Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-27@11:03:25 GMT

کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی تقاضای گوشت/ احتمال افزایش قیمت‌ها

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۲۵۴۲۸

کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی تقاضای گوشت/ احتمال افزایش قیمت‌ها

آفتاب‌‌نیوز :

نیما حبیب فر با اشاره به آرام بودن بازار گوشت گوساله گفت: عید فطر پیشروی ماست و این امیدواری وجود دارد که میزان تقاضا برای خرید گوشت در این عید افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه ماه رمضان فشار چندانی بر بازار تحمیل نکرد، افزود: ماه رمضان امسال میزان تقاضا برای خرید گوشت روند کاهشی به خود گرفت و تقاضا برای خرید گوشت ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فعال صنفی با اشاره به نرخ گوشت گوساله در بازار، تصریح کرد: مغز ران پاک شده کیلویی ۱۸۵ هزار تومان، گوشت گوساله با استخوان کیلویی ۱۳۵ هزار تومان و گوشت مخلوط گوساله و چرخ کرده کیلویی ۱۷۰ هزار تومان بفروش می‌رسد.

عضو هیات مدیره اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گاوی تاکید کرد: پیش‌بینی‌های حکایت از این دارد که در سال جاری نیز خشکسالی تکرار می‌شود از این‌رو مراتع پر باری نخواهیم داشت. از سوی دیگر جنگ اوکراین و روسیه ما را در تامین نهاده مورد نیاز باچالش‌های جدی مواجه کرده است و احتمالا در چند ماه آینده شاهد افزایش نرخ گوشت در بازار خواهیم بود.

حبیب فر ادامه داد: سازمان پشتیبانی امور دام با عرضه گوشت تنظیم بازاری در ایجاد تعادل در بازار تاثیرگذار بود و در حال حاضر ذخایر استراتژیک قابل توجهی داریم. گوشت گوسفند و گوساله منجمد و گرم تولید داخل برای تنظیم بازار عرضه می‌شود. گوشت تنظیم بازاری کیلویی ۹۰ هزار تومان به واحد‌های صنفی بفروش می‌رسد و آن‌ها باید کیلویی ۹۵ هزار تومان بفروش برسانند. این گوشت‌ها خرید‌های سال گذشته سازمان پشتیبانی امور دام هستند و از آنجایی‌که دولت برای خرید این گوشت‌ها یارانه پرداخت کرده است آن را زیر بازار عرضه می‌کند.

وی با اشاره به کاهش مصرف سرانه گوشت از سوی خانوارها، بیان کرد: میزان فروش تغییر نکرده و وزن آن متغیر بود. به عنوان مثال یک خانوار که ماهیانه ۵ میلیون درآمد دارد ماهیانه ۵۰۰ هزار تومان برای خرید گوشت اختصاص می‌داد اگر در سال گذشته با این مبلغ می‌توانست ۵ کیلو گوشت خریداری کند امسال با این مبلغ می‌تواند ۲.۵ گوشت بخرد در نتیجه وزن گوشتی که واحد‌های صنفی می‌فروشند کاهش پیدا کرده است.

عضو هیات مدیره اتحادیه فروشندگان گوشت گاوی در پایان تصریح کرد: دامداران مخالف واردات گوشت هستند، اما گوشت وارداتی در تنظیم بازار موثر است بخش اعظمی از گوشت وارداتی برای صنف و صنعت مصرف می‌شود؛ بنابراین وقتی گوشت وارد نشود صنایع مجبورند برای تامین نیاز، گوشت گرم مصرف کنند اینگونه تقاضا افزایش و در نتیجه قیمت‌ها روند صعودی به خود می‌گیرند.

منبع: خبرگزاری ایلنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: قیمت گوشت برای خرید گوشت تنظیم بازار هزار تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۲۵۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار سیاه تایر از بین می رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد

به گزارش قدس آنلاین، جمال میرزایی اظهار داشت: کمبودی در عرضه تایرهایی با رینگ های ۱۳ و ۱۴ در بازار نداریم و با افزایش عرضه اکنون این تایرها به میزان کافی در بازار موجود است.

وی افزود: مشاهده های میدانی نشان می دهد که تقاضا نسبت به رینگ های ۱۳ و ۱۴ کاهش یافته است.

عضو هیات مدیره انجمن صنعت تایر ایران تاکید کرد: با از بین رفتن بازار سیاه در ماه آینده قیمت تایر در بازار کاهشی خواهد شد.

میرزایی با اشاره به افزایش به صورت میانگین ۱۶ درصدی تایرهای سواری گفت: با توجه به افزایش بهای تمام شده محصولات تولیدی ناشی از افزایش نرخ جهانی مواد اولیه، نرخ مواد اولیه داخل ، انرژی و سایر عوامل و نهاده های تولیدی و براساس اخذ مجوزهای قانونی و تصمیمات اتخاذ شده در انجمن صنفی صنعت تایر مقرر شد تا از پنجم اردیبهشت افزایش قیمت اعمال شود.

مدیر عامل گروه صنعتی بارز عنوان کرد: نرخ جهانی مواد شیمیایی از ۱.۲ به ۱.۷ دلار رسید که این امر باعث زیان‌ده شدن تولید شده است.

وی بیان داشت: تولیدکنندگان تایر در سال گذشته افزایش قیمتی نداشتند و این افزایش قیمت در امسال می تواند تولیدکنندگان را از زیان خارج و منجر به رونق تولید کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳+جدول
  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری
  • پیاز این‌گونه ۱۵۹۸ درصد گران شد/ تغییر ۱۵۴۰ درصدی قیمت گوشت در ۷ سال گذشته
  • ۶۳.۵ درصد افزایش قیمت هر کیلوگرم شقه گوسفند در یک سال
  • قیمت پیاز ، اولین شوک بازار در سال ۱۴۰۳
  • قیمت پیاز اولین شوک بازار در سال ۱۴۰۳
  • بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • بازار سیاه تایر از بین می رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳+جدول