Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: خوراسگان الگوی فرهنگی بسیار خوبی در برنامه‌ها و مراسم‌های فرهنگی از دیرباز تا کنون بوده است و به جرئت می‌توان گفت بسیاری از این برنامه‌ها در دیگر نقاط شهر نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد شریعتی امروز _سه‌شنبه، سیزدهم اردیبهشت‌ماه_ در آئین اختتامیه مسابقه‌ها و ویژه برنامه‌های ماه مبارک رمضان در فرهنگسرای کوثر منطقه ۱۵، اظهار کرد: مردم شریف خوراسگان در دیانت، صداقت و ایمان همیشه سرآمد و زبان زد بوده و خواهند بود و گواه این مدعا تقدیم بیش از ۵۰۰ شهید به انقلاب بوده است و اکنون نیز با گرامی داشتن یاد آنها و با برگزاری ویژه برنامه‌هایی خاص مانند برنامه پیاده‌روی آخرین لحظه، اولین پیمان در پایان هر سال قبل از تحویل سال به سوی گلستان شهدا (که این برنامه در حال ثبت ملی است)، خود را در پاس داشتن آئین‌های ملی مذهبی اثبات کردند و حتی برگزاری قافله عظیم عزاداری حضرت علی (ع) در روز شهادت آن حضرت که در نوع خود در استان کم‌نظیر است و به غیرت دینی مذهبی و دینداری مردم خوراسگان بازمی‌گردد که این اعمال نشأت گرفته از آموزه‌های علمای بزرگ این شهر مانند آیت الله ربانی (امام جمعه فقید) و آیت الله علوی و دیگر عالمان بزرگ و وارسته این دیار بوده که به ما رسیده و این عشق به اهل بیت (ع) با عشق حضور شهروندان در این برنامه‌های فرهنگی به مناسبت ماه مبارک رمضان و عید سعید فطر همراه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خوراسگان الگوی فرهنگی بسیار خوبی در برنامه‌ها و مراسم‌های فرهنگی از دیرباز تا کنون بوده است و به جرئت می‌توان گفت بسیاری از این برنامه‌ها در دیگر نقاط شهر نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به برنامه‌های فرهنگی شکل گرفته در سطح شهر، تصریح کرد: رویکرد این دوره مدیریت شهری محله محوری و پررنگ‌تر شدن نقش مساجد در جامعه است که اکنون و قطعاً شاهد فعالیت‌های کانون‌های مساجد سطح شهر هستیم که این رویکرد به صورت جدی دنبال خواهد شد.

وی تصریح کرد: به دنبال آن هستیم که خط دو مترو به طرف خیابان جی شرقی و تا آرامستان رضوان جهت رفاه حال شهروندان امتداد یابد که در حال حاضر مطالعات آن در حال انجام است و در صورت تحقق بودجه‌ای برای آن در نظر گرفته خواهد شد، همچنین در شرق در حال احیای کوه نخودی هستیم تا منطقه‌ای گردشگر پذیر و تفریحی مانند کوه صفه ایجاد شود که این مورد نیز از مطالبات و حق شهروندان است.

به گزارش ایمنا، آئین اختتامیه مسابقه‌ها و ویژه برنامه‌های ماه مبارک رمضان در فرهنگسرای کوثر این منطقه با حضور پرشور و چشمگیر شهروندان منطقه ۱۵ مسئولان شهری و اعضای شورای اسلامی شهر برگزار شد.

در این اختتامیه که در فرهنگسرای کوثر و در قسمت‌های مختلف، شاد و متنوع با حضور پررنگ شهروندان خوراسگان برگزار شد، از شرکت کنندگان در برنامه‌ها و مسابقات فرهنگی انجام شده در طول ماه مبارک رمضان با اهدای جوایزی به قید قرعه تجلیل و قدردانی شد. مسابقه‌های برگزار شده در این ماه رمضان تازگی و ویژگی‌های خاص به خود را داشت که از جمله آن می‌توان به مسابقه پیامکی روزانه در رده سنی آزاد، نوگلان قرآنی و جوانه‌های بهشتی که شامل روزه اولی‌ها می‌شد، را نام برد.

از دیگر نکات و ویژگی‌های این مسابقات باید به استقبال بالا و دنبال کردن مستمر این برنامه‌ها توسط شهروندان منطقه اشاره کرد که علاوه بر تعصب بالای مذهب و فرهنگ دوست بودن آنان نشانگر اطلاع‌رسانی به موقع و به جای شهرداری منطقه ۱۵ در سطح شهر اشاره کرد.

کد خبر 572618

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مدیر منطقه 15 شهرداری اصفهان کلانشهر شهرداری اصفهان شهر برنامه ریزی شهری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق ماه مبارک رمضان برنامه ها مسابقه ها منطقه ۱۵

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۲۵۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نخستین جلسه کمیته نظارتی منطقه ۵ اصفهان در ۱۴۰۳

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان از برگزاری نخستین جلسه جلسه کمیته نظارتی در این منطقه با حضور تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان خبر داد و گفت: بیشتر معضلات شهری شهروندان منطقه ۵ با رویکرد تقسیط در ساخت‌وساز، دریافت پروانه ساختمانی و آزادسازی‌ها است که در این جلسه مطرح شد.

حسین کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به اینکه در بعضی مواقع ملاقات و گفت‌وگوی مستقیم و بی‌واسطه با اعضای شورای اسلامی شهر با دشواری یا تأخیر همراه است، در کمیته نظارتی که هر ماه در منطقه برگزار می‌شود، امکان دیدار و گفت‌وگوی بی‌واسطه مردم با اعضای شورای اسلامی شهر فراهم می‌شود.

وی افزود: هدف از برگزاری چنین جلساتی ارتباط چهره به چهره با مردم و بررسی موضوعاتی است تا مشکلات شهروندان حل‌وفصل شود.

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان ضمن قدردانی از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان که در کمیته نظارتی حضور دارند، گفت: با برنامه‌ریزی برای آینده و تخصیص بودجه، مشکلاتی که از سوی شهروندان در این منطقه مطرح می‌شود، اقدامات تأثیرگذار خواهد بود.

کارگر تصریح کرد: با توجه به دیدار چهره به چهره و رفع مشکلات شهروندان در این منطقه، مراجعه شهروندان بسیار کاهش یافته است و این موضوع نشان از اثرگذاری ارتباط مردمی بین مسئولان و مردم است.

وی با بیان اینکه بیشتر معضلات شهری شهروندان منطقه ۵ با رویکرد تقسیط در ساخت‌وساز، دریافت پروانه ساختمانی و آزادسازی‌ها است که در جلسات مشکلات شهروندان به همت اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان رفع می‌شود، گفت: اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان همواره یاری‌دهنده مردم منطقه ۵ بوده‌اند و معضلات شهری شهروندان را در دستور کار قرار داده‌اند.

به گزارش ایمنا، در اولین جلسه کمیته نظارتی منطقه ۵ در سال ۱۴۰۳ با حضور اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان (مجید نادرالاصلی، سیدامیر سامع و ابوالفضل قربانی) ضمن تکریم و قدردانی از مدیر و رؤسای ادارات و کارکنان منطقه ۵ و دریافت نظرات و پیشنهادهای آن‌ها و جلسه بررسی مسائل منطقه برای آشنایی با ظرفیت‌ها، کاستی‌ها، چالش‌ها و موانع موجود و آگاهی از روند پیشرفت برنامه‌ها و پروژه‌های این منطقه، از موارد مطرح شده بود.

کد خبر 749086

دیگر خبرها

  • چهار هزار میلیارد ریال صرف احداث طرح های جمع آوری آبهای سطحی و ساماندهی آبگرفتگی معابر کرج شده است.
  • آئین گرامیداشت روز شوراها در گناوه برگزار شد
  • برگزاری آئین دسته‌روی روز شهادت امام صادق(ع) در بجنورد
  • کوتاهی دستگاه‌های خدمات‌رسان مدیریت شهری را ضعیف جلوه می‌دهد
  • اختتامیه جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی برگزار می شود
  • آئین اختتامیه جشنواره سفیران سلامت با تجلیل از فعالان سلامت
  • آئین گرامیداشت روز جهانی روانشناس و مشاور برگزار شد
  • ویژه برنامه تحویل سال رادیو ایران بالاترین امتیاز را کسب کرد
  • برنامه سازان صدا و سیمای خوزستان در ماه رمضان تجلیل شدند
  • برگزاری نخستین جلسه کمیته نظارتی منطقه ۵ اصفهان در ۱۴۰۳