Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-08@03:27:10 GMT

برگزاری نماز باشکوه عید فطر در کپنهاگ

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۲۶۲۴۱

برگزاری نماز باشکوه عید فطر در کپنهاگ

نماز عید فطر با حضور اقشار مختلف مسلمانان روز سه‌شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ در مسجد امام علی (ع) کپنهاگ برگزار شد.

به گزارش ایران اکونومیست، در پایان ماه مبارک رمضان، ماه عبادت و بندگی، ماه خلوص و معنویت، شخصیت‌ها و مسلمانان از اقشار گوناگون با حضور در مسجد امام علی (ع) کپنهاگ نماز عید فطر را به جا آوردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین سید محمد مهدی خادمی امام جماعت مسجد امام علی (ع) کپنهاگ پس از تبریک عید سعید فطر و توصیه به تقوای الهی در خطبه‌های خود بر لزوم اهمیت بهره‌مندی از برکات و سرمایه‌های معنوی که روزه‌داران و مومنین در این ماه از سر سفره رحمت الهی به دست آورده‌اند، در طول سال و در سبک زندگی خود تاکید کرده و خواستار توجه ویژه مهمانان ضیافت الهی به این مساله مهم گردید.

وی همچنین با اشاره به این نکته که عید واقعی ظهور معنویت در نیات و اعمال صالح انسان و یاد و ذکر خداوند متعال است، خواستار تقویت معنویت در زندگی روزانه و روحی برادری بین مومنین و اقوام و آشنایان گردید.

اسلام و جامعه مسلمانان در دانمارک به عنوان بزرگترین مذهب در میان اقلیت‌های ساکن در این کشور شناخته می‌شود که جمعیتی بالغ بر بیش از ۳۰۰ هزار مسلمان را دربردارد که پنج درصد جمعیت آن را تشکیل می‌دهد.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: عید سعید فطر ، دانشگاه کپنهاگ ، دانمارک

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: عید سعید فطر دانشگاه کپنهاگ دانمارک عید فطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۲۶۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری باشکوه کنگره اربعین سال ۱۴۰۳ اولویت ایران و عراق است

به گزارش خبرنگار مهر، محمدکاظم آل‌صادق سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور عراق در نشست مشترک با مشاور وزیر داخلی عراق در مرز زرباطیه عراق گفت: اگر سال گذشته اربعین‌حسینی به خوبی برگزار شد و مورد رضایت مسئولان ایرانی و عراقی قرار گرفت، مرهون تعامل و هم‌دلی مسوولان دو کشور در برگزاری این کنگره عظیم است.

وی افزود: باید تلاش شود که حوادث رانندگی در ایام اربعین‌حسینی کاهش یابد، همان‌طور که معاون وزیر اعلام کردند خط‌مشی راه‌ها و نصب علایم بیشتر در این مسیرها کار می‌شود که از این اقدام تشکر می‌شود.

آل‌صادق بیان داشت: از گذرگاه مهران بیشترین زوار تردد می‌کنند که حتماً این میزان تردد در ایام اربعین‌حسینی نیازمند امکانات و فراهم کردن شرایط لازم است؛ از جمله سرویس‌های بهداشتی، سوله‌های خنک‌کننده و منابع نگهداری آب و یخ لازم است و با هماهنگی و تعاملی که بین دو طرف وجود دارد این نیازها احصا می‌شود.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق بیان داشت: یک سوله یخ در مرز مهران با موافقت طرف عراقی ایجاد خواهد شد، باید نیازمندی‌هایی که لازم است را احصا کنیم تا اربعین بهتری نسبت به سال‌های گذشته رقم خورد.

کد خبر 6098297

دیگر خبرها

  • درگذشت امام جماعت مسجدی در اندونزی هنگام نماز صبح+ فیلم
  • برگزاری باشکوه کنگره اربعین سال ۱۴۰۳ اولویت ایران و عراق است
  • آیا بانوان می‌توانند امام جماعت شوند؟ + نظرات مراجع تقلید
  • امام صادق (ع) در پی کسب و حفظ قدرت با هر شرایطی نبود
  • لزوم استفاده ازظرفیت همه گروه‌های مردمی برای برگزاری مهمانی غدیر
  • لزوم استفاده ازظرفیت همه گروه‌های مردمی برای برگزاری میهمانی غدیر
  • ماجرای متن حاج صادق آهنگران در نماز جمعه و پیامی که امام خمینی (ره) به او داد؟
  • شهدا برای بقای جمهوری اسلامی جانفشانی کردند
  • ‌همه گرفتاری‌ها با نماز اول وقت برطرف می‌شود
  • تفال به حافظ یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ به آب روشن می‌عارفی طهارت کرد..