Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر نفت در رأس هیاتی به ونزوئلا سفر و در ملاقات با مقام‌های بلندپایه ونزوئلایی بر توسعه روابط دوجانبه تهران - کاراکاس به‌ویژه در حوزه انرژی تأکید کرد.

به گزارش ایران اکونومیست، جواد اوجی اوایل هفته جاری در رأس هیاتی عازم ونزوئلا شد و در جریان این سفر چند روزه افزون بر دیدار و گفت‌وگو با ال آیسامی، وزیر نفت ونزوئلا، با تنی چند از مقام‌های بلندپایه ونزوئلایی از جمله نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهوری، و دلسی رودریگز، معاون اول رئیس‌جمهوری ونزوئلا، به‌طور جداگانه ملاقات و بر توسعه مناسبات دوجانبه تهران-کاراکاس تأکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر نفت روز سه‌شنبه در توئیتی نوشت: «امروز دیدارهایی با رئیس‌جمهور محترم ونزوئلا، جناب آقای ⁧مادورو⁩ و دیگر مقامات عالی ⁧ونزوئلا⁩ داشتیم. روابط⁧ ایران⁩ و ونزوئلا سابقه تاریخی دارد و ما می‌خواهیم از تمامی ظرفیت‌ها برای توسعه روابط و ‌همکاری‌های مشترک بهره‌گیری نماییم.»

به گزارش ایران اکونومیست، ایران و ونزوئلا سوم بهمن‌ماه پارسال در حاشیه ششمین نشست سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز در قطر در حضور ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری، در زمینه صدور خدمات فنی، انتقال فناوری، ارائه خدمات آموزشی، آموزش نیروی انسانی و همکاری در بخش توسعه صنعت پالایش تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند، این سند به امضای وزیر نفت ایران و فلیکس پلاسنسیا گونسالس، وزیر امور خارجه ونزوئلا رسید.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: نفت

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: نفت وزیر نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۲۶۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیپلماسی انرژی دولت سیزدهم، راهبردی برای توسعه روابط ایران با همسایگان

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به توجه ویژه دولت سیزدهم در توسعه همکاری‌های اقتصادی ایران با کشور‌های همسایه، دیپلماسی انرژی دولت را به عنوان راهبردی مهم در راستای تحقق آن هدف معرفی کرد.

گروه نفت و انرژی بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «سید جواد حسینی کیا» عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با بازارنیوز پیرامون دیپلماسی فعال انرژی دولت سیزدهم اظهار کرد: در حال حاضر نگاه این دولت، افزایش تعاملات با کشور‌های همسایه و منطقه است. دولت سیزدهم در طول چند سال گذشته سعی داشته به جای دست پا زدن برای افزایش همکاری‌های اقتصادی ایران با چند کشور اروپایی، روابط خود با کشور‌های همسایه را توسعه و تعمیق دهد. این دولت سعی کرده با اتخاذ چنین رویکردی منافع ملی ایران را به بهترین نحو ممکن محقق سازد.


این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: افزایش تعاملات ایران با کشور‌های همسایه در حوزه انرژی یقیناً منفعت بسیار زیادی را برای کشورمان به ارمغان خواهد آورد. تداوم دیپلماسی انرژی دولت سیزدهم می‌تواند به افزایش ثبات سیاسی در منطقه و همینطور تامین منافع تمامی کشور‌های همسایه منتج شود؛ لذا، این سیاست دولت به نفع ایران و همه کشور‌های مجاور خواهد بود.


وی تاکید کرد: یکی از مهمترین ویژگی دولت سیزدهم این است که به جای چشم دوختن به نتیجه مذاکرات، به فکر سیاست گذاری‌های فعال در راستای فروش نفت و گاز و استفاده از درآمد‌های حاصله برای رشد اقتصادی کشور است. بر اثر همین سیاست گذاری‌ها بود که ما توانستیم زمینه را برای فروش منابع نفت و گاز را فراهم کنیم و به رشد اقتصادی مطلوب سال گذشته برسیم.


وی در پایان خاطرنشان کرد: رشد اقتصادی ۵.۴ درصدی و فروش نفت و گاز کشور بر اثر سیاست گذاری‌های درست و تلاش مسئولان به دست آمد. تجربه ثابت کرده است، هر جا به داشته هایمان اتکا کرده‌ایم و به توان داخلی اعتماد داشتیم، نتیجه خوبی برای اقتصاد ایران حاصل شده است.


پایان پیام//

نام نویسنده: برچسب ها: نفت خام ، گاز ، صادرات نفت ، دیپلماسی انرژی ، وزارت نفت ، دولت سیزدهم لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000T9z

دیگر خبرها

  • فرصت ایران و امارات برای دستیابی به بازارهای شمال و جنوب و رونق ترانزیت 
  • دیپلماسی انرژی دولت سیزدهم، راهبردی برای توسعه روابط ایران با همسایگان
  • توسعه روابط ایران و تانزانیا در ارتباطات و فناوری‌اطلاعات
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری در حوزه استاندارد
  • بررسی توسعه روابط ایران و تانزانیا در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • بررسی توسعه روابط ایران و تانزانیا در حوزه ارتباطات و فناوری
  • وزیر صمت: ظرفیت‌های تولید شناخته شده و باید در جستجوی راه‌های صادراتی باشیم
  • وزیر آفریقای مرکزی: ما به دنبال دانش ایرانی در حوزه معدن هستیم
  • ​​​​​​​توسعه همکاری محیط زیستی ایران و آفریقای مرکزی