Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر سه‌شنبه در گفت‌وگوی تلفنی «شیخ نواف الاحمد الجابر الصباح» امیر کویت، با تبریک عید سعید فطر به وی و مردم کشورش گفت: امیدوارم خداوند به برکت عید فطر برکاتش را نصیب ملت همسایه و دوست کویت و همه مسلمانان کند. نزدیک شدن دل‌های مسلمانان در چنین مناسبت‌هایی، انسجام میان کشورهای اسلامی را بیشتر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور با ابراز امیدواری برای دیدار با امیر کویت در تهران افزود: افزایش رفت و آمد مقامات دو کشور می‌تواند ظرفیت‌های موجود برای ارتقای سطح همکاری‌های دوجانبه را هر چه بیشتر عملیاتی و فعال کند.

رئیسی مواضع کویت را در قبال توطئه‌های منطقه‌ای، آگاهانه توصیف کرد و با یادآوری مناسبات خوب ایران و کویت در گذشته، تاکید کرد که باید روابط ایران و کویت به عنوان دو دوست قدیمی به ظرفیت واقعی خود بازگردد.

«شیخ نواف الاحمد الجابر الصباح» امیر کویت نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با تبریک عید سعید فطر به رئیس جمهور و مردم کشورمان اظهار داشت: عمیقا از رویکرد جدید و اهمیتی که جمهوری اسلامی ایران در دوره جنابعالی برای گسترش روابط با کشورهای همسایه و دوست قائل است، خرسندیم.

امیر کویت نیز متقابلا با اظهار امیدواری برای میزبانی از آیت‌الله رئیسی تصریح کرد: دیدارهای مقامات دو کشور و به ویژه مقامات عالی ایران و کویت می‌تواند به گسترش روابط فیمابین و تقویت تلاش‌های مشترک برای تامین منافع متقابل کمک کند.

کد خبر 674128 برچسب‌ها سید ابراهیم رئیسی ایران و کویت

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سید ابراهیم رئیسی ایران و کویت ایران و کویت امیر کویت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۲۷۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه‌های تکراری، حقی برای کویت در مورد میدان آرش ایجاد نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به تکرار ادعای یکجانبه کویت درباره میدان آرش در بیانیه پایانی سفر امیر کویت به مصر، ضمن مردود دانستن این ادعا افزود: تکرار این ادعاهای یک‌جانبه و بی اساس از سوی طرف کویتی مایه تأسف است.

کنعانی ضمن تاکید بر حق جمهوری اسلامی ایران در این میدان مشترک بر اساس حقوق تاریخی و سوابق مذاکرات فیمابین اضافه کرد: همانند قبل از طرف کویتی برای دستیابی به توافقی پایدار که مبتنی بر همکاری‌های دوستانه و منافع مشترک باشد، دعوت به عمل می‌آوریم.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: صدور بیانیه‌های تکراری و طرح ادعای یکجانبه، از منظر حقوقی هیچ حقی برای دولت کویت ایجاد نخواهد کرد و به مقامات این کشور توصیه می‌کنیم از تکرار توسل به روش‌های بی حاصل سیاسی و رسانه‌ای در ارتباط با موضوع حقوقی و فنی میدان مشترک آرش خودداری کنند.

کنعانی تاکید نمود: جمهوری اسلامی ایران همواره با اعتقاد به اصل حسن نیت، تعاملات منطقه‌ای را رصد نموده و از دولتهای ثالث می‌خواهد در مسیر تحقق عینی اصل حسن نیت و ارتقا روابط و همکاریها گام بردارند.

کد خبر 6094371 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • صدور بیانیه تکراری درباره میدان آرش هیچ حقی برای کویت ایجاد نمی‌کند
  • بیانیه‌های تکراری، حقی برای کویت در مورد میدان آرش ایجاد نمی‌کند
  • واکنش ایران به بیانیه امیر کویت در سفر به مصر درباره میدان آرش
  • پول انتخابات و جنگ؛ اهداف واقعی‌تر سفر بلینکن به منطقه‌
  • پیام تقدیر وحید شمسایی پس از قهرمانی در جام ملت‌ های آسیا
  • تصاویر واقعی است؛ خبری از کپسول آتش نشانی نیست!+ عکس
  • امیر کویت فردا عازم قاهره می‌شود
  • مشعل الصباح امیر کویت فردا عازم قاهره است
  • تشکر خانواده شهید الداغی از وحید شمسایی
  • تیم هاکی روی یخ جوانان ایران از سد مالزی گذشت