Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی صبح امروز در سخنرانی نماز عید فطر حسینیه سنندج با اشاره به تفسیر آیه 43 و 44 سوره نحل، بر ضرورت پیروی از فرمایش اخیر رهبر معظم انقلاب در جهاد تبیین تأکید کرد و اظهار داشت: انتظار می‌رود جهاد تبیین به صورت شکلی دنبال نشود، افرادی هستند ده‌ها مرتبه از بیانیه گام دوم انقلاب اسلام سخن به زبان آورده اما آن را نخوانده‌اند پس جهاد تبیین نیز لقلقه زبان نباشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با تأکید بر اینکه در جهاد تبیین تفکر اسلامی، مسئله سبک زندگی اسلامی، فرهنگ و شعار سال تبیین و بازگو شود، افزود: باید این امر مهم را ابتدا از خانواده خود و ادارات آغاز کنیم و تنها صرف ارائه گزارش نباشیم.

وی با بیان اینکه در جهاد تبیین معنای اقتصاد مقاومتی و پیشرفت‌های علمی برای جامعه بازگو شود، یادآور شد: افرادی ناآگاه و ضدانقلاب گاهی ادعاهایی مطرح کرده که باید با بیان واقعیت‌ها، تعداد دانشجویان، اساتید، اعضای هیئت‌ علمی، تقویت زیرساخت‌های دانشگاه‌ها و مدارس، پیشرفت‌ در حوزه‌های علمی، هسته‌ای، صنعت موشکی و… شفاف‌سازی کرده و خودزنی نکنیم.

حجت‌الاسلام پورذهبی با اشاره به اینکه تا چند سال گذشته در مقالات علمی کشور هفدهم بودیم اما اکنون جزو کشورهای برتر و این همه پیشرفت کرده‌ایم، گفت: باید شعار سال تبیین و همه با هم در این راستا گام برداریم.

وی در بخش اول سخنانش همه مومنان را به رعایت تقوای الهی و مراعات شئونات معنوی و اخلاقی دعوت کرد و با اشاره به روایتی از پیامبر گرامی اسلام(ص) افزود: رسول اکرم(ص) فرموده‌اند، آدمی از متقین و پرهیزگاران نمی‌شود مگر اینکه حسابرسی او از نفسش سخت‌تر از حساب کشیدن او از شریکش باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان بر ضرورت محاسبه نفس و مواظبت بر حلال و حرام تأکید کرد و گفت: انسان باید غذا و رزق و روزیش را از راه حلال به دست آورده و در خوردن و آشامیدنش مراقبت و پوشیدنش از راه حلال و مشروع باشد.

وی با تأکید بر اینکه هیچ‌وقت در نجاست و پاکی وسوسه نکنیم، تصریح کرد: گرچه مشکلاتی در این بخش داریم اما امیدواریم خداوند این توفیق را به ما بدهد که جزو متقین باشیم.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام انقلاب اسلامی به ویژه شهدای رمضان تبلیغ حادثه تلخ حرم رضوی اظهار کرد: این دو شهید جهادگر مظلومانه در ماه مبارک رمضان و با زبان روزه به دست تنگ‌نظران به شهادت رسیدند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان در پایان سخنانش از متولیان برگزاری جشن‌های ماه مبارک رمضان در سطح استان و حضور مردم کردستان در راهپیمایی روز قدس قدردانی کرد و گفت: جا دارد از مردم وفادار و معتقد که با زبان روزه در این مراسم شرکت کردند، تشکر کنم.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

منبع: فارس

کلیدواژه: جهاد تبیین نماینده ولی فقیه در کردستان تقدیر از حضور مردم در راهپیمایی روز قدس نماینده ولی فقیه جهاد تبیین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۲۳۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبیین سیره امام صادق(ع) برای جامعه نیاز است

ایسنا/خراسان جنوبی رئیس اداره تبلیغات اسلامی قائنات گفت:سیره تربیتی امام صادق(ع) و برخورد حضرت با فرزندان و جامعه با گروه‌های مختلف فکری و عقیدتی و علمی اگر مورد بررسی قرار گیرد می‌شود به عنوان یک سیره تربیتی امام صادق (ع) برای جامعه و نسل جوان تبیین کرد. 

حجت‌الاسلام حسن سهرابی‌نژاد، در گفت‌وگو با ایسنا گفت: در قرآن کریم سوره احزاب آیه ۲۱ گفته شده که مردم پیامبر بزرگ اسلام یک الگوی نیکو برای شما است و قطعا امام صادق(ع) نیز که فرزند پیامبر بوده یک اسوه و الگوی نیکویی برای ما هستند.

وی بیان کرد: سیره تربیتی امام صادق(ع) و برخورد حضرت با فرزندان و جامعه با گروه‌های مختلف فکری و عقیدتی و علمی اگر مورد بررسی قرار گیرد می‌شود به عنوان یک سیره تربیتی امام صادق (ع) برای جامعه و نسل جوان تبیین کرد.

حجت‌الاسلام سهرابی‌نژاد افزود: این سیره به ویژه برای جامعه حوزوی و دانشگاهی و دانش‌آموزی بسیار تاثیرگذار است چرا که ما شیعه علوی هستیم اما رئیس مذهب شیعه را امام جعفر صادق(ع) معرفی کرده‌اند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی قائنات اظهار کرد: در روایات داریم علم برتر بوده و هر جامعه و کشوری که از لحاظ علمی پیشرفت داشته باشد امروز هم دست برتر را در جامعه دارد به همین دلیل امام صادق(ع) از نظر علمی مذهب تشیع را بین مردم تبیین و تبلیغ کردند.

وی افزود: موقعیت جهانی که جمهوری اسلامی ایران دارد به دلیل جایگاه و رشد علمی ایران اسلامی در بین مجامع مختلف بوده لذا اگر در بحث موشک میبینیم که به این بازدارندگی رسیده یک نوع حاکمیت را به جهان را ثابت کرده است.

حجت‌الاسلام سهرابی‌نژاد بیان کرد: امروز اگر رشد علمی را در همه جوانب در ایران می‌بینیم اهمیت ایران به علم بوده که در بحث نانو فناوری هسته‌ایی، موشکی و در پزشکی و دیگر مجامع علمی ایران می‌درخشد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی قائنات گفت:  اگر خواسته باشیم مهم‌ترین ویژگی امام صادق(ع) را برای جوانان تبیین کنیم نسل جوان ما امروز باید ابتدا باید به دنبال تحصیل و  تهذیب باشند.
وی بیان کرد: برای آن‌که سیره حضرت الگوی مبلغان باشد ابتدا باید دید نحوه برخورد حضرت و تبیین علمی برای شیعیان و غیرشیعیان به چه شکل بوده چرا که سیره تبلیغی حضرت را اگر بررسی کنیم بر پایه الهی بودن کلام و استوانه‌های علمی براساس استدلال و  منطق بوده که مبلغان باید آن را به عنوان یک سیره تبیینی و تبلیغی داشته باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • همایش یاد یاران، فرصتی برای جهاد تبیین است
  • آواتر 15 ؛ یک شاسی بلند جدید دیگر با زبان طراحی نادر فقیه زاده (+تصاویر)
  • تزکیه و تعیلم اصلی‌ترین کار همه امامان
  • معلمان بر شخصیت دانش‌آموزان تاثیرگذار هستند
  • نماینده آیت الله سیستانی در ترکیه؛ تأکید بر وحدت و گفت و گوی دینی و نقش مثبت رهبران مذهبی / آینده شیعیان ترکیه، روشن است
  • مراسم عزاداری شهادت حضرت امام صادق (ع) در بیت نماینده ولی فقیه در خوزستان
  • روحانیت در دفاع از دین جان و مال را فدا می‌کند
  • شهدای روحانی الگوی مجاهد تبیین محسوب می‌شوند
  • امام جعفر صادق (ع) مجاهد جهاد تبیین بود
  • تبیین سیره امام صادق(ع) برای جامعه نیاز است