Web Analytics Made Easy - Statcounter

با گذشت یکماه از آتش بس دوماهه در یمن همچنان متجاوزان و عوامل آنها به نقض آتش بس ادامه می‌دهند.

به گزارش گروه بین الملل ایران اکونومیست، «محمد عبدالسلام» سخنگوی رسمی انصارالله با انتشار بیانیه‌ای به مناسبت گذشت یک ماه از اجرای آتش‌بس در یمن تأکید کرد که یک ماه از آتش‌بس انسانی در یمن گذشته اما هنوز اجازه پرواز هواپیماها از فرودگاه صنعا داده نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدالسلام با متهم کردن ائتلاف عربی به جلوگیری از فعالیت فرودگاه صنعا آن را نقض صریح توافق آتش‌بس دانست.

وی افزود که علاوه بر این، روند ورود کشتی‌ها به بندر حدیده با کارشکنی مواجه می‌شود و آتش‌بس هم مکررا نقض می‌شود و امروز هم هواپیمای تجسسی ائتلاف دو حمله به منطقه مأرب انجام داد.

از سوی دیگر المسیره گزارش داد که ائتلاف سعودی در ساعات گذشته 106 بار آتش‌بس در استان الحدیده یمن را نقض کرده است.

نیروهای ائتلاف سعودی در نخستین روز از عید سعید فطر و در پایان ماه نخست آتش بس در یمن به نقض این توافق ادامه دادند.

بر اساس اعلام منابع نظامی یمن، نیروهای ائتلاف سعودی 106 بار آتش بس در مناطق مختلف استان الحدیده را نقض کردند.

این گزارش می‌افزاید، هواپیماهایی شناسایی ائتلاف سعودی در سه نوبت منطقه «حیس» الحدیده را هدف قرار دادند.

بر اساس این گزارش، توپخانه نیروهای ائتلاف سعودی نیز منطقه «الجبلیه و حیس» را هدف قرار دادند و هواپیماهای جاسوسی این ائتلاف 13 بار بر فراز این مناطق به پرواز در آمدند.

از حدود یک ماه پیش نماینده سازمان ملل متحد در امور یمن از برقراری آتش بس در این کشور خبر داده بود.

 

  منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ائتلاف سعودی آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۲۳۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، رسانه های صهیونیستی گزارش دادند که یک هواپیمای شخصی اسرائیلی امروز شنبه در ریاض، پایتخت عربستان سعودی به زمین نشست و اخیرا برای انتقال مقامات ارشد موساد از آن استفاده شده است.

رادیو تلویزیون رژیم صهیونیستی موسوم به «مکان» گزارش داد، فرود هواپیما در آستانه سفر آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا به ریاض انجام شده است.

بر اساس این گزارش، این هواپیما امروز از فرودگاه بن گوریون برخاسته و در امان پایتخت اردن به طور موقت توقف کرده و از آنجا به مقصد ادامه داده است.

رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی افزود: این احتمال وجود دارد که مقامات ارشد اسرائیلی در این هواپیما حضور داشته باشند تا در مورد عادی سازی مذاکرات با عربستان سعودی گفت‌وگو کنند.

بر اساس این گزارش، این هواپیما متعلق به یک تاجر اسرائیلی است و در ماه های اخیر در سفرهای رسمی مسئولان ارشد موساد و وزارت امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) استفاده شده است.

پایگاه خبری آکسیوس همچنین گزارش داد که مقامات آمریکایی امیدوارند به توافقی دوجانبه با سعودی‌ها برسند تا به نتانیاهو ارائه کنند. این توافق شامل تعهد به مسیری است که به راهکار دودولتی منتهی می‌شود.

این در حالی  است که قرار است آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا دوشنبه و سه‌شنبه آینده به عربستان سعودی سفر و در مورد تلاش‌های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه رایزنی کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تأکید بن سلمان بر مخالفت عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین
  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه نداشته و نخواهد داشت
  • شاهکار بن سلمان؛ حیف و میل پولی به اندازه ارزش ۳ لیگ ژاپن، کره و ایران!
  • نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض
  • یک هواپیمای اسرائیلی در ریاض فرود آمد
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی | ماموریت صهیونیست ها در سفر به عربستان چیست؟
  • ببینید | هشدار رئیس قوه‌قضائیه به متجاوزان به بیت‌المال
  • ۲۷۴ زندانی ندامتگاه قزلحصار با پابند الکترونیکی خارج از زندان هستند