Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، جهاد اسلامی فلسطین با صدور بیانیه ای از محافظان مسجدالاقصی خواست که به مقابله با حملات شهرک نشینانی که به دنبال تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی هستند، بپردازند.

در بیانیه جهاد اسلامی فلسطین آمده است: ما درباره تبعات دعوت های صهیونیستها برای تعرض جمعی به مسجدالاقصی هشدار می دهیم و اشغالگران را مسئول کامل اوضاعی که به وجود خواهد آمد، می دانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد: فراخوان صهیونیستها برای یورش به مسجدالاقصی به مثابه جنگ علیه ملت و مقدسات ماست و در دفاع از مسجدالاقصی و قدس درنگ نخواهیم کرد.

جهاد اسلامی از فلسطینی ها خواست که در مسجدالاقصی حضور یابند و با شهرک نشینانی که مورد حمایت اشغالگران و ارتش تروریستشان هستند، مقابله کنند.

در بیانیه جهاد اسلامی آمده است: تعرض به مسجدالاقصی و اجازه دادن به شهرک نشینان و سرکرده های آنها برای یورش به این مسجد و انجام مراسم پوشالی در داخل آن به مثابه حمله به ملت فلسطین و امت عربی است که ایجاب می کند همگی ما برای مقابله با وارد شدن هرگونه گزندی به مسجدالاقصی و جایگاه آن و علیه ما آماده باشیم.

حماس: اشغالگران با آتش بازی نکنند

جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای به اقدامات تحریک‌آمیز صهیونیست‌ها واکنش نشان داد.

در این بیانیه حماس با اشاره به قصد صهیونیست‌ها برای ورود به مسجدالاقصی در روز پنجشنبه آمده است: حمله و تعرض به مسجدالاقصی از سوی صهیونیست‌ها به مثابه بازی با آتش است و منطقه را به سوی اوضاعی سوق می‌دهد که کابینه اشغالگران مسئول آن است.

حماس تاکید کرد: ما از مردم قهرمان خود می‌خواهیم در مسجدالاقصی حضور یابند و در شهر قدس در حال آماده‌باش باشند تا از هویت و دین و قبله اول دفاع کنند.

در بیانیه حماس آمده است: اشغالگران بدانند که طرح‌های تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی و طرح‌های یهودی سازی مقدسات ما راه به جایی نخواهد برد و اهداف شومش محقق نخواهد شد.

سخنگوی حماس: اشغالگران به دنبال سوق دادن منطقه به جنگی دیگر هستند

«عبداللطیف قانوع» سخنگوی حماس نیز گفت که موافقت پلیس رژیم صهیونیستی با تعرض دسته جمعی شهرک‌نشینان به مسجدالاقصی در روز پنجشنبه به منزله جرقه آغاز جنگ و نبردی دیگر با دشمن صهیونیستی خواهد بود.

قانوع افزود که ملت فلسطین هرگز اجازه تکرار تعرض صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی و تقسیم زمانی و مکانی این مسجد بین مسلمانان و یهودیان را نخواهد داد.

وی گفت که عموم ملت فلسطین را به حضور در مسجدالاقصی و مقابله با شهرک‌نشینان اشغالگر و جلوگیری از تعرض آنان به مسجدالاقصی در روز پنجشنبه فرامی خوانیم.

قانوع اشاره کرد که دشمن صهیونیستی می‌خواهد با این اقدامات تجاوزکارانه اعم از تعرض به مسجدالاقصی یا قطع سیم بلندگوهای مسجدالاقصی و ممانعت از پخش اذان در این مسجد، منطقه را به سمت جنگی دیگر بکشاند.

وی بیان کرد که عواقب و پیامدهای چنین اقداماتی دامن صهیونیست‌ها را خواهد گرفت و مسئولیت آن کاملاً متوجه دولت رژیم صهیونیستی خواهد بود.

گفتنی است که پلیس رژیم صهیونیستی رسماً با تعرض دسته جمعی شهرک‌نشینان اشغالگر یهودی به مسجدالاقصی در روز پنجشنبه موافقت کرد.

جمعیت راست‌گرای فعالان حامی هیکل با صدور فراخوانی خواستار تعرض دسته جمعی شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی در روز پنجشنبه به مناسبت روز به اصطلاح استقلال رژیم صهیونیستی (اشغال فلسطین) شده است.

صهیونیست‌ها تصمیم دارند با پرچم رژیم صهیونیستی وارد مسجدالاقصی شده و در داخل این مسجد سرود این رژیم را بخوانند.

«ارنون سیگال» صهیونیست تندرو از شهرک‌نشینان اشغالگر دعوت کرده در دو نوبت صبح و عصر وارد مسجدالاقصی شوند.

کد خبر 5482149

منبع: مهر

کلیدواژه: جنبش جهاد اسلامی فلسطین رژیم صهیونیستی اوکراین روسیه رژیم صهیونیستی فلسطین عراق جنگ اوکراین ایالات متحده امریکا حمله روسیه به اوکراین آخرین اخبار اوکراین مسکو ترکیه ولادیمیر پوتین عربستان سعودی ولودیمیر زلنسکی جهاد اسلامی فلسطین رژیم صهیونیستی صهیونیست ها شهرک نشینان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۲۹۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو: درخواست حماس برای توقف کامل جنگ غزه را نخواهیم پذیرفت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العربیه، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با ادعای اینکه درخواست حماس برای توقف کامل جنگ و خروج نیروهای اسرائیلی از غزه «غیر قابل‌قبول» است، افزود: «پذیرش درخواست حماس به معنای پذیرش باقی ماندن این گروه در قدرت و همچنین تسلیم شدن در مقابل ایران است.»

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه با اشاره به اهداف اعلامی کابینه جنگ افزود: «تا رسیدن به اهداف جنگ به نبرد در غزه ادامه می‌دهیم.»

وی در ادامه با تاکید بر سیاست تغییر وضعیت ژئوپلیتیکی غزه پس از پایان جنگ گفت که عدم تحقق این امر موجب خروج تیپ‌های حماس از مخفیگاه‌ها، به دست گرفتن مجدد قدرت در نوار غزه و تسهیل در روند بازسازی زیرساخت‌های نظامی در این باریکه خواهد شد.

نتانیاهو در ادامه مدعی شد که تن دادن به خواسته‌های جنبش حماس راه را برای تهدید امنیت اسرائیلی‌ها در شهرک‌های اطراف جنوب غزه و سراسر کشور تسهیل می‌کند.

این اظهارات نتانیاهو در حالی مطرح می‌شود که جنبش حماس بر خواسته‌های پیشین خود مبنی بر بازگشت آوارگان فلسطینی به شمال غزه و توقف پایدار جنگ تاکید می‌کند.

به نوشته العربیه نخست وزیر رژیم صهیونیستی در روند مذاکرات صلح با فشارهای داخلی متناضی دست به گریبان است. در حالی که خانواده اسرای اسرائیلی از طریق تظاهرات روزانه به دنبال حصول توافق میان اسرائیل و جنبش حماس هستند؛ نیروهای افراطی خواهان رد پیشنهادات حماس و حمله به رفح هستند.

به گفته مقامات اسرائیلی تقریباً ۱۲۹ اسیر اسرائیلی همچنان در غزه حضور دارند که از این تعداد ۳۵ نفر از آنها در حملات رژیم به نوار غزه کشته شدند.

کد خبر 6097398

دیگر خبرها

  • مواضع رژیم صهیونیستی زیر آتش سنگین رزمندگان حزب‌الله
  • مواضع رژیم صهیونیستی زیر آتش سنگین حزب‌الله
  • نتانیاهو: درخواست حماس برای توقف کامل جنگ غزه را نخواهیم پذیرفت
  • جهاد اسلامی: شاهد ساعات حساس و تعیین‌کننده در جریان مذاکرات با اشغالگران هستیم
  • جهاد اسلامی: مذاکرات ساعت‌های سرنوشت‌سازی را طی می‌کند
  • تاکید مقاومت فلسطین بر کارشکنی اشغالگران در مذاکرات/ الرشق رژیم صهیونیستی را تهدید کرد
  • حمله نظامیان صهیونیست به شمال طولکرم+فیلم
  • حماس: از خواسته‌های اساسی خود کوتاه نخواهیم آمد
  • حماس: اشغالگران نتوانستند مانع از پوشش اخبار غزه شوند
  • تصاویر حمله موشکی حزب الله به شهرک نظامی شتولا