Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: ما نمی توانیم در شرایطی که همه ساختارها و ارگان ها در مصرف آب نقش دارند، از وزارت نیرو انتظار داشته باشیم که به تنهایی میزان مصرف را مدیریت کند.

عبدالعلی رحیمی مظفری در گفت وگو با ایران اکونومیست، با اشاره به کاهش منابع آبی کشور و ضرورت صرفه جویی در مصرف، بیان کرد: بحث صرفه جویی با مدیریت مصرف دو موضوع جداگانه به شمار می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر نگاه ما به صرفه جویی این باشد که در برخی از ابعاد مصرف را به صفر برسانیم، غلط است. ما نمی توانیم کشت محصولات یا تولید کارخانجات را به بهانه صرفه جویی متوقف کنیم، اما مدیریت مصرف مسئله دیگری است.

نگاه ما به صرفه جویی باید تغییر کند

وی در ادامه اظهار کرد: اینکه ما در یک بخشی با نگاهی کارشناسی شده مصرف را کاهش دهیم، پای مدیریت مصرف به میان آمده است. مثلا در کشت نیشکر ما کار کارشناسی مصرف آب را از 4 میلیارد مترمکعب به 2 میلیارد مترمکعب کاهش داده ایم. این مدیریت مصرف است. با استفاده از سیستم های نوین و مکانیزه کردن کشاورزی می‌توان مدیریت مصرف را در حوزه کشاورزی رقم زد.

نماینده مردم سروستان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: برای مدیریت منابع آبی کشور باید کلمه صرفه جویی را به مدیریت مصرف تبدیل کنیم. در وهله دوم نیز باید واحد تولید در حوزه انرژی تغییر یابد. اینکه ما بگوییم به ازای هر واحد تولید چه میزان انرژی آب، برق و گاز مصرف می شود و آن را کاهش دهیم صحیح است. زمانی که ما نتوانیم این معادله را تغییر دهیم، اینکه شعار صرفه جویی و مدیریت مصرف دهیم مشکلی حل نخواهد شد.

مدیرت مصرف هزینه بر است

وی تاکید کرد: تمام ساختارها باید برای مدیریت مصرف به میدان بیایند. نمی توانیم در شرایطی که مصرف کننده آب حوزه صنعت یا کشاورزی می باشد، انتظار داشته باشیم که وزارت نیرو به تنهایی مصرف را مدیریت کند. همه وزارتخانه ها باید برای کاهش مصرف برنامه ریزی داشته باشند. خیلی از کارها از عهده مردم خارج است. مدیریت هزینه بر است. ما نمی توانیم به کشاورزی بگوییم به ازای تولید یک کیلوگوجه فرنگی مصرف آب خود را به یک لیتر کاهش دهد، اما تسهیلات کم بهره گلخانه ای به کشاورز ندهیم. مدیریت مصرف یا برای ما مهم است یا نیست، اگر مهم است باید برای آن هزینه کنیم.

 

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: صرفه جویی در مصرف آب ، مدیریت مصرف آب ، عبدالعلی رحیمی مظفری ، بحران کم‌آبی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: صرفه جویی در مصرف آب مدیریت مصرف آب بحران کم آبی مدیریت مصرف صرفه جویی مصرف آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۲۷۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صرفه جویی ۴۰ درصدی آب با خشکه کاری برنج

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز گلستان، کیانی عضو هیت علمی مرکز تحقیقات آموزشی منابع طبیعی گلستان در نخستین دوره منطقه‌ای آموزش خشکه کاری در کردکوی گفت: طبق تحقیقات انجام شده، میزان صرفه جویی آب در هر هکتار به شیوه خشکه کاری در مقایسه با کشت غرقابی ۴ هزار مترمکعب است.

سهرابی مجری طرح گندم و برنج کشور نیز گفت: در کشور ۷۰۰ هکتار از شالیزار‌ها، کشت به روش خشکه کاری انجام می‌شود که حدود دو و نیم میلیون تن شلتوک برداشت می‌شود.

نخستین دوره کلاس‌های آموزشی خشکه کاری با حضور کشاورزان و کارشناسان استان‌های گلستان، خوزستان، گیلان، و مازندران در کردکوی برگزار شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • صرفه جویی ۴۰ درصدی آب با خشکه کاری برنج
  • صرفه جویی ۳.۹ درصدی مصرف گاز در سال گذشته
  • رفع بحران ناترازی انرژی با ۲۰ درصد صرفه‌جویی
  • بهره‌مندی از ظرفیت بسیج سازندگی در مدیریت مصرف انرژی
  • صادرات نفت با خط لوله نداریم
  • بزرگترین خدمت به عرصه تولید مدیریت مصرف انرژی است
  • صرفه‌جویی یک میلیارد دلاری پالایشگاه آبادان
  • صرفه‌جویی ۳ میلیون تنی آرد و نان با اجرای مناسب طرح هوشمندسازی
  • صرفه‌جویی ۴۰۰ مگاواتی برق با اصلاح روشنایی معابر
  • کمتر از ۳۰ درصد مخازن سد‌های خراسان‌شمالی آب دارد/ضرورت صرفه جویی درتابستان