Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-04@04:35:51 GMT

​قیمت ماکارانی نجومی شد | گرانی به قیمت ماکارانی رسید

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۲۴۹۲۹

​قیمت ماکارانی نجومی شد | گرانی به قیمت ماکارانی رسید

 قیمت ماکارانی  چند روزی است که یکی از معضلات بزرگ شده است. کمبود ماکارانی در فروشگاه ها و بازار ناشی از افزایش قیمت ناگهانی آن شده است. از طرفی افزایش قیمت ماکارانی سبب شده که مردم به سمت فروشگاه ها و مراکز خرید روند تا بتوانند ماکارانی را با قیمت پایین تری بخرند. افزایش بی سابقه قیمت گندم و آرد، تا کنون تاثیری بر افزایش قیمت نان نداشته است اما توانسته قیمت ماکارانی را با تغییرات زیادی روبرو کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قیمت ماکارانی در عرض چند روز به بالاترین میزان ممکن رسیده است و فعلا تدبیری برای ثبات قیمت ماکارانی وجود نداشته است.

بر اساس نامه جدید تابش رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به برادران معاون صنایع عمومی وزارت صنعت قیمت ماکارونی برای سال ۱۴۰۱ افزایش پیدا کرد.

در این ابلاغیه آمده است؛ "با توجه به اعلام نرخ گندم بخش صنف و صنعت وزارت جهاد کشاورزی و تعیین نرخ آرد و تصویب آن در جلسه ششم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱کارگروه تنظیم بازار محصولات کشاورزی و مکاتبات متعدد انجمنهای کارخانه‌جات ماکارونی پیرامون درخواست افزایش قیمت محصولات تولیدی و جلسات منعقده با انجمن‌ها و کارخانه‌جات ذی‌ربط و لحاظ افزایش هزینه‌های مرتبط از قبیل دستمزد، کرایه‌های حمل‌ونقل و بسته‌بندی و با لحاظ آرد ۲۷ درصد سبوس‌گیری‌شده قیمت‌های جدید ماکارونی اعلام شد".

در این نامه حداکثر قیمت مصرف‌کننده انواع ماکارونی رشته‌ای ساده را با لحاظ مالیات بر ارزش افزوده به‌شرح زیر اعلام شده است؛

قیمت مصرف‌کننده انواع ماکارونی رشته‌ای ساده ۵۰۰گرمی ۱۷۰۰۰ تومان

ماکارونی رشته ۷۰۰گرمی ۲۴ هزار تومان

ماکارونی ۱۰۰۰گرمی ۳۴ هزار تومان

منبع: فردا

کلیدواژه: تنظیم بازار دستمزد گرانی مالیات بر ارزش افزوده وزارت جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۲۴۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف روزانه ۸ هزارتن شکر در ۶ ماهه نخست سال

غلامحسین بهمنی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: همه ساله در ۶ ماهه نخست سال پیک مصرف تولید است که مسئولان با برنامه ریزی مناسب در خصوص واردات و اشباع بازار  می‌توانند از التهابات قیمت جلوگیری کنند.

او نرخ مصوب هرکیلو شکر برای مصرف کننده را ۳۴ هزارتومان اعلام کرد و افزود: نبود سیاست و برنامه ریزی مناسب موجب شده تا قیمت هرکیلو شکر در بازار به بالای ۴۰ هزارتومان برسد.

بهمنی با بیان اینکه در ۶ ماهه نخست سال روزانه ۷ تا ۸ هزارتن شکر مورد نیاز است، گفت:  با توجه به آنکه شکر کشت پاییزه تنها ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزارتن است، از این رو انتظار می‌رود یک میلیون تن کسری از طریق واردات تامین شود تا نوسانی در بازار رخ ندهد.

دبیر اسبق انجمن تصفیه کنندگان شکر ادامه داد: بنابر آمار قیمت هرتن شکر خارجی تحویل بنادر ۵۶۰ یوروست که با احستاب ارز نیما، برای واردکننده ۲۲ تا ۲۳ هزارتومان تمام می‌شود و بدین ترتیب هرکیلو شکر تصفیه شده در سامانه بازارگاه ۲۸ هزارتومان عرضه می‌شود.

او با بیان اینکه سالانه ۲ میلیون و ۴۰۰ هزارتن شکر در کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد، گفت: بنابر آمار سالانه یک میلیون و ۴۰۰ تا یک میلیون و ۵۰۰ هزارتن شکر در داخل تولید و مابقی با احتساب ذخایر استراتژیک وارد کشور می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالا‌های وارداتی می‌شود؟
  • آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالاهای وارداتی می‌شود؟ 
  • تسهیلات تکلیفی ۲۰۰ همتی بانک‌ها در ۱۴۰۳ ثابت ماند
  • تسهیلات تکلیفی ۲۰۰ همتی بانکها در ۱۴۰۳ ثابت ماند
  • مردم پول ندارند سمند ۲۰ سال پیش را عوض کنند؛ می‌خواهند خودروی برقی وارد کنند؟
  • قیمت جدید تخم‌مرغ اعلام شد
  • مصرف روزانه ۸ هزارتن شکر در ۶ ماهه نخست سال
  • روبرت لواندوفسکی یک پیشنهاد نجومی از عربستان را رد کرد
  • برای فروش سفره یکبار مصرف چه باید کرد
  • نگاهی به بازار تخم مرغ در اردیبهشت ماه