Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-05-03@02:44:35 GMT

حمله هکری به یک میلیارد دستگاه مرتبط با اینترنت اشیا

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۲۷۴۹۵

حمله هکری به یک میلیارد دستگاه مرتبط با اینترنت اشیا

ایتنا - ​​​​​​​تحقیقات نشان می‌دهد که دستگاه‌های مرتبط با اینترنت اشیا (IoT) بسیار آسیب‌پذیر هستند، به نحوی که در سال ۲۰۲۱ یک میلیارد دستگاه الکترونیکی هوشمند مورد حمله‌ هکرها قرار گرفته است.
با توجه رشد باورنکردنی دستگاه‌های هوشمند در طی چند سال گذشته، شاهد ایجاد و گسترش اینترنت اشیا مانند دوربین‌های امنیتی، پلتفرم‌های بازی، تلویزیون‌ها، لوازم خانگی و موارد دیگر در پیرامون خود هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق گزارش جدید شبکه SAM Seamless، این دستگاه‌ها به‌طور فزاینده‌ای در حال تبدیل شدن به یک طعمه مناسب برای حمله هکرها به  افراد و مشاغل هستند. طبق گزارش این شرکت، بیش از یک میلیارد حمله سایبری در سال ۲۰۲۱ رخ داده است که بیش از ۹۰۰ میلیون مورد از این حملات مربوط به اینترنت اشیا بوده است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، ۵۰ درصد از این حملات را  شبکه‌های خانگی و کسب و کارهای تجاری خرد در سال ۲۰۲۱ تجربه کرده اند، از جمله این حملات می توان به حملات DDoS، brute force، فیشینگ و حملات مبتنی بر سیاست DPI اشاره نمود،  در قسمتی از این گزارش آمده است که روترها ۴۶ درصد از کل حملات را تشکیل می دهند. سایر دستگاه‌هایی که مورد حمله قرار گرفته‌اند شامل تقویت‌کننده‌های وای‌فای و روترهای شبکه‌ی مش (۱۷ درصد)، نقاط دسترسی اینترنت (۱۷ درصد)، دستگاه‌های ذخیره‌سازی متصل‌شده شبکه (پنج درصد)، VoIP (چهار درصد)، دوربین‌های متصل به اینترنت (سه درصد) و دستگاه‌های خانگی هوشمند (سه درصد) بودند.

حجم زیاد حملات مبتنی بر اینترنت اشیا را می‌توان به عوامل متعددی نسبت داد. یکی از مهم‌ترین دلایل آن کمبود امنیت عمومی در اکوسیستم اینترنت اشیا است، به ویژه برای مصرف‌کنندگان یا کسب و کارهای کوچک که ممکن است از درباره امنیت و اهمیت آن اطلاعات کافی نداشته باشند. علاوه بر این، تنوع زیادی در سیستم عامل‌های اینترنت اشیا وجود دارد، که امکان به‌روزرسانی‌های امنیتی و آپدیت آن را مشکل می‌کند.

انواع بات‌نت‌ها مانند Mirai و Mozi از سال ۲۰۱۶ به‌طور معمول دستگاه‌های IoT و روترهای خانگی را هدف قرار می‌دهد و در سال ۲۰۲۱ نیز، بات‌نت‌های Mirai و Mozi همچنان قابلیت‌های جدید قابل توجهی را به جهت جستجوی دستگاه‌های ضعیف و آسیب‌پذیر اضافه می‌کنند و دامنه حملات خود را برای هدف قرار دادن دستگاه‌های دیگر گسترش می‌دهند. این گزارش بر اساس داده‌های جمع‌آوری‌شده از ۱۳۲ میلیون دستگاه فعال اینترنت اشیا و ۷۳۰ هزار شبکه امن که توسط شرکت SAM Seamless مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته‌اند تهیه شده است.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: اینترنت اشیا حمله هکری اینترنت اشیا سال ۲۰۲۱

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۲۷۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله راکتی مقاومت به «نتساریم»


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از خبرگزاری شهاب گردان‌های شهداء الاقصی اعلام کرد: مرکز نظامی «نتساریم» را از چند محور زیر آتش قرار دادیم.

در بیانیه گردان‌های الاقصی آمده است که این حملات در واکنش به جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین انجام شده و این مرکز از چند محور زیر حملات راکتی شدید قرار گرفته است.

از سوی دیگر گردان‌های شهداء الاقصی صحنه‌هایی از حمله به پایگاه نظامی زیکیم منتشر کردند.

رزمندگان گردان‌های الاقصی با مشارکت مبارزان شهید عمر القاسم و گردان‌های عبدالقادر الحسینی این مرکز نظامی را هدف حملات راکتی قرار دادند.

از سوی دیگر رادیو ارتش رژیم صهیونیستی به نقل از مقامات این رژیم اعلام کرد که تل آویو آماده عقب نشینی از گذرگاه نتساریم به عنوان بهای انجام توافق اسیران است.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد: برای اولین بار نهاد‌های امنیتی به دنبال یافتن جایگزین‌هایی از عملیات گسترده در رفح هستند.

همزمان منابع صهیونیستی و آمریکایی اعلام کردند: ما منتظر پاسخ یحیی السنوار رهبر حماس در غزه هستیم.

از سوی دیگر منابع آگاه اعلام کردند که پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در روند مذاکرات آتش بس با توجه به رایزنی گسترده مصر با همه طرف‌ها حاصل شده است.

همزمان کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی از برگزاری جلسه کابینه جنگ این رژیم در ساعت ۱۸:۳۰ امروز برای بررسی درباره توافق مبادله و نیز بحث آمادگی عملیات رفح خبر داد.

دیگر خبرها

  • حمله راکتی مقاومت به «نتساریم»
  • حملات داعش در افغانستان بیش از ۱۵۰ کشته و زخمی برجای گذاشته است
  • خیز ژاپن برای اینترنت نسل ۶، ۵۰۰ برابر سریع‌تر از نسل ۵!
  • ۶ سال زندان برای هکری که اطلاعات ۳۳ هزار بیمار را سرقت کرد
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه
  • ۷۱۹ حمله موشکی و پهپادی حزب الله به فلسطین اشغالی طی یک ماه
  • مقام سازمان ملل: حمله زمینی به رفح منجر به مرگ صد‌ها هزار نفر می‌شود
  • حمله پهپادی اوکراین به مناطقی در روسیه
  • ظرف ۴۸ تا ۷۲ ساعت آینده اشغالگران درباره توافق یا حمله به رفح تصمیم‌ می‌گیرند
  • سیر صعودی و نزولی مشترکان اینترنت موبایل و ثابت در ایران