Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، «دست خدا» ساخته پائولو سورنتینو برنده جایزه بهترین فیلم سال ایتالیا در جوایز دیوید دی دوناتلو ۲۰۲۲ شد.

این فیلم که در ۱۶ بخش نامزد دریافت جایزه شده بود علاوه بر بهترین فیلم برنده جایزه بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر زن نقش مکمل و بهترین فیملبرداری شد.

فیلم سورنتینو که یک فیلم زندگینامه‌ایست در ناپل می‌گذرد و تراژدی شخصی زندگی وی و حوادثی که موجب شد تا وی به یک کارگردان درجه یک سینما بدل شود را تصویر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیگر فیلم موفق این جوایز فیلم فانتزی تاریخی «عجیب و غریب‌ها بیرون» دومین ساخته گابریل مینتی بود که موفق شد تا ۶ جایزه را از آن خود کند که جایزه بهترین تولید، فیلمبرداری، طراحی صحنه و جلوه‌های ویژه از جمله آنها بود.

در این رقابت جایزه فیلمبرداری به صورت هم‌زمان به دو فیلم «دست خدا» با فیلمبرداری داریا دانتونیو و میشل آتاناسیو برای «عجیب‌و غریب‌ها بیرون» رسید تا برای اولین بار یک زن برنده این جایزه از جوایز دیوید شود.

در مراسم اهدای جوایز اسکار ایتالیا که به صورت فیزیکی در رم برگزار شد، انریکو فرانچینی وزیر فرهنگ ایتالیا تاکید کرد که دولت همچنان از صنعت فیلم داخلی حمایت می‌کند و برنامه‌هایی برای بازگرداندن تماشاگران به سالن‌های سینماها دارد.

در این مراسم تندیس بهترین بازیگر زن به سوامی روتولو بازیگر ۱۷ ساله برای نقش‌آفرینی درخشان در نقش شخصیت «یک کیارا» ساخته جوناس کارپینانو اهدا شد و جایزه بهترین بازیگر مرد نصیب سیلویو ارولاندو بازیگر کهنه‌کار برای بازی در فیلم «قفس درونی» یا «آریافرما» که درامی درباره زندان است، رسید. وی در سطح جهانی برای بازی در سریال «پاپ جوان» شناخته شده است. «قفس درونی» جایزه فیلمنامه را هم از آن خود کرد.

«جسم کوچک» ساخته لورا سامانی درباره زنی روستایی در سال ۱۹۰۰ که نوزادش مرده به عنوان بهترین فیلم اول یک کارگردان شناخته شد و مستندی با عنوان «انیو» درباره زندگی و آثار انیو موریکونه آهنگساز مشهور ایتالیایی ساخته جوزپه تورناتوره جایزه بهترین مستند دیوید را دریافت کرد. این فیلم که برنده جایزه بهترین تدوین هم شد و همچنین جایزه بهترین دستاورد صدا را هم از آن خود کرد از معدود فیلم‌های مستند ایتالیایی است که در گیشه به فروش قابل توجهی دست یافته است.

فیلم «بلفاست» ساخته کنت برانا نیز عنوان بهترین فیلم خارجی را دریافت کرد.

در این مراسم جایزه یک عمر دستاورد به جووانا رالی بازیگر ۸۷ ساله ایتالیایی اهدا شد که از بازماندگان دوران عظمت سینمای ایتالیاست و با استادانی چون ویتوریو دسیکا و روبرتو روسلینی و نیز مارچلو ماسترویانی و استفانیا ساندرلی کار کرده است.

کد خبر 5481951

منبع: مهر

کلیدواژه: پائولو سورنتینو ایتالیا جایزه سینمایی انیو موریکونه نادر طالب زاده تئاتر ایران فیلم کوتاه موسیقی ایرانی درگذشت چهره ها کارگردان تئاتر فیلم سینمایی سریال ایرانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کنسرت موسیقی عید سعید فطر سازمان صداوسیما برنامه تلویزیونی جایزه بهترین بهترین فیلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۲۷۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمد محبی نامزد جایزه بهترین تازه‌وارد لیگ روسیه

محمد محبی در روستوف خوش درخشیده است.

طرفداری | محمد محبی نامزد جایزه بهترین تازه‌وارد لیگ برتر روسیه شد

سازمان لیگ برتر فوتبال روسیه پس از قرار دادن نام محمد محبی، مهاجم تیم روستوف در فهرست نهایی نامزدهای کسب جایزه بهترین بازیکن فصل 2024 - 2023 اکنون او را نامزد دریافت یک جایزه دیگر نیز کرده است.

محمد محبی که نخستین فصل حضورش را در تیم روستوف سپری می‌کند، از سوی سازمان لیگ برتر روسیه نامزد دریافت جایزه بهترین بازیکن تازه‌وارد این فصل شده است.

از دست ندهید ????????????????????????

جای خسرو حیدری بودم پیشنهاد منچسترسیتی را قبول می‌کردم! مرد هزار چهره؛ یورگن کلوپ مشاور مالی شد (فیلم) خوشحالی باورنکردنی جیمی کرگر در دیوار زرد! (فیلم) لیونل مسی در شکل‌وشمایلی که هرگز ندیده‌اید! (عکس)

دیگر خبرها

  • فیلم کوتاه «چوپان» در جشنواره شورت شورتز ژاپن/ رونمایی از پوستر فیلم
  • ورود باربی به دنیای ابرقهرمانانه
  • حضور فیلم کوتاه «چوپان» در جشنواره ژاپنی
  • ترمیم سریع سوختگی با بانداژ ساخته‌شده از سیب، ذرت و سویا!
  • برندگان اسکار ایتالیا معرفی شدند/ «من کاپیتان» درخشید
  • محمد محبی نامزد جایزه بهترین تازه‌وارد لیگ روسیه
  • کشتی‌گیر و مربی تیم ملی آمریکا برنده جایزه شدند
  • بهترین سپرها در برابر تیغ برنده تورم کدامند؟
  • زنانی که در کن رئیس شدند
  • فیلم| حمایت جانانه بازیگر زن برنده اسکار از جنبش دانشجویی آمریکا