ورود کشتی جنگی آمریکا به ساحل غزه/ حماس با پیشنهاد چین موافقت کرد
  • به مایلی‌کهن زنگ زدم و گفتم بیا با هم فالوده بخوریم ! | میانجیگری میان محمد مایلی کهن و امیر قلعه نویی فایده دارد؟
  • العربیه: مصر به اسرائیل پیشنهاد ازسرگیری مذاکرات در مقابل تعلیق عملیات رفح را داد