Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-29@00:47:30 GMT

(ویدئو) طالبان دست روی گواهینامه رانندگی زنان گذاشت

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۲۶۵۶۲

(ویدئو) طالبان دست روی گواهینامه رانندگی زنان گذاشت

‍‍‍‍‍‍

 خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع آگاه در افغانستان از تلاش طالبان برای ایجاد محدودیت در دسترسی زنان به گواهینامه رانندگی خبر داده است.

به گزارش فرارو، در این گزارش با استناد به سخنان تنی چند از کارشناسان بخش آموزش رانندگی آمده است که مقامات طالبان در هرات، از مربیان آموزشگاه‌ها خواسته‌اند که صدور گواهینامه رانندگی برای زنان را متوقف کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس موسسه مدیریت ترافیک در شهر هرات، نهاد ناظر بر فعالیت آموزشگاه‌های رانندگی در این شهر به فرانس پرس می‌گوید: به ما دستور شفاهی داده شده که دیگر گواهینامه رانندگی برای زنان صادر نکنیم.

وی در عین حال می‌افزاید که هنوز دستوری برای ممانعت از رانندگی زنان در شهر از سوی دولت امارت اسلامی دریافت نشده است.

نعیم الحق حقانی، رئیس اداره اطلاعات و فرهنگ استان در این خصوص می‌گوید که هیچ دستور رسمی تاکنون به صورت مکتوب در زمینه محدودیت صدور گواهینامه برای زنان صادر نشده است.

به گفته یک مربی ۲۹ ساله رانندگی در شهر هرات که صاحب موسسه آموزشی است طالبان می‌خواهند اطمینان حاصل کنند که نسل بعدی فرصت‌های مشابه مادرانشان را نخواهد داشت.

وی در ادامه تصریح می‌کند که از سوی مقامات محلی دستور داده شده که به زنان آموزش رانندگی داده نشود و برای آن‌ها گواهینامه نیز صادر نشود.

زینب محسنی، شهروند زن ۲۶ ساله افغانستان که اخیرا برای دریافت گواهینامه اقدام کرده می‌گوید زنان در اتومبیل خود نسبت به تاکسی‌هایی که توسط مردان رانندگی می‌شود، احساس امنیت بیشتری می‌کنند.

محدودیت صدور گواهینامه برای زنان جوان نشانه دیگری از این موضوع است که دولت جدید افغانستان برای تضییع اندک حقوق باقی‌مانده زنان از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: فرارو

کلیدواژه: گواهینامه رانندگی طالبان افغانستان امارت اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۲۶۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از طلوع نیوز، جانان سایق سخنگوی وزارت رسیدگی به بلایای طبیعی دولت موقت طالبان در افغانستان امروز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که بر اثر وقوع بارندگی‌های سنگین و سیلاب در ۱۵ ولایت این کشور، ۱۴۰ باب خانه مسکونی تخریب شده است.

سخنگوی وزارت رسیدگی به بلایای طبیعی دولت موقت طالبان در افغانستان در این خصوص ادامه داد: در ۳ روز اخیر بر اثر بارندگی شدید و سیلاب در ولایت‌ های قندهار، نورستان، بادغیس، غور، ننگرهار، میدان وردک، هرات، سمنگان، پنجشیر، لغمان، کنر، بغلان، کندز، سرپل و پروان؛ ۸ نفر جان‌باخته و ۳ تن هم مجروح شده اند.

به گزارش طلوع، وزارت رسیدگی به بلایای طبیعی دولت موقت طالبان در افغانستان پیشتر گفته بود که بر اثر وقوع سیلاب‌های اخیر سراسر افغانستان، ۹۰ تن جان باخته و ۵۴ نفر دیگر هم مجروح شده‌ اند.

کد خبر 6091451

دیگر خبرها

  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند
  • کانادا کمک‌ها به افغانستان را از سر می‌گیرد
  • طالبان در سیلاب هم آب را به ایران بست | چانه‌زنی بر سر آب به کجا رسید؟
  • چطور یک روزه گواهینامه موتورسیکلت بگیریم؟
  • (ویدئو) پوشش متفاوت زنان افغانستان در سال ۱۹۶۵
  • تصاویری قدیمی از پوشش متفاوت زنان افغانستانی قبل از طالبان
  • هافبک نیوکاسل در مسیر تبدیل شدن به راننده کامیون / عکس
  • (تصویر) پلیس زن راهنمایی و رانندگی در خیابان‌های تهران قدیم
  • تهران قدیم/ پلیس زن راهنمایی و رانندگی در خیابان‌های تهران (عکس)
  • تهران قدیم| پلیس زن راهنمایی و رانندگی در خیابان‌های تهران/ عکس