Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وب‌سایت نیواطلس، از روبات‌های چرخ‌داری که تحویل غذا را انجام می‌دهند تا سیستم‌هایی که ۳۰۰ پیتزا در ساعت تولید می‌کنند یا سرآشپزهای سایبرنتیک که به تنهایی ایستگاه‌های سرخ‌کردنی را اداره می‌کنند.

محققان دانشگاه کمبریج در حال بررسی بخش‌های متفاوت این رشته از روباتیک بوده‌اند و دستگاهی با توانایی «تست مزه» غذا در حین پیش‌روی توسعه داده‌اند تا اطمینان حاصل کنند که تعادل طعم‌ها همان‌طور که باید باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روبات آشپزی که توسط دانشمندان ساخته شده، در واقع ادامه پروژه‌ای است که در سال ۲۰۲۰ به آن نگاه کردیم؛ پروژه‌ای که در آن تیم دانشگاه کمبریج با یک شرکت لوازم خانگی در یک مدل مفهومی جالب همکاری کردند.

ایده این بود که نه فقط یک دستگاه پیتزا یا همبرگر درست کند؛ بلکه باید بر اساس بازخورد انسان بهترین وعده غذایی ممکن را تولید شود.

بدیهی است که ذائقه هر کسی متفاوت است و برای پاسخگویی به ذهنیت ذاتی در چیزی که یک غذای خوشمزه را می‌سازد، محققان نوع جدیدی از الگوریتم یادگیری ماشینی را توسعه دادند. بازخورد دادن به روبات از نمونه‌برداران انسانی، آن را قادر می‌سازد تا محصول خود را در طول زمان بهبود بخشد، روش‌های خود را اصلاح کند و املتی را تهیه کند که در پایان طعم خوبی داشته باشد.

اکنون دانشمندان به دنبال دادن توانایی‌های تست طعم به روبات، دوباره با همان شرکت لوازم خانگی  همکاری کرده‌اند تا نسخه جدید و بهبود یافته‌ای را تولید کنند. در انجام این کار، تیم به دنبال تقلید از فرآیند جویدن در انسان بود که نه تنها از نظر فیزیکی غذا را برای هضم راحت‌تر تجزیه می‌کند، بلکه دهان ما را با بزاق و آنزیم‌هایی که طعم آن را تغییر می‌دهند پر می‌کند.

این فرآیند که طی میلیون‌ها سال تکامل یافته است، همچنین می‌بیند که بزاق ترکیبات شیمیایی را از غذا به گیرنده‌های مزه روی زبان منتقل می‌کند که سیگنال‌هایی را به مغز می‌فرستد و در آنجا مشخص می‌شود که آیا چیزی طعم خوبی دارد یا خیر. اگر یک سیستم روباتیک بتواند کاری مشابه انجام دهد، می‌تواند تغییراتی را در پخت و پز خود انجام دهد و در نهایت با مداخله کمتر انسان، ظرفی بهتر در انتها پیدا کند.

دکتر آرسن عبدالعلی، یکی از نویسندگان این مطالعه، گفت: «زمانی که ما می‌چشیم، فرآیند جویدن نیز بازخورد مستمری را به مغز ما ارائه می‌دهد. در روش‌های فعلی آزمایش الکترونیکی تنها یک عکس فوری از یک نمونه همگن گرفته می‌شود، بنابراین ما می‌خواستیم فرآیند واقعی‌تر جویدن و چشیدن را در یک سیستم روباتیک تکرار کنیم که باید محصول نهایی خوشمزه‌تری را به همراه داشته باشد.»

ماشین جدید این تیم از یک کاوشگر رسانایی به عنوان حسگر شوری استفاده می‌کند که روی یک بازوی روباتیک ثابت شده است. سپس ۹ نوع مختلف تخم مرغ و گوجه فرنگی با مقادیر مختلف نمک در هر ظرف به روبات ارائه شد.

روبات می‌توانست غذا را «مزه» کند و سپس ظروف را چندین بار در مخلوط‌کن قرار می‌دهد تا جویدن را تقلید کند. این به روبات اجازه می‌دهد تا به آزمایش طعم آن در مراحل مختلف فرآیند ادامه دهد. خوانش‌های متفاوتی که توسط روبات گرفته می‌شود، آن را قادر می‌سازد که نقشه‌های طعمی از ظروف را به شکل شبکه‌ای بر اساس سطوح شوری «گزش‌های» مختلف ایجاد کند.

دانشمندان امیدوارند قابلیت‌های بیشتری را به سرآشپز روباتیک خود اضافه کنند و قصد دارند روی توانایی‌های حسی جدیدی کار کنند که به او امکان می‌دهد طعم غذاهای شیرین و روغنی را بچشد.

کد خبر 674176 برچسب‌ها مواد غذایی گوجه‌ فرنگی نمک هوش‌ مصنوعی تخم مرغ ربات - روبات

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: مواد غذایی گوجه فرنگی نمک هوش مصنوعی تخم مرغ ربات روبات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۲۸۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرآیند کشت، برداشت و فرآوری هزاران تن پیاز توسط کشاورزان آمریکایی (فیلم)

 

 

 

منبع : فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: کشت و برداشت صد‌ها تن کلم چینی در ژاپن (فیلم) نحوه کشت و پرورش هل در خانه (فیلم) نحوه پرورش درخت انبه با کمک میوه آن در گلدان خانگی (فیلم)

دیگر خبرها

  • فرآیند تولید آدامس در یک کارخانه مشهور (فیلم)
  • فرآیند کشت، برداشت و فرآوری هزاران تن پیاز توسط کشاورزان آمریکایی (فیلم)
  • فرآیند تولید میلیارد‌ها میخ در یک کارگاه پاکستانی (فیلم)
  • آشنایی با انواع لیبل زن صنعتی و مدل‌های مختلف آن
  • نحوه انتخاب چوب ترموود
  • فوت و فن پخت املت به سبک قهوه‌خانه‌های دربند (فیلم)
  • انجام فرآیند جابه‌جایی تعدادی از ساکنان کوی فلسطین شهر زنجان
  • بستنی‌هایی که از بازار می‌خرید، چگونه در کارخانه تولید می‌شوند؟ (فیلم)
  • معلم خوزستانی نمونه کشوری شد
  • (ویدیو) فرآیند پرورش و فرآوری گوشت الاغ، اسب و زالو