Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-05@03:11:48 GMT

نمایشگاه جدید کرمانشاه، از آغاز تا هیچ کجا!

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۲۸۱۶۲

نمایشگاه جدید کرمانشاه، از آغاز تا هیچ کجا!

بهمن ماه سال 1388 بود که کلنگ احداث نمایشگاه جدید کرمانشاه در زمینی 60 هکتاری در شمال شهر کرمانشاه و در نزدیکی بیمارستان امام رضا(ع) به زمین زده شد و قرار بود کرمانشاه صاحب یک نمایشگاه بین‌المللی در خور شود تا بتوان در آن میزبان بسیاری از رویدادهای نمایشگاهی بین‌المللی بود.

برای این نمایشگاه سه فاز در نظر گرفته شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فاز اول که قرار بود دو ساله افتتاح شود شامل سردرب، محوطه سازی، چارچوب‌های اصلی و سالن نمایشگاهی شش هزار متری بود.

در فاز دوم توسعه نمایشگاه هم سالن نمایشگاهی با 12 هزار مترمربع در نظر گرفته شده بود و فاز بعدی نیز قرار بود متناسب با نیاز و کشش کرمانشاه در آینده اجرا شود.

اما حالا سال 1401 است و نه تنها خبری از افتتاح این نمایشگاه نیست، بلکه خبرهای خوبی هم از آن شنیده نمی‌شود.

این نمایشگاه از اول هم روی خوش ندید، به محض اینکه قرار بود کارها آغاز شود سه معارض برای زمینش پیدا شد، در حالیکه زمین را راه و شهرسازی به شرکت نمایشگاه داده بود.

سه معارض در محلی اصلی و مهمی از زمین نمایشگاه پیدا شدند که کار را سالها در گیر و دار قضایی انداختند و رفع معارضین نمایشگاه چندین سال طول کشید تا در نهایت دادگاه هم به رد معارض رای داد.

پس از رفع مشکلات معارضین امیدواری‌ها برای استارت دوباره کار بیشتر شد، اما این بار هم مشکل دیگری پیش روی نمایشگاه ظاهر شد. این بار مدت قرارداد زمین پروژه که بین مسکن و شهرسازی و نمایشگاه بود - در سال‌هایی که تلاش برای رفع معارضین در جریان بود - به اتمام رسید تا گره ساخت نمایشگاه جدید کرمانشاه همچنان بازنشده بماند.

و حالا خبرها حاکی از این است که این نمایشگاه باید در جایی دیگر ساخته شود، یعنی 12 سال چشم انتظاری هیچ و تازه باید کار از ابتدا آغاز شود.

مهرداد آهکی سرپرست راه و شهرسازی استان در خصوص این مشکل می گوید: اراضی محل احداث این پروژه در اصل متعلق به راه و شهرسازی است و بخشی از آن نیز متعلق به خود شرکت نمایشگاه های بین المللی کرمانشاه است که با توجه به اتمام قرارداد آن، این اراضی دوباره به اداره کل راه و شهرسازی استان برگردانده شد.

وی با اشاره به استفاده از این اراضی در ساخت واحدهای طرح جهش تولید مسکن، گفت: در حال حاضر تامین اراضی برای این طرح در اولویت قرار دارد.

آهکی با تاکید بر همکاری این اداره کل جهت تسهیل ساخت نمایشگاه بین المللی گفت: اراضی در پایین دست محل فعلی پروژه احداث هست که برای ساخت این نمایشگاه اختصاص داده می شود.

آهکی یادآور شد: در محل فعلی کار چندانی در خصوص ساخت نمایشگاه انجام نشده بود و زمین جدیدی هم که قرار است به نمایشگاه ها داده شود از توپوگرافی خوبی برخوردار است که نیاز به آماده سازی چندانی ندارد.

حالا کلانشهر کرمانشاه مانده و نمایشگاهی در انتهای یک پارک که دیگر جوابگوی نیاز شهر نیست. کرمانشاهی که مدام می‌گوییم مرکز غرب کشور است، همجوار با عراق است و در حوزه تجارت ظرفی های کلانی دارد، از داشتن یک نمایشگاه مدرن و به روز محروم است و سایت جدید نمایشگاه به سرنوشت بسیاری از پروژه‌های نیمه تمام دیگر تبدیل شده است.

کد خبر 1627871

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان کرمانشاه راه و شهرسازی بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۲۸۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقامت حدود چهار هزار تبعه خارجی مجاز در استان کرمانشاه

حمزه سلیمانی مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان کرمانشاه با اشاره به آغاز طرح ساماندهی اتباع و مهاجرین خارجی در کرمانشاه، گفت : در سطح استان کرمانشاه حدود چهار هزار نفر تبعه خارجی شامل دارندگان کارت‌های هویتی، گذرنامه، دفترچه و پناهندگی حضور دارند. 

وی تصریح کرد: ۱۰۰ درصد دارندگان کارت‌های هویتی در سطح استان اتباع کشور عراق هستند که در طول چهار دهه اخیر در کرمانشاه ماندگار شده‌اند و مردم این دیار همواره سنگ صبور آنها بوده‌اند، در بحران‌ها کنارشان ایستاده‌اند و به شایستگی از آنان میزبانی و پذیرایی کرده‌اند. 

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان اضافه کرد: دارندگان گذرنامه نیز عموما دانشجویان خارجی دانشگاه‌های رازی، آزاد و علوم پزشکی هستند که بیشتر آنها از کشور‌های عراق، سوریه، فیلیپین، هند و سومالی برای تحصیل به کرمانشاه آمده‌اند. 

وی با بیان اینکه طبق برنامه سازمان ملی مهاجرت وزارت کشور ساماندهی تمام اتباع خارجی کشور از جمله در کرمانشاه در دستور کار قرار گرفته، اظهار کرد: اجرای این طرح در استان از دارندگان کارت‌های هویتی، دفترچه و پناهندگی آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود ظرف یکی دو هفته آینده به اتمام برسد. 

سلیمانی یادآورشد: پس از ساماندهی دارندگان کارت‌های هویتی، ساماندهی دانشجویان خارجی و بدنبال آن سرمایه‌گذاران خارجی که در استان فعالیت می‌کنند، آغاز خواهد شد. 

وی عنوان کرد: در راستای اجرای این طرح تمام اتباع خارجی مقیم استان باید به سامانه «سهما» مربوط به سازمان ملی مهاجرت مراجعه کرده و مشخصات خود را به صورت کامل وارد کنند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • بازدید رئیس قوه قضائیه از نمایشگاه دستاورد‌های قضایی هرمزگان
  • آغاز کشت گسترده سیب‌زمینی در اراضی کشاورزی
  • آغاز خرید گندم و کلزا در مناطق گرمسیری استان کرمانشاه
  • بازدید رئیس قوه قضاییه از نمایشگاه دستاورد‌های قضایی هرمزگان
  • آغاز به کار سیزدهمین نمایشگاه بین المللی نساجی یزد
  • تور سراسری تصویر ایران آغاز شد
  • تحویل غرفه‌های ناشران نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آغاز شد
  • آغاز تحویل غرفه‌های ناشران نمایشگاه کتاب
  • اقامت حدود چهار هزار تبعه خارجی مجاز در استان کرمانشاه
  • آغاز فعالیت تبلیغاتی نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس در کرمانشاه از امروز