Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-01@08:55:18 GMT

سعادت و ترقی جامعه مدیون تلاشهای معلمان است

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۲۹۶۰۱

سعادت و ترقی جامعه مدیون تلاشهای معلمان است

سومین روز از هفته گرامیداشت مقام‌ معلم ،با حضور نماینده‌ شهرستانهای بویراحمد ،دنا و مارگون و مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد از بازنشسته فرهنگی شهرستان بویراحمد تجلیل شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد،دنا،مارگون و لوداب در مجلس شورای اسلامی در دیدار با آقای  سید امرالله جهان‌بین فرهنگی بازنشسته شهرستان بویراحمد ،بازنشستگان فرهنگی را  

از ذخایر عظیم ، سرمایه های گرانبها و ستارگان درخشان عرصه تعلیم و تربیت برشمرد و گفت:بازنشستگان فرهنگی، با عشق و علاقه وافری که نسبت به رشد و بالندگی و تعالی دانش‌آموزان داشتند اگر دیروز معلم کلاس بودند، امروز معلم و الگوی جامعه هستند که باید از ظرفیت و تجارب آنها نهایت استفاده را کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آقای روشنفکر در این دیدار هفته معلم را فرصتی مغتنم برای تجلیل از  جایگاه علم ،شرافت و فرهنگ و ادب در جامعه دانست و افزود:  شغل معلمی مقدس بوده و با سایر شغلها قابل قیاس نیست، زیرا معلمین با عشق و علاقه در راه اشاعه علم و دانش گام برمی دارند وسعادت و ترقی هر جامعه ای مدیون تلاشهای آنان است.

وی گفت:معلمان در جامعه طلایه‌دار ایمان، علم، ولایتمداری و اخلاق بوده و باید قدر و منزلت این سرمایه ها حفظ شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان  کهگیلویه وبویراحمد هم  با بیان اینکه معلمی شغل نیست، بلکه عشق، هنر، ایثار و فداکاری است؛ افزود: روز معلم فرصت مناسبی برای قدردانی از کسانی است که ارجمند ترین گوهر هستی یعنی انسان را در پرتو تعلیم و تربیت الهی به اوج می رسانند.

 وی با تشریح برنامه های مختلف به منظور پاسداشت هفته معلم افزود:این برنامه ها در راستای اعتلای فرهنگ عمومی تکریم مقام معلم در جامعه و ارتقاء منزلت اجتماعی و جایگاه حرفه ای منابع انسانی و همچنین شناسایی، معرفی و تقدیر از معلمان فعال، موفق و تاثیرگذار در شرایط زیستی، آموزشی و تربیتی کنونی امسال پرشورتر از سالهای گذشته برگزار می شود.

آقای عزت خواه در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر ضرورت توجه به بازنشستگان فرهنگی گفت: با وجود اینکه این قشر در ظاهر فعالیتی ندارند، اما آثار خیر و برکات آنان در جامعه برای همه آشکار است.

آقای جهانبین نیز با ابراز خرسندی از دیدار مسئولان با فرهنگیان بازنشسته و پیگیری وضعیت جسمی،رفاهی و معیشتی آنان گفت:تجلیل از معلم بازنشسته به معنای واقعی کلمه، تجلیل از جای فرهنگ و ادب جامعه است.

وی معلمان را منشا و بستر تغییرات جامعه دانست و افزود:،باید با بهره گرفتن از این افکار و اندیشه ها بستر و زمینه پیشرفت و تحول در جامعه را فراهم کرد ،چرا که معلمان با گسترش و ترویج فکر و اندیشه موجبات رفاه، آرامش و آسایش را برای افراد جامعه فراهم می کنند

آقای امرالله جهانبین انتخاب آقای عزت خواه به عنوان سکاندار آموزش و پرورش استان را مناسب ترین گزینه و تصمیم گیری از سوی مسئولان وزارتخانه برشمرد و ابراز امیدواری کرد با تدابیر و استفاده از رهنمودها و تجربیات چند ساله ایشان زمینه رشد و بالندگی این نهاد فراهم شود.

در پایان این دیدار با اهدا لوح سپاس از آقای سید امرالله جهانبین یکی از فرهنگیان بازنشسته بویراحمد تجلیل شد.

انتهای پیام 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۲۹۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بالندگی، تکاپو و رشد علمی و معنوی یک جامعه مدیون معلم است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری متن کامل پیام تبریک غلامعلی حیدری استاندارچهارمحال وبختیاری به شرح ذیل است:

جایگاه آرمانی معلم در جامعه اسلامی جایی است که رسول گران‌قدر اسلام (ص) مقام معلم را بدان جهت که پرورش روح انسان را به عهده دارد، هم‌سنگ مقام انبیاء دانسته‌اند.

بالندگی، تکاپو و رشد علمی و معنوی یک جامعه مدیون معلم است او که زکات علمش را بی‌دریغ و از عمق جان، بذل روح تشنه دانش‌آموزانش می‌کند و نهال نوپای دانش را در مزرعه ذهنشان می‌پروراند.

معلم باغبان اندیشه‌ها و نگاهبان ایمان است، الفبای عشق را در نهاد جان دانش‌آموز حک می‌کند، مشق راستی و درستی به او می‌آموزد و ضمیر پاکش را با ایمان و معرفت تربیت می‌کند، پژواک دانایی را در کشاکش قرن‌ها ماندگار ساخته و معمار جاویدان تمدن‌ها، ترسیم کننده آینده‌های درخشان بشریت، تبلور فرزانگی و نماد مُبرز فرهیختگی است.

دوازدهم اردی‌بهشت‌ماه سالروز شهادت علامه شهید آیت‌الله دکتر مرتضی مطهری و روز معلم را گرامی داشته و زحمات این عزیزان را ارج می‌نهیم، در کنف الطاف خاصه الهی، سرافراز و سلامت باشید.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901660

دیگر خبرها

  • بالندگی، تکاپو و رشد علمی و معنوی یک جامعه مدیون معلم است
  • ترقی دانش کشور مرهون تلاش معلمان و سنگربانان تعلیم و تربیت است
  • تجلیل از معلمان بازنشسته شهرستان بافق
  • تجلیل از معلمان نمونه و بازنشسته
  • اکران طرح فرهنگی《همه مدیون شما هستیم》 در پایتخت
  • «همه مدیون شما هستیم» برای روز معلم در شهر اکران شد
  • تجلیل از ۵ هزار معلم بازنشسته و شاغل در جنوب استان بوشهر
  • زنگ سپاس از معلمان کهگیلویه و بویراحمد در ۳۰۰۰ آموزشگاه نواخته شد
  • تجلیل از معلمین فرزندان شهدا و بسیجی بمناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و هفته معلم
  • تجلیل از ۵۰۰۰ معلم شاغل و بازنشسته جنوب استان بوشهر