Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-08@20:31:40 GMT

وزیر کشاورزی: بابت افزایش قیمت آرد، یارانه جدید می‌دهیم

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۲۶۴۸۳

وزیر کشاورزی: بابت افزایش قیمت آرد، یارانه جدید می‌دهیم

وزیر جهاد کشاورزی از پرداخت یارانه جدید به مردم بابت افزایش قیمت آرد خبر داد که بیشتر از مقدار افزایش هزینه‌ها خواهد بود.

به گزارش ایرنا، جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهادکشاورزی در گفتگو با خبر شبکه یک سیما با اشاره به افزایش شدید قیمت مواد غذایی در سطح جهان گفت: ۷۰ درصد روغن و ۳۰ درصد غلات جهان در منطقه اوکراین و روسیه تولید می‌شود که به علت جنگ اوکراین، قیمت مواد غذایی در جهان بین ۳۴ تا ۶۰ درصد افزایش یافته و موجب جیره‌بندی در کشور‌های اروپایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر این که شرایط جدیدی برای امنیت غذایی جهان ایجاد شده و دولت ایران هم برای حفظ پایداری امنیت غذایی کشورمان به علت قاچاق گسترده محصولات تولیدی با آرد، تصمیم به آزادسازی آرد برای مصارف صنعتی گرفته است.

وزیر جهادکشاورزی از کسری شدید گندم در یکی از کشور‌های همسایه در حدود ۳ میلیون تن خبر داد که این کشور قصد دارد با قاچاق از ایران، این گندم را تامین کند.

ساداتی‌نژاد با بیان اینکه یک کیسه آرد ۵۰ کیلویی در ایران ۳۸هزار تومان است، گفت: در آن سوی مرز‌ها تا ۶۰۰ هزار تومان قیمت دارد، جلوگیری فیزیکی از قاچاق آن میسر نیست.

وی افزود: طبق قانون بودجه که دولت باید نظام توزیع یارانه‌ها را تغیر دهد و دولت قصد دارد یارانه را مستقیم به مردم بدهد.

وزیر جهادکشاورزی با تاکید بر این که قیمت نان در نانوایی‌ها هیچ تغییری نکرده است، گفت: نان صنف و صنعت آزاد شده است و برای جبران آن طی روز‌های آینده دولت با واریز مبلغی در قالب یارانه، این افزایش قیمت را هم جبران خواهد کرد که بیشتر از هزینه ناشی از این گرانی خواهد بود.

وی گفت:‌این تصمیم هرچند سخت بود، اما جلوی فساد را خواهد گرفت و با پرداخت یارانه مستقیم به مردم، هزینه تحمیل‌شده جبران خواهد شد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: قیمت آرد جنگ اوکراین یارانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۲۶۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبادلات تجاری ایران و‌ سریلانکا دوباره برقرار شد

مدیر کل دفتر شبه قاره هند سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به از سرگیری تبادل تجاری ایران و سریلانکا، گفت: تهاتر پول نفت ایران با چای سریلانکا، زمینه‌ای برای از سرگیری مبادلات تجاری بین دو کشور فراهم آورد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزارای تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان توسعه تجارت ایران، هادی طالبیان مقدم، تهاتر پول نفت ایران با چای سریلانکا، زمینه‌ای برای از سرگیری مبادلات تجاری بین دو کشور دانست و افزود: تحریم‌های ظالمانه علیه ایران بامشکلات مالی و عدم ایفای تعهدات مالی سریلانکا مصادف شد از این‌رو از چندی پیش ساز و کارهای مختلفی برای وصول مطالبات معوقه حاصل از فروش نفت خام ایران به سریلانکا پیگیری و دنبال شد تا اینکه در نهایت در سال گذشته تهاتر چای با پول نفت در دستور کار دو کشور قرار گرفت.

بنا به اظهارات وی؛ ایران در پروژه "اوما اویا" ( پروژه سدسازی و تونل‌سازی در سریلانکا) نقش کلیدی ایفا کرد و این موضوع خاطره خوبی از ایرانیان در ذهن سریلانکایی‌ها ایجاد کرد؛ در این پروژه انتقال فناوری،عملیات مهندسی، ساخت، نصب، راه‌اندازی و... توسط ایرانی‌ها انجام شد. هرچند پیش از این نیز شرکت‌های دیگری از ایران در زمینه برق‌رسانی به روستاهای زیادی از این کشور نقش مهمی داشته‌اند.

طالبیان‌ مقدم با اشاره به سفر هیات بلندپایه دولتی سریلانکا به ایران، تصریح کرد: ماهیندا آماراویرا وزیر کشاورزی و زراعت سریلانکا، در سفر به ایران با مقامات دولتی و بخش خصوصی ایران از جمله محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی و عباس علی‌آبادی وزیر صمت دیدار و گفت‌وگو کرد.  

به گفته مدیر کل دفتر شبه قاره هند سازمان توسعه تجارت ایران؛ وزیر کشاورزی سریلانکا از چند مزرعه نمونه ایرانی مانند مزرعه پرورش قارچ، توت فرنگی،کارخانه‌های لبنیات و دامداری‌های ایرانی بازدید و در زمینه همکاری‌های دوجانبه با ایرانیان تبادل نظر کرد.

همچنین وی در همایش مشترکی که با همکاری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، معاونت ماشین_آلات و تجهیزات وزارت صمت، و دفتر شبه قاره هند (آسیای جنوبی) سازمان توسعه تجارت برگزار شد نیز شرکت کرد و در پایان جلسه به پرسش‌های تجار ایرانی و خارجی حاضر در جلسه پاسخ داد.

این مقام مسئول با اشاره به بازدید وزیر کشاورزی سریلانکا و هیاتی از تجار سریلانکایی از ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (ایران اکسپو2024)، تصریح کرد: دستاوردهای حضور وی در ایران را می‌توان در ملاقات با مقامات رسمی، تبادل نظر و جمع‌بندی در خصوص احیای کمیته تجاری مشترک دو کشور، پیگیری تشکیل کمیسیون اقتصادی مشترک، برگزاری نمایشگاه‌های مشترک، تبادل هیات‌های تجاری، آموزش تجار و صنعتگران، تاکید و تایید بر استفاده از ظرفیت‌های شیلات، ماهیهای تزئینی، میوه‌های استوایی، سنگ‌های قیمتی، توتون و تنباکو و برندسازی مشترک، گردشگری سلامت، مصالح ساختمانی و زیرساختی، فناوری اطلاعات و توسعه زیرساختهای مرتبط، انرژی، صدور خدمات فنی و مهندسی و ... . خلاصه کرد.

وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت گذر راه (کریدور) جنوب- شمال از مسیر چابهار به آسیای‌ میانه نیز مورد اشاره و تاکید طرفین قرار گرفت.

طالبیان‌ مقدم با تاکید بر لزوم توسعه صادرات ماشین‌آلات کشاورزی به سریلانکا، افزود: ایران ظرفیت خوبی در تولید کمباین، تراکتور، کودهای شیمیایی، هوشمندسازی گلخانه‌های صنعتی، اصلاح و بهبود بذر دارد و سریلانکایی‌ها نیز خواهان بهره‌گیری از این توان هستند؛ همچنین در این سفر پیشنهاد موافقت‌نامه و فعالسازی تجارت ترجیحی بین دوکشور و راه‌اندازی خط هوایی مستقیم نیز مطرح شد.  

به گفته وی؛ دو طرف بر لزوم ارتباط پولی و بانکی و راههای انتقال پول تاکید و اتفاق نظر داشتند. همچنین این مقام مسئول در پایان بیان کرد: طرفین توافق کردند عدد تجارت دو کشور را در بازه زمانی 5 ساله حداقل 2 برابر افزایش بدهند؛ به نظر می‌رسد سریلانکا دروازه ورود ایران به شرق آسیا و ایران دروازه ورود به غرب و آسیای غربی برای سریلانکا است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اسماعیلی: مقدمات ملی شدن صنعت نشر فراهم است
  • پرداخت یارانه خرید کتاب برای کارمندان دولت
  • مبادلات تجاری ایران و‌ سریلانکا دوباره برقرار شد
  • افزایش ۶۰درصدی تولید نفت خام در دولت سیزدهم/ اولویت وزارت نفت، تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است
  • قیمت هر کیلوگرم کلزا ۳۵ هزار تومان / ۵۰ درصد مطالبات پرداخت شد
  • تقدیر از اقدام برجسته بانک سپه در مدیریت یارانه پرداختی دولت در حوزه آرد و نان
  • جهش تولید در حوزه کشاورزی لرستان
  • فردا آخرین مهلت دریافت مرحله سوم طرح فجرانه کالابرگ است
  • قیمت‌های جهانی مواد غذایی به کدام سو می‌رود؟
  • افزایش یارانه خرید از نمایشگاه کتاب تهران | تحویل غرفه‌های ناشران آغاز شد