Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-28@20:25:38 GMT

تشکیل قرارگاه مدارس عشایری و مرزی

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۲۵۱۶۹

تشکیل قرارگاه مدارس عشایری و مرزی

وزیر آموزش و پرورش گفت: یکی از کارهای ما برقراری عدالت آموزشی و نصیب برابر آموزشی است بنابراین قرارگاهی برای مدارس عشایری و مرزی تشکیل داده ایم.

به گزارش ایران اکونومیست یوسف نوری همزمان با گرامیداشت هفته معلم در تماس تلفنی غیرمنتظره با برنامه «دعوت» شبکه یک سیما که عزیز محمدی منش - معلم مناطق عشایری استان لرستان - در آن برنامه حضور داشت و در مورد مناطق عشایری و روستایی دور افتاده استان لرستان سخن می گفت، تقدیر و تشکر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کابینه دولت مردمی در این تماس ضمن تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم و تشکر از این برنامه برای دعوت معلمان مناطق عشایری اظهار کرد: این معلمان برای الیگودرز لرستان هستند. من هم اهل ایلام هستم و مدتی معلم ابتدایی بودم. باید به این عزیزان دوست داشتنی احترام گذاشت، مردمان عشایر مردم تولید کننده و به خدا نزدیک هستند و برای کار معلمی سنگ تمام می گذارند.

نوری با اشاره به اینکه مطالبات این معلمان را شنیدم، افزود: یکی از کارهای ما برقراری عدالت آموزشی و نصیب برابر آموزشی است بنابراین قرارگاهی برای مدارس عشایری و مرزی تشکیل داده ایم.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: خبر خوب ما این است که ۸۰۰۰ مدرسه کانکسی و سنگ خشک چین را با کمک خیرین و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ساماندهی می کنیم و طی سه سال این مدارس به مدارس خوب تبدیل می شوند.

وی اضافه کرد: ۱۰ هزار مدرسه عشایری سرویس بهداشتی نداشتند که این مدارس تا ابتدای سال تحصیلی ساماندهی می شوند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، عزیز محمدی منش معلمی است که تلاش‌های ایثارگرانه و خارج از شرح وظایف معلمی انجام می‌دهد. او با کمترین امکانات، تمام توان خود را برای باسواد کردن کودکان لرستانی به کار گرفته است و با به خطر انداختن جان خود می‌کوشد در دورافتاده‌ترین نقاط کشور، کودکی به خاطر نداشتن معلم از تحصیل بازنماند.

وی در روستاها و مناطق دور افتاده استان لرستان بارها برای ساخت مدارس اقدام کرده است و به روستاییان برای وضع حمل زنان باردار، بیماران و افراد حادثه کمک رسانده است و با کمک های وی و مساعدت دستگاه ها، هلیکوپتر امداد به این مناطق اعزام شده است.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: وزیر آموزش و پرورش ، مدارس عشایری

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: وزیر آموزش و پرورش مدارس عشایری آموزش و پرورش مدارس عشایری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۲۵۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوانان و نوجوانان هدف ترویج معضل بی هویتی قرار داده شده اند

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی،معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در دوره آموزشی ارتقای مهارت‌های یادگیری و یاددهی زندگی و بالندگی والدین فرزندان دانش آموز در مشهد گفت: دشمن درحال ترویج معضل بی هویتی در بین جامعه است و برای مقابله با آن، رییس جمهور کشورمان، جنبش تعهد به خانواده را در سازمان ملل مطرح کرد که هدف آن این است که با تمام وجود از خانواده دفاع کنیم.

 انسیه خزعلی افزود: طی دوره‌ای در مدارس فقط به آموزش پرداخته شد، اما باید بدانیم پرورش و تزکیه بر آموزش مقدم است و برگزاری دوره ارتقای مهارت‌های والدین برای بیدار سازی آنها در قبال خطراتی است که فرزندانشان را تهدید می‌کند.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با تاکید بر این که باید به پرورش توجه شود و تلاش می‌کنیم که این پرورش را در ارتباط با والدین، پررنگ کنیم از شرکت کنندگان در این دوره آموزشی خواست در استان‌های خود، قرارگاه‌هایی ایجاد کنند که در آن مدارس تحت آسیب، شناسایی و مدیران همراه شوند.

خزعلی افزود: در این قرارگاه‌ها باید راهکار‌های تشویق و تنبیه برای ایجاد انگیزه ارائه شود تا والدین به مشارکت، راغب شوند و در نهایت گزارش کار ارائه شود و ما هم از این روش پشتیبانی و حمایت می‌کنیم.

 

دیگر خبرها

  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • ضرورت تشکیل قرارگاه آموزش ایمنی شغل
  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای
  • مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش
  • پایان چالش کمبود معلم از مهرماه امسال
  • ۶۰۰ معلم نمونه مازندرانی تقدیر می‌شوند
  • تجلیل از مقام معلم؛ در آستانه گرامیداشت هفته معلم
  • بی هویتی جوانان و نوجوانان هدف دشمن است
  • جوانان و نوجوانان هدف ترویج معضل بی هویتی قرار داده شده اند
  • معاون رئیس جمهور: پرورش در مدارس مورد کم توجهی قرار گرفته است