Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-07@06:15:56 GMT

سیلاب به شبکه آبرسانی هشت شهرستان خراسان رضوی آسیب زد

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۲۶۴۹۰

سیلاب به شبکه آبرسانی هشت شهرستان خراسان رضوی آسیب زد

آفتاب‌‌نیوز :

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی از ایجاد آسیب و خسارت به تاسیسات آبرسانی هشت شهرستان استان به‌دلیل سیلاب خبرداد. او گفت: در جریان سیلاب اخیر، تاسیسات آبرسانی شهرستان‌های تربت حیدریه، چناران، فریمان، گناباد، جوین، فیروزه و قوچان دچار آسیب شد و آب شهر گناباد و تعدادی از روستا‌های این شهرستان را قطع کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علوی گفت: با هدف تامین آب نقاطی که دچار قطعی شده است از همان ساعات اولیه بروز مشکل، آبرسانی با تانکر سیار در دستور کار قرار گرفته است.

سیدابراهیم علوی گفت: سیلاب ۲ روز اخیر به تاسیسات آبرسانی هشت شهرستان استان خسارت وارد آورده است.

او گفت: در جریان سیلاب اخیر، تاسیسات آبرسانی شهرستان های تربت حیدریه، چناران، فریمان، گناباد، جوین، فیروزه و قوچان دچار آسیب شد و آب شهر گناباد و تعدادی از روستاهای این شهرستان را قطع کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: گروه های رفع اتفاقات این شرکت در پی صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی به حال آماده باش درآمده اند و در نخستین ساعات بروز حادثه، کار مرمت و بازسازی نقاط آسیب دیده از سیل را آغاز کردند.

علوی گفت: در فریمان شبکه توزیع و خطوط انتقال ۱۲ روستای این شهرستان، در فیروزه ۲۰۰ متر از خط انتقال روستا سلیمانی و در قوچان ۱۱ روستا و تصفیه خانه آب این شهر تحت تاثیر سیل قرار گرفت که با همت همکاران، مشکلات رفع و خدمات آبرسانی برقرار شد.

او گفت: همچنین خط انتقال آب روستای بهمن جان اولیا در چناران که به دلیل سیلاب از مدار خارج شده بود، با لوله گذاری جدید به مدار بازگشت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: در جریان سیلاب اخیر خط انتقال آب یک مجتمع هفت روستایی در تربت حیدریه نیز دچار شکستگی و قطع جریان آب در محدوده روستای حصار جلال شد که گروه عملیاتی بعد از کاهش جریان سیلاب وارد عمل شد.

علوی گفت: بارش های شدید به مجتمع آبرسانی روستای برغمد در جوین نیز خسارت زد که گروه عملیات رفع اتفاق در محل حضور یافته است و تا ساعاتی دیگر جریان آبرسانی در این مجتمع برقرار می شود.

او گفت: بیشترین خسارت ناشی از سیل مربوط به گناباد بوده است که به دلیل حجم و نوع سیلاب، خط انتقال ۴۰۰ فایبرگلاس بعد از ایستگاه پمپاژ گیسور دچار حادثه شد و با تلاش همکاران مشکل این خط برطرف شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: خطوط انتقال ۲۰۰ و ۴۰۰ فایبرگلاس داخل گناباد نیز دچار شکستگی و انفصال شده است که به سبب عدم فروکش سیلاب، روند ترمیم همچنان ادامه دارد، با این حال قطعی آب شهر با وارد مدار کردن چاه های در اختیار به صورت مستقیم به شبکه برطرف شد ولی ۲۰ درصد شهر با افت و کمبود فشار آب مواجه است که با تکمیل عملیات اصلاحی خطوط و اقدامات در دست اجرا تا پایان امروز شرایط به حال عادی برمی گردد.

علوی گفت: با هدف تامین آب نقاطی که دچار قطعی شده است از همان ساعات اولیه بروز مشکل، آبرسانی با تانکر سیار در دستور کار قرار گرفته است و مشکلی به لحاظ تامین آب شرب سالم و بهداشتی وجود ندارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سیلاب بارش باران خسارات سیل سیل خراسان رضوی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی تاسیسات آبرسانی جریان سیلاب خط انتقال علوی گفت او گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۲۶۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شبکه آب ۲۸ روستای سیل‌زده جنوب سیستان و بلوچستان متصل شد

 علیرضا قاسمی  بیان کرد: مجتمع آبرسانی بندینی در جنوب استان مشتمل بر ۲۸ روستا در شهرستان‌های زرآباد و کنارک است که طول خط انتقال اصلی و فرعی این مجتمع به بیش از ۱۱۰ کیلومتر می‌رسد و این خط انتقال آب را از منطقه جهلو زرآباد تا روستای ساحلی تنگ در کنارک منتقل می‌کند.

وی ادامه داد: بارندگی‌های اواخر فروردین ماه سال جاری منجر به وقوع سیلاب، طغیان و تغییر مسیر رودخانه‌های محلی شد که در پی این اتفاق خط انتقال در پنج نقطه دچار حادثه و آب بردگی شد. 

قاسمی افزود: پس از فروکش سیلاب ضمن ارزیابی مسیر‌های اصلاح خط، نسبت به تهیه لوله اقدام شد و با استقرار تیم اجرایی طی مدت زمان کمتر از ۱۰ روزعملیات لوله گذاری به طول بیش از سه کیلومتر صورت گرفت. 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان با بیان اینکه، پیش بینی می‌شود طی ۲۴ ساعت آینده کلیه روستا‌های مسیر به مرحله آبگیری برسند، افزود: در مدت قطع آب در شبکه‌های روستایی با استقرار ۱۳ دستگاه تانکر، آبرسانی سیار به اهالی منطقه انجام می‌گرفت.

 در پی وقوع سیلاب در جنوب سیستان و بلوچستان تدمین آب شرب ۲۹۵ روستا و ۶ شهر استان دچار اختلال شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • فرودگاه گناباد، پیشران توسعه و رونق در جنوب خراسان رضوی
  • آغاز عملیات آبرسانی به روستای کم رضوان بندر لنگه
  • پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی تجهیز و تکمیل چاه و خط انتقال آب تم‌تم در شهرستان جوانرود
  • شبکه آب ۲۸ روستای سیل‌زده جنوب سیستان و بلوچستان متصل شد
  • اخبار کوتاه خراسان رضوی / ۱۶ اردیبهشت
  • فیلم/ جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه در استان خراسان رضوی
  • سیلابی شدن رودخانه روستای کبوترکوه گناباد + فیلم
  • آبگرفتگی و سیلاب در ۴ شهرستان خراسان رضوی
  • ۴ شهرستان خراسان رضوی دچار سیلاب و آبگرفتگی شد
  • آسیب جدی به راه‌های شهرستان خوسف در پی جاری شدن سیلاب