Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@16:01:23 GMT

امنیت شغلی کارگر مهمترین دغدغه مسئولان گیلان است

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۲۹۲۸۸

امنیت شغلی کارگر مهمترین دغدغه مسئولان گیلان است

به گزارش خبرنگار مهر، سیاوش آقاجانی ظهر چهارشنبه در مراسم تجلیل از کارگران در انزلی با اشاره به جایگاه ویژه کارگران و لزوم توجه به آنان در دین مبین اسلام، اظهار کرد: امروز نباید کارگران را به عنوان یک ابزار دانست بلکه نیروی انسانی مهمترین سرمایه تولید است که باید پرورش یافته و حفظ شود.

وی به استفاده از واژه تولید در نامگذاری شعار سال‌های اخیر از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: دولت سیزدهم به تولید و باورمندی توانمندی داخلی توجه ویژه ای دارد و تولید به عنوان یک راهبرد کلیدی در دولت مردمی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان ادامه داد: امنیت شغلی به عنوان مهمترین دغدغه کارگر، اولویت برنامه‌های مسئولان گیلان در حوزه اشتغال است.

آقاجانی با اشاره به هدف گذاری اشتغال آفرینی برای ۳۰ هزار و ۹۰۰ شغل در سال برای گیلان اضافه کرد: دولت به دنبال اشتغالزایی با حفظ معیشت کارگران برای حمایت از تولید است.

وی با بیان اینکه نزدیکی رابطه کارگران و کارفرمایان در گیلان به خوبی حس می‌شود تصریح کرد: کارگر و کارفرما در این استان در تقابل با هم نیستند و بارها مشاهده شده که در کمیته‌های مختلف هرکدام از طرفین بر اساس تعهد و وجدان نظرات خود را ارائه می‌دهند.

در این مراسم کارگران نمونه نیز با اهدای لوح تقدیر و پاداش نقدی تجلیل شدند.

کد خبر 5482097

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی گیلان اشتغال امنیت شغلی روز قدس 1401 عید فطر 1401 عید سعید فطر راهپیمایی روز قدس بوشهر نماز عید سعید فطر کرمانشاه ویروس کرونا عکس استانها گرد و غبار خراسان رضوی روز معلم ماه رمضان 1401 ماه مبارك رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۲۹۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۳ درصدی کاهش نرخ بیکاری در گیلان

به گزارش خبرنگار مهر، سیاوش آقاجانی عصر شنبه در همایش گرامیداشت روز کار و کارگر در جمع کارگران و کارگزاران مجتمع دخانیات گیلان در رشت اظهار کرد: تکریم از کارگران و جامعه کارگری و بهبود پرداخت دستمزد و مزایا موجب شور و نشاط می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان از رشد ۳ درصدی کاهش نرخ بیکاری در این استان خبر داد و بیان کرد: بالا رفتن ضریب امنیت شغلی در گیلان کاهش نرخ بیکاری را توأم شده است.

آقاجانی با بیان اینکه بازار عرضه و تقاضای کار در گیلان به تعادل نسبی رسیده است، گفت: امنیت شغلی برای کارگران گیلانی نسبت به گذشته تضمین شده است.

وی با بیان اینکه پرورش نیروی ماهر در شرکت‌ها اتفاق می‌افتد، افزود: امروزه احساس اینکه پشت درب کارخانه‌ها نیروی کار ماهر و آماده وجود دارد، دور از منطق است.

ارتباط مستقیم توسعه کشور با جامعه کارگری

«محمدرضا احمدی سنگری» نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با تبریک روز کارگر، اظهار کرد: کارگران همچون حافظان امنیت و سلامت و دیگر گروه‌ها در شبانه‌روز برای ارتقای کشور زحمت می کشند.

به گفته وی جامعه کارگری در پایداری امنیت اقتصادی کشور، رشد، توسعه و پیشرفت اقتصاد کشور سهیم هستند.

نماینده رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اثر مستقیم حال خوب کارگر با حال خوب جامعه، بیان کرد: اگر حال کارگر و اقتصاد خوب باشد جامعه در مدار پیشرفت و توسعه قرار می‌گیرد.

کد خبر 6090374

دیگر خبرها

  • امنیت شغلی کارگران سبب آرامش جامعه می‌شود
  • امنیت شغلی در گرو رونق تولید/ بیمه کارگران ساختمانی پیگری می‌شود
  • دغدغه کارگران روی میز مسئولان قزوین
  • رشد ۳ درصدی کاهش نرخ بیکاری در گیلان
  • رشد ۳ درصدی نرخ بیکاری در گیلان
  • دغدغه کارگران روی میز مسئولان
  • سرنوشت لایحه امنیت شغلی به کجا ختم شد؟
  • امنیت شغلی کارگران در کاشان تامین شود
  • لایحه پیشنهادی امنیت شغلی کارگران به کجا رسید؟
  • کارگر ماهر هم امنیت شغلی ندارد