Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- آژانس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی اسرائیل روز دوشنبه ایران را به استفاده از پروفایل جعلی فیس بوک متهم کرد تا اسرائیلی ها را به جمع‌آوری اطلاعات و آسیب رساندن به مردم کشورشان وادار کند.


به گزارش سرویس بین‌الملل آریا به نقل از عرب نیوز؛ شین بت، پروفایل یک زن جوان یهودی-کانادایی به نام سارا پوپی که دارای روابطی در اسرائیل بود؛ جعلی بوده و متعلق به یک مامور ایرانی بود که از این شبکه اجتماعی برای دوستی عمدتاً با اسرائیلی ها استفاده می کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شین بت گفت، پس از برقراری تماس، پوپی از برنامه پیام‌رسانی واتس‌اپ استفاده می‌کرد تا دوستان جدیدش را متقاعد کند تا «اطلاعاتی در مورد شخصیت‌های اسرائیلی جمع‌آوری کنند و در عین حال تمایل آنها را با استفاده از فشار و وعده هزاران دلاری برای آسیب رساندن به اسراییل بسنجد،».

این آژانس در بیانیه ای افزود: «فریب های احساسی و عاشقانه نیز مورد استفاده قرار می گرفت.

این سازمان مدعی شده که عوامل شین بت به‌عنوان «دوستان» پوپی - که حسابش قبل از ناپدید شدن روز دوشنبه بیش از 2000 دوست داشت - وارد شده‌ و مبلغی بیت‌کوین از او دریافت کرده‌اند.

شین بت گفت: «عامل ایرانی پشت این حساب کاربری از یک داستان سرپوش تجاری برای انجام مأموریت های مختلف استفاده می کرد.

شین بت می‌گوید، کسانی که پشت این حساب بودند همچنین با تشویق مخاطبان اسراییلی به انتقاد از ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در مورد جنگ اوکراین، سعی کردند به روابط اسرائیل با روسیه آسیب بزنند.

شین بت به خبرگزاری فرانسه گفت که می توانند با اطلاعاتی که به دست آورده اند این حساب را به ایران مرتبط کنند.

در همین حال، اسرائیل در آخر هفته مدعی شد که تلاش‌های ادعایی ایران برای ترور یک ژنرال آمریکایی در آلمان، یک روزنامه‌نگار در فرانسه و یک دیپلمات اسرائیلی در ترکیه را «خنثی کرده است».

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: اسراییل ایران فیس بوک مامور شین بت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۲۴۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرپیچی سربازان اسرائیلی از دستورات آماده شدن برای عملیات رفح

به گزارش همشهری آنلاین، کانال دوازده تلویزیون اسرائیل نوشت: ۳۰ سرباز ذخیره ارتش اسرائیل با دستورات مرتبط با آماده شدن برای عملیات رفح مخالفت کردند.

این کانال در ادامه آورده است: « دلیل مخالفت این افراد با آماده شدن برای عملیات رفح، ناتوانی آنها از ادامه نبرد بوده است.»

کد خبر 847884 منبع: شفقنا برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه فلسطین

دیگر خبرها

  • سرپیچی سربازان اسرائیلی از دستورات آماده شدن برای عملیات رفح
  • السنوار شطرنج باز قهاری است/ هر بار ما را غافلگیر می‌کند
  • دومین تصادف وزرای اسرائیل در 24 ساعت گذشته
  • تمدید اعتبار  سیستمی پوشش بیمه ای بیمه شدگان روستایی و سلامت همگانی ایرانیان 5 دهک اول درآمدی
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها در یزد
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها
  • عملیات «وعده صادق» ابهت پوشالی و شکستنی اسراییل را اثبات کرد
  • فیلم/ وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد
  • عملیات «وعده صادق» ابهت پوشالی و شکستنی اسراییل رو اثبات کرد
  • ماجرای نظامی اسرائیلی که بخاطر عشق، اطلاعات گنبدآهنین را به ایران لو داد!