Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت امور خارجه کره جنوبی اعلام کرد در ملاقات نمایندگان ویژه پکن و سئول، دو طرف بر روی همکاری نزدیک با یکدیگر برای ثبات بخشیدن به شرایط امنیتی شبه جزیره کره توافق کردند.

به گزارش روز چهارشنبه ایران اکونومیست از خبرگزاری «یونهاپ»، جلسه ای میان «نو کی یو دوک» نماینده ویژه برای امور امنیتی و صلح در شبه جزیره کره و «لی یو شیااومینگ» همتای چینی اش در بحبوحه افزایش تنش‌ها به دلیل آزمایش ها و پرتاب های اخیر موشک‌های پیونگ یانگ و گزارش هایی حاکی از وجود نشانه هایی مبنی بر آمادگی کره شمالی برای آزمایش‌های هسته ای صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست دو طرف ارزیابی های حال حاضر خود از شرایط امنیت منطقه را با هم در میان گذاشتند و پیرامون راه‌هایی برای "مدیریت پایدار" این شرایط به بحث و تبادل نظر پرداختند. 

«نو کی یو دوک» پیرامون گزارش هایی مبنی بر تصمیم کره شمالی برای بازسازی سایت آزمایش های هسته ای «پونگی ری» ابراز نگرانی کرد. وی از پکن درخواست کرد نقش سازنده خود را با تلاش هایش برای متقاعد کردن پیونگ یانگ به خویشتنداری از انجام اقدامات تحریک آمیز و از سرگیری مذاکرات انجام دهد.

از سوی دیگر نماینده ویژه چین نیز با همکاری نزدیک میان طرفین برای ثبات امنیتی و منطقه ای موافقت  کرد و به تعهد کشورش به حمایت از راه حلی صلح آمیز برای مسائل شبه جزیره کره بار دیگر تاکید کرد. 

وی در مصاحبه با خبرنگاران پس از این جلسه به "تغییری جدید" در شرایط امنیتی شبه جزیره کره اشاره کرد و بر اهمیت تلاش های مشترک تاکید کرد.

وی روز یکشنبه اولین سفر خود به سئول را از زمان انتصاب در پستش در آوریل ۲۰۲۱ انجام داد. براساس اطلاعات منابع آگاه قرار است با مقام‌های رسمی دیگر کره جنوبی نیز دیدار کند. 

ماه گذشته نمایندگان ارشد امور هسته ای کره جنوبی و آمریکا توافق کردند تا مشترکا قطعنامه جدید شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه کره شمالی به خاطر آزمایش های اخیر موشکی صادر کنند. این پیشنهاد به دلیل وتو شدن از سوی روسیه و چین مبهم باقی ماند.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: کره‌ جنوبی ، کره شمالی ، چین

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: کره جنوبی کره شمالی چین شبه جزیره کره کره جنوبی کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۲۷۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبات نسبی در بازار سرمایه

بازار بورس امروز به نوعی درجا زد؛ به طوری که شاخص کل با افزایش تنها ۶۵۲ واحد به رقم دو میلیون و۳۰۴ هزار واحد رسید.

به گزارش ایسنا، بازار سرمایه در اولین روز هفته ثبات نسبی داشت. امروز (شنبه) شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران ۶۵۲ واحد افزایش یافت و به رقم دو میلیون و ۳۰۴ هزار و ۹۷۸ واحد رسید تا بازار سرمایه به روند کج‌دار و مریز هفته‌های اخیر ادامه داده باشد.

شاخص هم‌وزن نیز ۱۳۹۵ واحد رشد کرد و در عدد ۷۶۵ هزار و ۴۵ واحد ایستاد.

امروز بیش از ۳۶۹ هزار معامله در بورس انجام شد که ارزش آن ۵۵۹۱ میلیارد تومان بود.

نقشه بازار بورس ـ شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

فملی بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشت اما شپنا و شستا تاثیر منفی ایجاد کردند. ذوب، کاما و خزامیا نیز از نمادهای پرتراکنش بودند.

روز شنبه فرابورس ایران ۸۵ واحد افت کرد و به ۲۵ هزار و ۵۱۹ واحد رسید.

تعداد معاملات فرابورس بیش از ۲۲۵ هزار فقره به ارزش ۶۷۶۳ میلیارد تومان بود.

آریا و شگویا بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس داشتند اما تجلی تاثیر مثبت ایجاد کرد. خاور، کرمان و کرومیت نیز از نمادهای پرتراکنش بودند که همگی قرمز به کار خود پایان دادند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • بازگشت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه
  • عملیات دیسپاچینگ جزیره قشم را حذف کنید
  • ضرر ۴۰ میلیاردی صنایع قشم به دلیل قطعی برق
  • فیلیپین توافق بر سر آبهای مورد مناقشه با چین را رد کرد
  • مقام صهیونیست: اگر نتانیاهو نبود ظرف چند روز به توافق می‌رسیدیم
  • کره شمالی: حقوق‌ بشر ابزار تهاجم و رفتار خصمانه آمریکاست
  • اقدامات امنیتی جشن فارغ‌التحصیلی دانشگاه کالیفرنیا را به تعطیلی کشاند
  • خلاصه بازی منچسترسیتی و برایتون + فیلم